Golf GTI z nowym systemem regulacji dynamiki jazdy
Golf GTI z nowym systemem regulacji dynamiki jazdy
Golf GTI z nowym systemem regulacji dynamiki jazdy
Golf GTI z nowym systemem regulacji dynamiki jazdy

Golf GTI z nowym systemem regulacji dynamiki jazdy

Golf GTI z nowym systemem regulacji dynamiki jazdy

20.05.2020

20.05.2020

  1. Golf GTI z nowym systemem regulacji dynamiki jazdy
  • elektroniczny system regulacji dynamiki jazdy zapewnia Golfowi GTI jeszcze lepsze właściwości jezdne
  • Golf GTI odznacza się niepowtarzalną sportową stylistyką
  • przycisk start/stop pulsuje czerwienią jeszcze przed uruchomieniem silnika

Dynamiczny silnik, znakomite zawieszenie, wyróżniająca się stylistyka, doskonała ergonomia i czysta radość z jazdy to typowe cechy prawdziwego samochodu sportowego. U Volkswagena takie auta oznacza się trzema literkami: GTI. Właśnie pojawia się ósma generacja tej klasycznej odmiany Golfa. Nowy Golf GTI jest jeszcze bardziej cyfrowy, jeszcze lepiej skomunikowany z otoczeniem, jeszcze bardziej wyrazisty stylistycznie i wyróżnia się jeszcze lepszymi właściwościami jezdnymi. Zaopatrzony w turbosprężarkę silnik osiąga moc 180 kW (245 KM), a nowy system regulacji dynamiki jazdy inteligentnie zarządza układem napędowym i amortyzatorami o regulowanej charakterystyce tłumienia. Nowy Golf GTI zapewnia zarówno maksymalną dynamikę, jak i maksymalny komfort.

Udoskonalony napęd na przednie koła.

Golfa GTI ósmej generacji wyposażono w jeszcze doskonalszy układ napędu na przednie koła. Decydującą rolę odgrywa w nim nowy system zarządzania dynamiką jazdy. „System ten ma decydujący wpływ na działanie licznych funkcji sterowanych elektronicznie i koordynuje ich pracę” – wyjaśnia Karsten Schebsdat, szef działu dynamiki jazdy, układów kierowniczych i systemów elektronicznych. „Dzięki na nowo zestrojonemu zawieszeniu, mechanizmowi różnicowemu wyposażonemu w blokadę oraz systemowi regulacji dynamiki jazdy i tak znakomite właściwości jezdne Golfa GTI udało nam się podnieść na jeszcze wyższy poziom. Tym bardziej, jeśli samochód jest wyposażony w zawieszenie DCC z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce tłumienia i nowy system zarządzania ich pracą”.

Dzięki seryjnemu systemowi wyboru profilu jazdy oraz opcjonalnemu adaptacyjnemu zawieszeniu DCC kierowca nowego Golfa GTI może sam zestroić zawieszenie zgodnie z własnymi upodobaniami. Jeszcze ostrzejsze właściwości jezdne zapewniają większą precyzję prowadzenia: typowa dla aut z przednim napędem podsterowność – naturalna skłonność do uślizgu przednich kół w bardzo szybko przejeżdżanych zakrętach – tutaj praktycznie nie istnieje.

Nowy design odzwierciedla sportowy charakter i funkcjonalność auta

Do jeszcze lepszych właściwości dynamicznych doskonale pasuje nowa stylistyka Golfa GTI. Klaus Bischoff, główny stylista koncernu Volkswagen, powiedział: „W nowym Golfie GTI punkt ciężkości wydaje się znajdować bardzo nisko, uzyskaliśmy ten efekt stosując szerokie wloty powietrza chłodzącego z przodu i wyraźnie zaznaczoną linię tylnej części nadwozia. Ten sportowy wygląd doskonale odzwierciedla potencjał nowego GTI”.

Seryjne diodowe reflektory umieszczono nisko; w opcji są dostępne LED-owe reflektory matrycowe IQ.LIGHT. Wraz z osłoną chłodnicy tworzą one charakterystyczny pas przebiegający przez całą szerokość przedniej części nadwozia. Wyżej znajduje się wąska czerwona linia będąca charakterystycznym znakiem modeli GTI. Po raz pierwszy osłona chłodnicy jest oświetlana wąskim pasem diod sięgającym aż do świateł do jazdy dziennej będących elementem reflektorów. To rozwiązanie jest nowym, świetlnym znakiem rozpoznawczym nowego modelu. Z boku w oczy rzucają się seryjne 17-calowe obręcze kół (Richmond) z lekkich stopów. Z tyłu znajduje się wysunięty do tyłu spojler dachowy zapewniający większy docisk kół tylnej osi do podłoża. Od innych wersji Golfa model GTI różni się też dyfuzorem oraz rozwiązaniem charakterystycznym dla GTI, czyli umieszczonymi z tyłu po lewej i prawej stronie okrągłymi końcówkami wydechu.

Cyfrowe wnętrze i tapicerka w klasyczną kratę

Swoisty styl miał już pierwszy Golf GTI przedstawiony przez Volkswagena w 1976 roku. Także dzisiaj, w nowoczesnym cyfrowym wnętrzu modelu ósmej generacji z licznymi typowymi elementami GTI ta niepowtarzalna atmosfera została zachowana. W nowym Golfie nie ma już klasycznej stacyjki, zamiast niej znajduje się stosowany seryjnie przycisk Engine start/stop. Całkowitą nowością jest to, że po otwarciu drzwi auta przycisk ten pulsuje czerwienią do czasu aż silnik zostanie uruchomiony. Trójramienna kierownica stosowana w przeszłości przekształciła się dzisiaj w pokrytą skórą sportową kierownicę wielofunkcyjną z dotykowymi polami i opcjonalnym przyciskiem systemu „Travel Assist”, uruchamiającym funkcję półautomatycznej jazdy do prędkości 210 km/h. Zachowane zostały trzy srebrne ramiona kierownicy, w środkowym wewnętrzna powierzchnia ma kolor czerwony – wyróżnik GTI. Wśród innych elementów charakterystycznych dla tych modeli jest też tapicerka w kratkę (Scalepaper), która w modelu ósmej generacji pokrywa nowo zaprojektowane sportowe fotele.

W chwili otwierania drzwi nowego Golfa na ekranie pojawiają się cyfrowe wskaźniki. W aucie zastosowano seryjny Digital Cockpit (nowością jest możliwość indywidualnego aktywowania wersji z typową grafiką GTI z centralnie umieszczonym obrotomierzem) i system multimedialny. Seryjnie stosuje się system Composition z 8,25-calowym ekranem, w opcji jest dostępny – jako najbardziej rozbudowana wersja – system multimedialny Discover Pro z ekranem o przekątnej 10 cali. Niezależnie od rodzaju multimediów, dzięki wizualnemu i funkcjonalnemu połączeniu ekranu, na którym są wyświetlane zegary oraz ekranu systemu multimedialnego wnętrze nowego GTI zyskuje nowoczesny, cyfrowy charakter. Zarówno wskaźniki na ekranie Golfa, jak i wiele innych obszarów we wnętrzu auta można oświetlić barwnym światłem – do wyboru jest 30 wersji kolorystycznych.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Od 1 września 2018 r. cykl WLTP w pełni zastąpił nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który stanowił dotychczasową procedurę badania zużycia paliwa i emisji CO2. Wszystkie prezentowane pojazdy marki Volkswagen uzyskały homologację zgodnie z procedurą WLTP.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa oraz emisji CO2 i może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.
Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki
Volkswagen Osobowe.

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen