Ósma generacja kultowego samochodu: światowa premiera nowego Golfa GTI w Genewie

Ósma generacja kultowego samochodu: światowa premiera nowego Golfa GTI w Genewie

Ósma generacja kultowego samochodu: światowa premiera nowego Golfa GTI w Genewie

21 lutego 2020
  • stylistyka GTI: przedni zderzak z krawędziami w formie charakterystycznej dla modeli GTI i z kratką o wzorze plastra miodu; pas diod jako opcjonalny ozdobny element osłony chłodnicy
  • GTI nowych czasów: Digital Cockpit, nowa sportowa wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą z dotykowymi elementami obsługi, 32 kolory stylowego oświetlenia wnętrza – w tym tryb dostępny tylko w modelu GTI
  • kalendarz GTI: od światowej premiery w Genewie rozpocznie się odliczanie do rynkowego debiutu nowego Golfa GTI, zaplanowanego na drugą połowę roku

Gdy 45 lat temu na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej IAA we Frankfurcie Volkswagen przedstawił pierwszego Golfa GTI, nikt nie przypuszczał, że te trzy literki – G, T oraz I – staną się kiedyś wyróżnikiem kultowego samochodu. Teraz, podczas Salonu Samochodowego w Genewie Volkswagen zaprezentuje Golfa GTI ósmej generacji. To wielki debiut inteligentnego, sportowego autaz najnowszymi rozwiązaniami technicznymi cyfrowej ery.

Swój sukces Golf GTI* zawdzięcza stałym cechom, które towarzyszyły mu w ciągu minionych 45 lat. Są to klarowna stylistyka, przedni napęd, zawieszenie umożliwiające bardzo dynamiczną jazdę, benzynowy silnik chętnie pracujący na wysokich obrotach oraz typowe znaki stylistyczne, jak czerwony pasek na osłonie chłodnicy czy tapicerka foteli ze wzorem w kratę. Golf GTI uzyskał status samochodu kultowego także dlatego, że Volkswagen stale go doskonalił znakomicie łącząc tradycję z najnowszymi rozwiązaniami z zakresu techniki. Nie inaczej jest w wypadku modelu z rocznika 2020. Nowy Golf GTI został poddany daleko idącej cyfryzacji, wyposażono go w najnowsze systemy komunikacji ze światem zewnętrznym oraz w liczne inteligentne systemy asystujące, wyróżnia się przy tym nowoczesną stylistyką.

Jako jedno z pierwszych sportowych aut kompaktowych nowy Golf GTI może komunikować się z innymi pojazdami korzystając z systemu Car2X, dzięki czemu wyznacza nowy standard w dziedzinie bezpieczeństwa. Jako pierwszy samochód sportowy tej klasy może poruszać się półautomatycznie do prędkości 210 km/h – zapewnia mu to system Travel Assist. Jako pierwszy Golf GTI model ósmej generacji został wyposażony w cyfrowe wskaźniki i cyfrowe urządzenia do obsługi różnych funkcji. Jak jego poprzednicy także ten model ma charakterystyczny czerwony pasek zdobiący osłonę chłodnicy, a ponadto (opcjonalnie) pas diod będący elementem świateł do jazdy dziennej.

Sposób w jaki wyposażony w turbosprężarkę silnik rozwija swoją moc zaskoczy niejednego kierowcę. Podobnie jak zawieszenie, które w połączeniu z nową wersją systemu DCC (adaptacyjna regulacja) umożliwia precyzyjne zamiany ustawień. Jedno się przy tym nie zmieniło: doskonała ergonomia seryjnych sportowych foteli, oczywiście pokrytych tapicerką w charakterystyczną kratę. Tak powstała kolejna generacja modelu skonstruowanego według klasycznych reguł dla samochodów sportowych. Nowy Golf GTI zostanie pokazany po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Genewie.

* – model studyjny zbliżony do seryjnego

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.