„Klient decyduje o tym, który rodzaj napędu spełnia jego wymagania” – Ralf Brandstätter, COO marki Volkswagen

„Klient decyduje o tym, który rodzaj napędu spełnia jego wymagania” – Ralf Brandstätter, COO marki Volkswagen

„Klient decyduje o tym, który rodzaj napędu spełnia jego wymagania” – Ralf Brandstätter, COO marki Volkswagen

9 marca 2020

09.03.2020

  • Volkswagen równolegle będzie oferować samochody elektryczne, auta hybrydowe, modele typu plug-in oraz pojazdy z silnikami spalinowymi
  • Pierwsze egzemplarze modelu ID.3 zostaną dostarczone klientom już latem

Volkswagen na przestrzeni ostatnich dni zaprezentował m.in. wysokowydajne modele hybrydowe typu plug-in, jak Golf GTE czy Touareg R. Z dyrektorem operacyjnym marki, Ralfem Brandstätterem, rozmawiamy o przyszłości układów napędowych i mobilności przyjaznej dla klimatu.

Kilka miesięcy temu podczas wystawy samochodowej we Frankfurcie (IAA) Volkswagen prezentował przede wszystkim elektrycznego ID.3 – teraz przedstawiacie nowe modele z różnymi układami napędowymi. Dlaczego?

Nasz cel jest jasny – Volkswagen szybko zmierza do epoki bezemisyjnych pojazdów. Jednak zmiana nie dokona się z dnia na dzień. Przed nami jeszcze długi okres pośredni, w którym będziemy oferować równolegle samochody elektryczne, auta z hybrydowymi zespołami napędowymi oraz takie z silnikami spalinowymi. Dzięki stosowaniu najnowszych rozwiązań technicznych sprawiamy, że każdy rodzaj napędu w każdej klasie samochodów jest niezwykle wydajny. Wybiera klient. To on decyduje, jaki rodzaj układu napędowego najlepiej spełnia jego wymagania. Nie zmienia to naszych założeń – przyszłością motoryzacji są samochody elektryczne. W tym roku przedstawimy łącznie osiem zelektryfikowanych i w pełni elektrycznych modeli.

Co dalej z samochodami z rodziny ID.?

W lecie do klientów trafią pierwsze egzemplarze ID.3. W drugiej połowie roku przedstawimy pierwszego elektrycznego SUV-a Volkswagena, model ID.4. Tak jak ID.3, został on skonstruowany na platformie MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych.

Jakie są zalety tego modelu?

ID.4 wyróżnia się nowoczesną, sportową stylistyką. Ma znakomite właściwości aerodynamiczne, a jednocześnie jest bardzo wygodny. ID.4 może przejechać do 500 km po jednokrotnym naładowaniu akumulatora. Oczywiście, ma też klasyczne zalety SUV-a: siedzi się w nim wysoko, wszystko doskonale widać zza jego kierownicy. Będziemy oferować ten model na całym świecie i produkować go także w naszych zagranicznych fabrykach – w USA, Chinach i w Europie. I tak jak w wypadku ID.3 będziemy to robić w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla.

A konwencjonalne układy napędowe?

Najefektywniejsze silniki oferujemy naszym klientom w wersjach hybrydowych, np. jako tzw. mild-hybrid w nowym Golfie. Albo jako hybrydy plug-in, bo coraz więcej ludzi chce na krótkich dystansach jeździć samochodami elektrycznymi, ale też móc wyruszyć w daleką trasę, gdy zajdzie taka potrzeba. Dlatego oferujemy teraz Golfa także w wersji eHybrid. Dla klientów ceniących usportowiony charakter samochodu, mamy wersję GTE. Nawet nasze największe auta wyposażamy w napęd hybrydowy typu plug-in – przykładem jest nowy Touareg R.

Jak taka strategia wpływa na ochronę klimatu?

Jako pierwszy producent samochodów zobowiązaliśmy się do realizacji celów klimatycznych zawartych w Porozumieniu Paryskim – do 2050 roku Volkswagen będzie przedsiębiorstwem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Stanie się tak dzięki samochodom przyjaznym środowisku, dostawcom produkującym komponenty według zasad zrównoważonego rozwoju, dzięki nowym pomysłom z dziedziny mobilności oraz dzięki energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Najpóźniej w ciągu pięciu lat zamierzamy o jedną trzecią zmniejszyć ilość dwutlenku węgla emitowanego przez nasze samochody.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.