Kolejny odcinek podcastu „Elektrycznie tematyczni” poświęcony różnicom między autami hybrydowymi a elektrycznymi

Kolejny odcinek podcastu „Elektrycznie tematyczni” poświęcony różnicom między autami hybrydowymi a elektrycznymi

Kolejny odcinek podcastu „Elektrycznie tematyczni” poświęcony różnicom między autami hybrydowymi a elektrycznymi

2 lipca 2020
  • z badania InsightOut Lab i marki Volkswagen wynika, że 1 na 10 Polaków deklaruje, iż miał już okazję prowadzić samochód elektryczny
  • tylko co trzecia osoba (35%) z tej grupy stwierdziła, że jeździła autem „wyłącznie elektrycznym, czyli takim ładowanym za pomocą wtyczki”
  • większość ankietowanych (51%) za auto elektryczne uznała „auto hybrydowe, czyli takie zarówno na prąd, jak i na paliwo”

W siódmym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają o różnicach między trzema rodzajami samochodów – hybrydowymi (HEV), hybrydowymi typu plug-in (PHEV) i elektrycznymi (BEV). W dyskusji uczestniczy Michał Baranowski – dziennikarz magazynu „Menadżer Floty” oraz przedsiębiorca z branży elektromobilności.

Z Licznika Elektromobilności PSPA i PZPM wynika, że po polskich drogach jeździ 6.551 samochodów elektrycznych (BEV) i 5.107 aut hybrydowych typu plug-in (PHEV). Według danych PSPA po drogach porusza się również 144.313 osobowych i dostawczych samochodów hybrydowych (HEV). Te ostatnie, oprócz spalinowej jednostki napędowej, są wyposażone w silnik elektryczny, ale akumulator o niewielkiej pojemności energetycznej znacznie ogranicza możliwość jazdy z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej. W ich wypadku silnik elektryczny jedynie wspomaga spalinową jednostkę napędową i wyręcza ją z napędu samochodu przede wszystkim w czasie ruszania z miejsca, kiedy silnik spalinowy pracuje w najmniej korzystnych warunkach.

Samochody hybrydowe typu plug-in są skonstruowane podobnie jak auta hybrydowe – na ich pokładzie znajdują się silniki spalinowy i elektryczny (lub nawet dwa elektryczne) oraz akumulator, ale o znacznie większej pojemności energetycznej niż w autach typu HEV. Wciąż jednak nie tak duży, jak w samochodach elektrycznych. Dzięki niemu hybrydy typu plug-in mają zasięg na energii elektrycznej wynoszący najczęściej około 50 kilometrów. Samochody hybrydowe tego typu, podobnie jak elektryczne, są wyposażone w gniazdo ładowania akumulatora.

„Mówi się, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Z wyjątkiem samochodów hybrydowych typu plug-in, które są pomostem między autami z silnikiem spalinowym a samochodami elektrycznymi” – mówi Michał Baranowski. „Z danych statystycznych wiemy, że średni dystans, który dziennie pokonuje przeciętny polski kierowca wynosi 27 km. Zasięg nowoczesnych aut hybrydowych typu plug-in potrafi być do dwóch razy większy. To oznacza, że takim autem można poruszać się na co dzień z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej i bez konieczności ładowania akumulatora w trakcie dnia. Gdy mamy potrzebę wyjazdu w trasę, PHEV nie ma żadnych ograniczeń. Tankujemy i jedziemy tak samo daleko, jak samochodem wyposażonym wyłącznie w silnik spalinowy” – dodaje.

W przeciwieństwie do hybryd i hybryd typu plug-in, samochody elektryczne obchodzą się bez silnika spalinowego i – podobnie jak auta typu PHEV – mogą być wyposażone w jeden lub dwa silniki elektryczne. Samochody elektryczne mają też akumulator o znacznie większej pojemności energetycznej niż auta hybrydowe typu plug-in. W zależności od pojemności akumulatora, zasięg samochodów elektrycznych nowej generacji, na przykład przełomowego modelu ID.3, wynosi nawet do 550 kilometrów.

Zarówno najnowszy, jak i pozostałe odcinki podcastu można znaleźć na największych platformach podcastowych: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher i YouTube oraz na stronie internetowej: https://www.volkswagen.pl/pl/elektromobilnosc/elektrycznie-tematyczni/odcinek-07-hev-phev-bev-czym-na-stacje-czym-do-ladowarki.htmlOpens an external link

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.