Światowe premiery w Genewie: nowy Golf GTE, Golf GTI i Golf GTD

Światowe premiery w Genewie: nowy Golf GTE, Golf GTI i Golf GTD

Światowe premiery w Genewie: nowy Golf GTE, Golf GTI i Golf GTD

28 lutego 2020
  • Golf GTE: z hybrydowym układem napędowym o mocy 180 kW (245 KM) jest teraz tak samo mocny jak Golf GTI, napęd hybrydowy łączy moc silnika spalinowego z doskonałą dynamiką napędu elektrycznego
  • Golf GTI: zwinny, wydajny i szybki oraz zaawansowany technologicznie kompaktowy samochód sportowy epoki cyfrowej, którego silnik osiąga moc 180 kW (245 KM)
  • Golf GTD: nowy Golf GTD to prawdziwy długodystansowiec, moc jego silnika wynosi 147 kW (200 KM), a niskie zużycie paliwa zapewnia bardzo duży zasięg

Trzy wersje Golfa, trzy różne charaktery i trzy wydajne układy napędowe, ale jedna filozofia jeśli chodzi o dynamiczny wygląd i bogate wyposażenie. Zbliża się światowa premiera nowego Golfa GTE, Golfa GTI i Golfa GTD podczas Salonu Samochodowego w Genewie (5–15 marca 2020 r.). 44 lata temu Volkswagen zaprezentował pierwszego Golfa GTI, który szybko zyskał miano kultowego samochodu sportowego. W 1982 roku pojawił się pierwszy Golf GTD, a w 2014 – pierwszy Golf GTE z napędem hybrydowym typu plug-in.

Golf GTI. Samochód staje się kultowy, gdy jego design i charakter są rozpoznawalne przez dziesięciolecia – tak jak w przypadku Golfa GTI. Od 44 lat, z generacji na generację, Volkswagen wymyśla na nowo najbardziej popularny kompaktowy samochód sportowy. Ósma generacja Golfa GTI będzie świętować swój debiut już za kilka dni podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Nowy Golf GTI został zaprojektowany i opracowany od podstaw jako samochód odpowiadający potrzebom epoki cyfrowej i połączony ze światem zewnętrznym. Nowy Golf GTI jest napędzany dwulitrowym, turbodoładowanym benzynowym o mocy 180 kW (245 KM), wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa. Maksymalny moment obrotowy wynosi 370 Nm. Czterocylindrowy silnik standardowo współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Dla modelu dostępna jest także 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG).

Golf GTE. Hybrydowy układ napędowy typu plug-in Golfa GTE składa się z czterocylindrowej jednostki napędowej TSI o mocy 110 kW (150 KM), silnika elektrycznego o mocy 85 kW (115 KM), 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej i litowo-jonowego akumulatora. Moc systemowa układu napędowego wynosi 180 kW (245 KM), a maksymalny moment obrotowy – 400 Nm. W porównaniu z poprzednim Golfem GTE znacznie zwiększył się zasięg na energii elektrycznej, który teraz wynosi około 60 km. Na zwiększenie zasięgu duży wpływ ma poprawa aerodynamiki nowego Golfa i zwiększenie o połowę pojemności energetycznej akumulatora – do 13 kWh. W trybie elektrycznym Golf GTE może poruszać się z prędkością do 130 km/h.

Golf GTD. Samochód o osiągach auta sportowego i bardzo dużym zasięgu jest wyposażony w czterocylindrowy silnik TDI o pojemności dwóch litrów i mocy 147 kW (200 KM). Silnik Golfa GTD przekonuje też maksymalnym momentem obrotowym, który wynosi 400 Nm. Jednostka napędowa TDI generuje tak wysoką siłę napędową przy bardzo niskich prędkościach obrotowych wału korbowego silnika. Podobnie jak w przypadku wszystkich silników Diesla z turbodoładowaniem w nowym Golfie, także jednostka napędowa Golfa GTD jest wyposażona w dwa katalizatory SCR połączone szeregowo. Nowy system z podwójnym wtryskiem czynnika AdBlue znacznie redukuje emisję tlenków azotu w porównaniu z silnikiem poprzedniego Golfa GTD. Golf GTD standardowo jest wyposażony w 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową.

Trzy modele Golfa, trzy różne charaktery. Każda z trzech nowych, sportowych odmian Golfa ma swój styl, co szczególnie widać z przodu. Seryjne światła LED są umieszczone nisko i graficznie połączone z osłoną chłodnicy. Wąski pas, który przebiega poniżej pokrywy silnika, rozciąga się na całą szerokość przodu i ma charakterystyczny kolor w zależności od wersji Golfa – czerwony dla GTI, niebieski w GTE i srebrny dla GTD. Podkreślają go dwa pasy diód LED, które są widoczne po włączeniu świateł do jazdy dziennej. Tworzy to nowy, niepowtarzalny design świateł Golfa GTI, GTE i GTD. Równie efektownie prezentuje się duży wlot powietrza w dolnej części zderzaka, z charakterystycznym dla tych modeli wzorem w kształcie plastra miodu oraz ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi (dostępnymi jako opcja).

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.