Auto sterowane smartfonem: Touarega można teraz zaparkować zdalnie

Auto sterowane smartfonem: Touarega można teraz zaparkować zdalnie

Auto sterowane smartfonem: Touarega można teraz zaparkować zdalnie

16 listopada 2020
  • „Park Assist ze zdalnym sterowaniem” umożliwia zaparkowanie Touaregiem nawet na niewielkiej przestrzeni
  • za pomocą smartfona kierowca może kontrolować proces wjazdu i wyjazdu auta z miejsca parkingowego
  • zdalne parkowanie możliwe dzięki czterem kamerom i 12 czujnikom ultradźwiękowym

Touareg został wyposażony w system automatycznego wjazdu i wyjazdu z miejsca parkowania. Manewr ten wykonuje zdalnie, kontrolowany przez kierowcę za pośrednictwem smartfona*. Jest to możliwe dzięki wyposażeniu auta w nowy system asystujący „Park Assist Plus ze zdalnym sterowaniem”, który przydaje się w wielu życiowych sytuacjach. Na przykład takiej jak ta: parking przed lotniskiem, niewiele czasu do odlotu, mało miejsca. A to oznacza, że trzeba się gdzieś zatrzymać, wyjąć bagaże, znowu wsiąść do samochodu, wjechać w ciasne wolne miejsce do zaparkowania i na koniec wydostać się z pojazdu. To oznacza stres. Teraz całą tę pracę Touareg wykonuje sam dzięki systemowi „Park Assist Plus ze zdalnym sterowaniem”. Bezstresowo.

Co już jest znane. Podstawę nowego systemu stanowi znany już „Park Assist” wspomagający parkowanie, który nadal jest oferowany do Touarega. „Park Assist” umożliwia parkowanie półautomatyczne; z miejsc wzdłuż krawężnika samochód potrafi również półautomatycznie wyjechać samodzielnie wykonując odpowiednie ruchy kierownicą; kierowca operuje jedynie pedałami przyspieszenia i hamulca.

Teraz Volkswagen poszedł znacznie dalej po raz pierwszy umożliwiając systemowi „Park Assist Plus ze zdalnym sterowaniem” całkowicie automatyczne działanie – także silnika i hamulca. Nowy system ma dwa tryby pracy. W pierwszym kierowca pozostaje wewnątrz auta i stamtąd zarządza działaniem systemu, w drugim trybie kierowca znajduje się na zewnątrz samochodu i stamtąd nadzoruje parkowanie posługując się smartfonem. W obydwu wypadkach Touareg wjeżdża i wyjeżdża z miejsca parkingowego przodem lub tyłem. I to na miejsca każdego rodzaju.
W pierwszym trybie działania systemu – bez aktywnego zdalnego sterowania – kierowca znajduje się za kierownicą Touarega. Przykład: na ekranie systemu multimedialnego kierowca aktywuje pole „P” i rozpoczyna się poszukiwanie wolnego miejsca. Gdy Touareg znajdzie jedno lub kilka takich miejsc przedstawi ich obraz na ekranie. Kierowca wybiera jedno z tych miejsc. Na ekranie, na którym znajdują się cyfrowe wskaźniki („Digital Cockpit”) pojawia się komunikat „Proszę wcisnąć hamulec i przytrzymać przycisk lub uruchomić funkcję zdalnego parkowania”. Kierowca wybiera pierwszą możliwość i przytrzymuje wciśnięty przycisk „P AUTO” znajdujący się na środkowej konsoli poniżej dźwigni zmiany trybów pracy automatycznej przekładni. Rozpoczyna się parkowanie. Touareg korzysta z 12 czujników ultradźwiękowych i czterech kamer działających w ramach systemu „Area View” monitorującego otoczenie pod kątem 360 stopni. Kamery znajdują się na przedniej szybie, lusterkach zewnętrznych i na pokrywie bagażnika. Volkswagen stosuje w tym wypadku tzw. „Sensor Fusion”, umożliwiający optymalne rozpoznawanie obiektów. Dzięki temu Touareg może parkować automatycznie również w garażach. Gdy kierowca zwolni przycisk „P Auto”, samochód od razu się zatrzyma.

W drugim trybie działania systemu, kierowca wysiada z samochodu zanim rozpocznie się parkowanie. Korzysta wtedy ze swojego smartfona i aplikacji „VW Remote Park Assist Plus” jako pilota umożliwiającego zdalne sterowanie autem. Manewr wygląda następująco: także w tym wypadku kierowca uruchamia funkcję poszukiwania wolnego miejsca korzystając z przycisku „P” na ekranie multimediów w aucie. Również tutaj wybiera jedno z zaproponowanych wolnych miejsc. Gdy pojawi się komunikat „Proszę wcisnąć hamulec i przytrzymać przycisk lub uruchomić funkcję zdalnego parkowania” tym razem decyduje się na tę druga opcję, czyli zdalne sterowanie. Wybiera tę możliwość na ekranie, wysiada zabierając ze sobą kluczyk do auta i korzystając z aplikacji inicjuje parkowanie. W tym celu na ekranie smartfona przyciska przeniesiony wirtualnie z samochodu do aplikacji przycisk „P Auto” i rozpoczyna się parkowanie. Ze względów bezpieczeństwa również w tym wypadku trzeba stale naciskać na smartfonie przycisk „P Auto”. SUV wjeżdża na wybrane miejsce całkowicie automatycznie.

Gdyby z kolei kierowca chciał wyprowadzić Touarega z ciasnego miejsca na parkingu, nie musi w ogóle wsiadać do auta. Aby aktywować funkcję automatycznego wyjazdu, za pośrednictwem aplikacji „VW Remote Park Assist Plus” włącza na smartfonie silnik przyciskiem „START/ENGINE/STOP”. Wraz z uruchomieniem silnika na ekranie smartfona pojawia się wybór komend pozwalających na wyjazd z miejsca parkowania, np. „prosto w lewo” albo „prosto w prawo”. Wystarczy wybrać odpowiedni kierunek i uruchomić proces wciskając „P Auto”. Także w tym wypadku kierowca ze względu na bezpieczeństwo musi stale trzymać palec na przycisku znajdującym się na ekranie. Manewr wyjazdu z miejsca parkowania jest równocześnie przedstawiany graficznie na smartfonie. Touareg – model należący do SUV-ów klasy wyższej – jest pierwszym Volkswagenem, którym kierowca może sterować nie znajdując się przy tym w jego wnętrzu.

Video: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/videos-and-footage/volkswagen-touareg-ehybrid-park-assist-plus-5440/preview?token=6bea639d38ee0de82749

* – Aplikacja dostępna dla Apple iPhone (od 6s i od iOS 13)

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.