Rozmowa na temat ekodrivingu w samochodach elektrycznych w podcaście „Elektrycznie Tematyczni”

Rozmowa na temat ekodrivingu w samochodach elektrycznych w podcaście „Elektrycznie Tematyczni”

Rozmowa na temat ekodrivingu w samochodach elektrycznych w podcaście „Elektrycznie Tematyczni”

18.11.2020

  • Gość specjalny 17. odcinka podcastu – Tomasz Niechaj – radzi, jak samochodem elektrycznym pokonać większy dystans, niż deklarowany przez producenta
  • Jaką technikę jazdy należy zastosować, aby dojechać do stacji ładowania, gdy poziom energii w akumulatorze zbliża się do zera?

W siedemnastym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają o jak najbardziej efektywnym stylu jazdy samochodem elektrycznym z punktu widzenia zasięgu oraz o tym, jaki wpływ na zużycie energii mają poszczególne decyzje podejmowane przez nas za kierownicą. Gościem specjalnym tego odcinka jest Tomasz Niechaj – dziennikarz motoryzacyjno-technologiczny, który testuje samochody dla serwisu Antyweb i prowadzi własny kanał na YouTube.

Gość specjalny 17. odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni” – Tomasz Niechaj – jako pierwszy w Polsce przejechał Volkswagenem ID.3 więcej kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora, niż deklaruje producent. Elektrycznym Volkswagenem nowej generacji, wyposażonym w akumulator o pojemności energetycznej 58 kWh, pokonał dystans 453 km, czyli o 27 km większy niż podaje Volkswagen (wg WLTP).

W samochodzie elektrycznym duży wpływ na zasięg auta ma aerodynamika. ID.3 wyróżnia się znakomitym współczynnikiem oporu powietrza Cx, który wynosi 0,27. Udało się go uzyskać głównie dzięki odpowiedniemu ukształtowaniu nadwozia, w którym słupki dachowe A zostały mocno pochylone, dach ma opływowy kształt, a słupki C są krótkie i zwrócone w stronę przodu auta. Doskonałe właściwości aerodynamiczne uzyskano także dzięki licznym drobnym rozwiązaniom. Opony ID.3 charakteryzują się niskim oporem toczenia. Także zabudowane na płasko obręcze kół sprawiają, że nie dochodzi wokół nich do zawirowań powietrza.

Umieszczone na słupkach A listwy zatrzymujące wodę oraz lusterka zewnętrzne mocowane do drzwi także mają swoje znaczenie dla aerodynamiki. Poza tym sprawiają one, że hałas w kabinie jest mniejszy – przyczynia się do tego również przednia szyba ze szkła akustycznego (seryjna). Na korzystny z punktu widzenia aerodynamiki przepływ powietrza w tylnej części nadwozia wpływ ma kilka elementów – duży spojler na krawędzi dachu, kształt lamp oraz dyfuzor, który jest końcowym elementem niemal całkowicie płaskiego i w dużym stopniu osłoniętego od spodu podwozia Volkswagena ID.3.

Zarówno najnowszy, jak i pozostałe odcinki podcastu można znaleźć na największych platformach podcastowych: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher oraz na stronie internetowej:

https://www.volkswagen.pl/pl/elektromobilnosc/elektrycznie-tematyczni.html

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html