Volkswagen Group Components i E.ON opracowały innowacyjną stację szybkiego ładowania samochodów elektrycznych

Volkswagen Group Components i E.ON opracowały innowacyjną stację szybkiego ładowania samochodów elektrycznych

Volkswagen Group Components i E.ON opracowały innowacyjną stację szybkiego ładowania samochodów elektrycznych

13.02.2020

  • współpraca Volkswagen Group Components i E.ON przyczyni się do powstania sieci szybkich ładowarek
  • szybkie zasilanie akumulatorów będzie proste, niedrogie i powszechnie dostępne

Powstanie gęstej sieci publicznych ładowarek do samochodów elektrycznych będzie możliwe znacznie szybciej, niż się dotąd wydawało. E.ON i Volkswagen Group Components przedstawiły w Essen prototyp przenośnej ultraszybkiej stacji ładowania. Jest ona wyposażona w zestaw akumulatorów, dzięki czemu szybkie stacje ładowania, nie wymagające podziemnych instalacji ani przyłącza do sieci, będzie można montować niemal wszędzie i znacznie niższym kosztem niż ładowarki tradycyjne.

Według obliczeń firm E.ON i Volkswagen Group Components, nowa technologia umożliwia umieszczenie dużej liczby ultraszybkich stacji ładowania w tych miejscach, w których rzeczywiście będą wykorzystywane. E.ON odnotował wielkie zainteresowanie tym rozwiązaniem przede wszystkim ze strony zarządów miast i gmin, a także operatorów stacji benzynowych i miejsc obsługi podróżnych przy autostradach. Oferta jest ponadto skierowana do właścicieli parkingów przy sklepach, czy firm logistycznych, np. kurierskich.

Instalacja stacji ładowania przebiega według zasady Plug&Play – ładowarkę po prostu się ustawia, podłącza i konfiguruje online. Urządzenie może zasilać energią o mocy 150 kilowatów jednocześnie dwa samochody dostarczając im w ciągu 15 minut energii elektrycznej wystarczającej do przejechania 200 km. Akumulator zabudowany wewnątrz stacji jest stale zasilany z tradycyjnego gniazda prądem o natężeniu od 16 do 63 amperów. E.ON będzie wykorzystywał wyłącznie prąd pochodzący ze źródeł odnawialnych. Aktualizacja, zdalne serwisowanie oraz rozliczanie kosztów następować będą za pośrednictwem centralnej platformy firmy E.ON. 

Prezes Zarządu Volkswagen Group Components, Thomas Schmall – powiedział: „Skonstruowana przez nas stacja szybkiego ładowania to ważny element przyczyniający się do popularyzacji samochodów elektrycznych. Dzięki szybkiej i łatwej instalacji to innowacyjne urządzenie spełnia potrzeby klientów. E.ON jest dla nas ważnym partnerem, dzięki któremu szybka stacja ładowania może być użytkowana stosownie do potrzeb”.

Członek Zarządu firmy E.ON, Karsten Wildberger – stwierdził: „E.ON już od lat działa na płaszczyźnie elektromobilności i w wielu krajach Europy zbudował przy autostradach własne stacje szybkiego ładowania. Od początku staraliśmy się rozwiązywać problemy naszych klientów, a dzisiaj razem z Volkswagen Group Components podejmujemy kolejny krok ku przyszłości. Dzięki połączeniu wysiłków zaoferujemy naszym klientom stacje ładowania akumulatorów, które są znacznie szybsze, łatwiejsze w instalacji i tańsze niż rozwiązania tradycyjne”.

Model biznesowy został stworzony wspólnie przez E.ON i Volkswagen Group Components. Produkt ten jest innowacyjnym urządzeniem skonstruowanym jako element infrastruktury ładowania w oparciu o doświadczenia rynkowe firmy E.ON. Volkswagen Group Components jeszcze w tym roku rozpocznie produkcję seryjną tego urządzenia. W drugiej połowie roku E.ON przeprowadzi intensywne testy na sześciu stacjach benzynowych przy autostradach, a następnie pod nazwą E.ON Drive Booster wprowadzi to urządzenie najpierw na rynku niemieckim.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html