Zakład w Emden wkracza w erę elektromobilności

Zakład w Emden wkracza w erę elektromobilności

Zakład w Emden wkracza w erę elektromobilności

7 lipca 2020
  • rozpoczęła się przebudowa zakładu na potrzeby produkcji aut elektrycznych – trwają prace nad nową halą produkcyjną 
  • miliard euro inwestycji w przebudowę fabryki
  • w 2022 roku w zakładzie zacznie powstawać elektryczny, kompaktowy SUV ID.4*

Także w czasach pandemii marka Volkswagen konsekwentnie realizuje plan przebudowy fabryk pod kątem uruchomienia w nich produkcji samochodów elektrycznych. Rozpoczęły się prace w zakładzie w Emden, z którego taśm w 2022 roku zaczną zjeżdżać samochody napędzane energią elektryczną. Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen, powiedział: „Dzięki przekształceniu zakładu w Emden w miejsce produkcji aut elektrycznych Volkswagen przyspiesza dokonującą się właśnie zmianę systemową. W przebudowę fabryki zainwestujemy łącznie miliard euro. W ten sposób zakład w Emden stanie się jednym z ważniejszych filarów naszej strategii w dziedzinie aut elektrycznych”. Andreas Tostmann, Członek Zarządu Volkswagena ds. Produkcji i Logistyki, zauważa: „Zmieniamy zakład w Emden w jedną z najnowocześniejszych fabryk przemysłu samochodowego”. Przewodniczący Rady Zakładowej Bernd Osterloh, podkreśla: „Załoga w Emden jest szczególnie związana ze swoim zakładem. Pokazały to kolejny raz ostatnie przesunięcia kadrowe. I dlatego jestem pewien, że Passat, Arteon i ID.4 staną się wielkim zespołowym sukcesem, bo to jest solidny zestaw dla solidnej fabryki”.

Fabryka w Emden to pierwszy zakład w Dolnej Saksonii, który będzie na wielką skalę produkował samochody elektryczne. Od 2022 roku z jej taśm będzie zjeżdżać SUV ID.4, a później również inne modele zasilane energią elektryczną. Produkcja Passatów limuzyny i kombi, Arteona oraz jego nowej odmiany – Arteona Shooting Brake – będzie tu trwała jeszcze przez wiele lat podczas fazy przejściowej. Po zakończeniu ostatniego etapu przebudowy zdolności produkcyjne fabryki wyniosą do 300.000 elektrycznych aut rocznie.

Najważniejszym elementem przekształcania zakładu w miejsce produkcji aut elektrycznych jest wzniesienie nowej hali montażowej o powierzchni prawie 50.000 m2. Powiększone o 23.000 m2 zostaną także hale pras i montażu karoserii, zmodernizowana zostanie lakiernia, powstanie też nowa specjalna hala o powierzchni 6.000 m2, w której lakierować się będzie na czarno dachy samochodów – dwubarwne nadwozie to jeden ze znaków rozpoznawczych modeli z rodziny ID. Planuje się ponadto budowę nowego dużego magazynu oraz mniejszego, zautomatyzowanego magazynu mniejszych komponentów. Budowa wymienionych obiektów ma zakończyć się latem 2021 roku. „Przebudowujemy tę fabrykę nie przerywając produkcji” – mówi kierownik zakładu Uwe Schwartz. „Jesteśmy dumni, że staliśmy się pierwszym zakładem w Dolnej Saksonii, w którym będą wytwarzane zarówno samochody spalinowe, jak i elektryczne. To niezwykłe wyzwanie również dla załogi”. Przewodniczący Rady Zakładowej fabryki w Emden, Manfred Wulff, dodaje: „Plan przemyślany zarówno pod względem finansowym, jak i personalnym daje nam możliwość zaoferowania klientom z całego świata aut elektrycznych z Emden i pozwala w ten sposób odegrać ważną rolę – to dla nas jednocześnie zaszczyt i zobowiązanie”.

Pracownicy zakładu zostali przeszkoleni w zakresie produkcji samochodów elektrycznych już przy okazji montażu Passata GTE**. Od jesieni 2019 roku pracownicy fabryki w Emden przebywają w zakładzie w Zwickau, by uczestniczyć w montażu urządzeń oraz asystować podczas produkcji elektrycznego ID.3, a następnie wykorzystać zebrane doświadczenia u siebie w Emden. Taka taktyka będzie stopniowo wprowadzana we wszystkich obszarach produkcji. Ponadto, w najbliższych latach zostanie przeprowadzony wielki program szkoleń dla wszystkich pracowników. Jako pierwsze odbędzie się seminarium zatytułowane „Przesiadka do samochodów elektrycznych”, ostatnim etapem będą natomiast indywidualne szkolenia na tematy związane bezpośrednio z różnymi aspektami produkcji. W sumie, zanim ruszy produkcja aut elektrycznych odbędzie się ponad 60.000 dni szkoleniowych.

Volkswagen zamierza osiągnąć pozycję globalnego lidera w zakresie samochodów elektrycznych; do 2025 roku marka chce wprowadzić na rynek ponad 20 modeli z wyłącznie elektrycznym napędem i w ten sposób przyczynić się do przełomu w tej dziedzinie. Modele ID.4 i ID.3*** to ważne, opracowane z myślą o realizacji postanowień klimatycznych Porozumienia Paryskiego, elementy strategii marki zakładającej osiągnięcie do 2050 roku neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Już w 2025 roku emisja CO2 przez samochody Volkswagena ma zmniejszyć się o jedną trzecią. Do 2024 roku marka przeznaczy na rozwój elektromobilności 11 miliardów euro i dokona przebudowy wielu zakładów. W Niemczech elektryczne modele koncernu Volkswagen będą powstawać w fabrykach w Zwickau, Emden, Hanowerze, Zuffenhausen i w Dreźnie. Za granicą auta z napędem elektrycznym będą wytwarzane w Mlada Boleslav, Chattanooga, Foshan i w Anting.

* – ID.4: model studyjny zbliżony do seryjnego
** – Passat GTE: (NEDC) zużycie paliwa l/100 km: w cyklu mieszanym 1,5-1,4;
zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: w cyklu mieszanym 14,2-13,8;
emisja CO2 w cyklu mieszanym g/km: 34-32; klasa efektywności: A+
*** – ID.3: model studyjny zbliżony do seryjnego

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.