Co trzeba zrobić, aby mieć w garażu wallbox? Odpowiedź w podcaście „Elektrycznie tematyczni”

Co trzeba zrobić, aby mieć w garażu wallbox? Odpowiedź w podcaście „Elektrycznie tematyczni”

Co trzeba zrobić, aby mieć w garażu wallbox? Odpowiedź w podcaście „Elektrycznie tematyczni”

21 maja 2020
  • tylko 3 procent Polaków wie, co trzeba zrobić, aby na prywatnej posesji zamontować stację ładowania samochodów elektrycznych
  • 73 procent Polaków uważa, że auta elektrycznego nie można ładować ze zwykłego gniazdka, jak innych domowych urządzeń elektrycznych
  • Volkswagen Group Polska partnerem Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych przy opracowaniu „Przewodnika dla mieszkańców” i „Przewodnika dla zarządców” o instalacji infrastruktury ładownia aut elektrycznych w budynkach wielorodzinnych

Czwarty odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” poświęcono problematyce ładowania samochodu elektrycznego w domach wielorodzinnych. Z badań InsightOut Lab i marki Volkswagen wynika, że 48 procent Polaków chciałaby mieć stację ładowania auta elektrycznego w garażu, ale jednocześnie tylko 3 procent respondentów wie, co trzeba zrobić, aby ją zamontować. Prowadzący podcast rozmawiają z Filipem Opoką – radcą prawnym i partnerem kancelarii NGL Legal – na temat tego, jakie kroki należy podjąć, aby zainstalować wallbox we własnym garażu lub przy miejscu postojowym w garażu wielostanowiskowym.

Z „Barometru nowej mobilności 2019/20” przygotowanego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) można się dowiedzieć, że aż 99 procent budynków jednorodzinnych i 69 procent wielorodzinnych spełnia wymagania techniczne niezbędne do zainstalowania ładowarki samochodu elektrycznego. Niestety, z badania przeprowadzonego wspólnie przez InsightOut Lab i markę Volkswagen wynika, że jedynie 3 procent Polaków orientuje się, co trzeba zrobić, aby na prywatnej posesji zamontować stację ładowania samochodów elektrycznych. 14 procent respondentów twierdzi, że „raczej się orientuje”. Z tego samego badania można się dowiedzieć, że blisko 3/4 Polaków mylnie uważa, że auta elektrycznego nie można ładować ze zwykłego gniazdka, jak innych domowych urządzeń elektrycznych.

Za pośrednictwem firmy Elli, Volkswagen zajmuje się również dostarczaniem infrastruktury do ładowania aut elektrycznych. Rozpoczęła się już sprzedaż wallboxów o nazwie ID. Charger. Zajmują się tym autoryzowani dealerzy Volkswagena, zakup wallboxa ID. Charger jest takżemożliwy za pośrednictwem strony internetowej. Wallbox Volkswagena umożliwia sprawne ładowanie aut elektrycznych i hybryd typu plug-in. Jego najtańsza wersja kosztuje tylko 1.729 złotych. ID. Charger umożliwia ładowanie akumulatora samochodu elektrycznego prądem o mocy do 11 kW, co oznacza, że proces ten odbywa się kilkakrotnie szybciej niż w wypadku ładowania z domowego gniazda prądu.

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych we współpracy z Volkswagen Group Polska opublikowało „Przewodnik dla mieszkańców” i „Przewodnik dla zarządców” na temat instalacji infrastruktury ładownia aut elektrycznych w budynkach wielorodzinnych. Obydwa, krok po kroku, przedstawiają kolejne etapy procesu instalacji ładowarki oraz wskazują czynności niezbędne do wykonania, a także prawa i obowiązki mieszkańców. Przytaczają także obowiązujące przepisy.

Nowy odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, dotyczący kwestii związanych z instalacją i użytkowaniem wallboxów oraz odnoszący się do tematyki wspomnianych poradników, można znaleźć na największych platformach podcastowych: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher i YouTube oraz na stronie internetowej https://insightoutlab.com/odcinek-04-chce-miec-prywatna-ladowarke-w-garazu-jak-to-zrobic/Opens an external link

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.