Rozmowa na temat ekodrivingu w samochodach elektrycznych w podcaście „Elektrycznie Tematyczni”

Rozmowa na temat ekodrivingu w samochodach elektrycznych w podcaście „Elektrycznie Tematyczni”

Rozmowa na temat ekodrivingu w samochodach elektrycznych w podcaście „Elektrycznie Tematyczni”

18 listopada 2020
  • Gość specjalny 17. odcinka podcastu – Tomasz Niechaj – radzi, jak samochodem elektrycznym pokonać większy dystans, niż deklarowany przez producenta
  • Jaką technikę jazdy należy zastosować, aby dojechać do stacji ładowania, gdy poziom energii w akumulatorze zbliża się do zera?

W siedemnastym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają o jak najbardziej efektywnym stylu jazdy samochodem elektrycznym z punktu widzenia zasięgu oraz o tym, jaki wpływ na zużycie energii mają poszczególne decyzje podejmowane przez nas za kierownicą. Gościem specjalnym tego odcinka jest Tomasz Niechaj – dziennikarz motoryzacyjno-technologiczny, który testuje samochody dla serwisu Antyweb i prowadzi własny kanał na YouTube.

Gość specjalny 17. odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni” – Tomasz Niechaj – jako pierwszy w Polsce przejechał Volkswagenem ID.3 więcej kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora, niż deklaruje producent. Elektrycznym Volkswagenem nowej generacji, wyposażonym w akumulator o pojemności energetycznej 58 kWh, pokonał dystans 453 km, czyli o 27 km większy niż podaje Volkswagen (wg WLTP).

W samochodzie elektrycznym duży wpływ na zasięg auta ma aerodynamika. ID.3 wyróżnia się znakomitym współczynnikiem oporu powietrza Cx, który wynosi 0,27. Udało się go uzyskać głównie dzięki odpowiedniemu ukształtowaniu nadwozia, w którym słupki dachowe A zostały mocno pochylone, dach ma opływowy kształt, a słupki C są krótkie i zwrócone w stronę przodu auta. Doskonałe właściwości aerodynamiczne uzyskano także dzięki licznym drobnym rozwiązaniom. Opony ID.3 charakteryzują się niskim oporem toczenia. Także zabudowane na płasko obręcze kół sprawiają, że nie dochodzi wokół nich do zawirowań powietrza.

Umieszczone na słupkach A listwy zatrzymujące wodę oraz lusterka zewnętrzne mocowane do drzwi także mają swoje znaczenie dla aerodynamiki. Poza tym sprawiają one, że hałas w kabinie jest mniejszy – przyczynia się do tego również przednia szyba ze szkła akustycznego (seryjna). Na korzystny z punktu widzenia aerodynamiki przepływ powietrza w tylnej części nadwozia wpływ ma kilka elementów – duży spojler na krawędzi dachu, kształt lamp oraz dyfuzor, który jest końcowym elementem niemal całkowicie płaskiego i w dużym stopniu osłoniętego od spodu podwozia Volkswagena ID.3.

Zarówno najnowszy, jak i pozostałe odcinki podcastu można znaleźć na największych platformach podcastowych: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher oraz na stronie internetowej:

https://www.volkswagen.pl/pl/elektromobilnosc/elektrycznie-tematyczni.html

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.