PGE Nowa Energia we współpracy z siecią dealerską Grupy Volkswagen zainstaluje do 300 nowych punktów ładowania aut elektrycznych

PGE Nowa Energia we współpracy z siecią dealerską Grupy Volkswagen zainstaluje do 300 nowych punktów ładowania aut elektrycznych

PGE Nowa Energia we współpracy z siecią dealerską Grupy Volkswagen zainstaluje do 300 nowych punktów ładowania aut elektrycznych

17 lutego 2020
  • przy salonach Grupy Volkswagen powstaną ogólnodostępne stacje ładowania zarówno z szybkimi złączami DC 50 kW, jak i AC 22 kW
  • wszystkie ładowarki zainstalowane przez PGE NE będą zasilane energią ze źródeł odnawialnych
  • PGE Nowa Energia oraz sieć dealerska Grupy Volkswagen zdecydowanie wpływają na rozwój infrastruktury ładowania, przy salonach dostępnych będzie łącznie ponad 350 punktów ładowania, 70 z nich już funkcjonuje

Poznań, 17 lutego 2020 – Przedstawiciele Volkswagen Group Polska, Stowarzyszenia Dealerów – podmiotu reprezentującego autoryzowanych dealerów i partnerów serwisowych Grupy Volkswagen – oraz PGE Nowa Energia zawarli porozumienie dotyczące budowy ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych przy salonach sprzedaży samochodów marek należących do Volkswagen Group Polska. Na mocy porozumienia, w ciągu najbliższych 2 lat przy salonach zostanie uruchomionych do 300 nowych punktów ładowania.

„Koncern Volkswagen zdecydowanie inwestuje w elektromobilność. Jesteśmy przekonani, że przyszłość należy do samochodów elektrycznych. Nie tylko ze względu na środowisko i zmiany klimatyczne, ale także dlatego, że samochody elektryczne są po prostu lepsze. Już dziś w ofercie w Polsce mamy auta elektryczne w niemal wszystkich segmentach rynku. W tym roku ich gama zostanie podwojona. Wraz z rosnącą liczbą samochodów elektrycznych na drogach, w parze musi iść dynamiczny rozwój infrastruktury.” – powiedział Wolf Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska.

„Rozwój elektromobilności w Polsce wymaga współpracy wielu podmiotów na wielu płaszczyznach. Jako sieć dealerska chcemy zapewnić naszym klientom szybkie i wygodne warunki ładowania ich samochodów podczas pobytu w stacji dealerskiej. Dlatego współpraca z PGE NE jako doświadczonym partnerem w dziedzinie energii jest bardzo istotna. Cieszymy się z realizacji tego pionierskiego projektu” – powiedział Krystian Lellek, przewodniczący Stowarzyszenia Dealerów.

„Grupa PGE jest pierwszym w Polsce operatorem, którego stacje ładowania samochodów elektrycznych są w 100 proc. zasilane energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Rozwijana sieć stacji ładowania w ramach współpracy z Volkswagen Group Polska i Stowarzyszeniem Dealerów marek Volkswagen, Audi, Skoda i Seat to nasz kolejny krok w kierunku ograniczania niskiej emisji” – powiedział Paweł Śliwa, wiceprezes zarządu ds. innowacji PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

,,Zawarte porozumienie to nowy rozdział w rozwoju elektromobilności. Połączone działania PGE Nowa Energia – spółki zapewniającej dynamiczny rozwój infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych oraz naszych partnerów z branży motoryzacyjnej, to kolejny impuls w celu zapewnienia postępu technologicznego w obszarze elektromobilności, przy jednoczesnym zachowaniu równowagi środowiskowej. Bardzo się cieszę, że PGE Nowa Energia dzięki tej współpracy uczestniczy w tak unikalnym, na skalę kraju, przedsięwzięciu”- powiedział Kazimierz Więcek, prezes zarządu PGE Nowa Energia.

PGE Nowa Energia, spółka z Grupy PGE będącej liderem sektora elektroenergetycznego w Polsce, zajmuje się, między innymi, budową i zarządzaniem siecią stacji ładowania samochodów elektrycznych. W ramach współpracy spółka deklaruje instalację stacji typu multistandard, DC/AC (moc – odpowiednio – 50 kW/22 kW), ze złączem DC minimum 1xCCS2 i złączem AC 1xType2 oraz – opcjonalnie – dodatkowymi złączami.

Porozumienie zakłada budowę w sumie prawie 300 punktów ładowania. Wszystkie ładowarki zainstalowane przez PGE będą zasilane energią ze źródeł odnawialnych. Projekt ma zostać zrealizowany w ciągu 2 lat.

Stacje ładowania sieci PGE Nowa Energia będą dostępne dla kierowców samochodów elektrycznych wszystkich marek, zostaną także zintegrowane z aplikacjami marek, które należą do Grupy Volkswagen – na przykład – We Charge Volkswagena i Audi e-tron Charging Services. Z uwagi na lokalizację salonów stacje ładowania powstaną w bardzo korzystnych punktach – przy trasach wylotowych z dużych i średnich miast oraz w pobliżu dróg krajowych.

Samochody elektryczne ładowane są przede wszystkim w domu lub zakładzie pracy (70 proc.), a tylko w 25 proc. w przestrzeni miejskiej i w 5 proc. przy głównych szlakach komunikacyjnych. Jednak rozbudowa infrastruktury szybkich, ogólnodostępnych ładowarek, jest niezbędna dla rozwoju elektromobilności.

Dlatego także w ten obszar angażuje się sieć dealerska Grupy Volkswagen w Polsce. Aktualnie przy salonach jest już dostępnych 70 punktów ładowania. Dalsze inwestycje Grupy Volkswagen oraz PGE Nowa Energia mają bardzo istotny wkład w rozbudowę publicznej infrastruktury stacji ładowania samochodów elektrycznych – w sumie dostępnych będzie ponad 350 punktów ładowania. Dealerzy mogą skorzystać z oferty PGE Nowa Energia, mogą też samodzielnie zainwestować we własną infrastrukturę ładowania. Przy wielu salonach ładowarki już są dostępne, niektóre z nich już korzystają z „zielonej” energii. Np. przy salonach marek Volkswagen i Audi firmy Ignaszak w Kaliszu jest dostępna ładowarka o mocy 50 kW zasilana z instalacji fotowoltaicznej, która znajduje się na dachu salonu.

Wyróżniającą się inwestycję na terenie swojej firmy zrealizowała także spółka Volkswagen Group Polska. Firma zainstalowała w swojej siedzibie 36 punktów ładowania, które są udostępniane zarówno pracownikom, jak i gościom. Co istotne, ładowarki są zasilane energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Coraz więcej pracowników spółki na co dzień porusza się autami elektrycznymi oraz hybrydami typu plug-in. Po zakończeniu pracy wyjeżdżają oni autami z w pełni naładowanym akumulatorem.

W polskiej ofercie Grupy Volkswagen dostępne są samochody elektryczne z niemal wszystkich segmentów – miejskie Volkswagen e-up! i Skoda Citigoe iV, kompaktowy Volkswagen e-Golf, SUV Audi e-tron, auto sportowe Porsche Taycan i dostawczy Volkswagen Crafter. Do końca roku ich oferta zostanie więcej niż podwojona. Dostępnych będzie również kilkanaście samochodów hybrydowych typu plug-in marek

Od 2016 roku koncern Volkswagen wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym. W latach 2020-2024 Grupa zainwestuje 60 miliardów euro w rozwój samochodów hybrydowych, elektromobilność oraz w cyfryzację, z czego około 33 miliardy w samą elektromobilność. Do 2029 roku koncern planuje wprowadzić na rynek do 75 modeli z napędem wyłącznie elektrycznym oraz około 60 modeli hybrydowych. Do 2025 r. Grupa Volkswagen uruchomi w Europie 36.000 punktów ładowania.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 5000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.