Volkswagen zacznie stopniowo wznawiać produkcję

Volkswagen zacznie stopniowo wznawiać produkcję

Volkswagen zacznie stopniowo wznawiać produkcję

16 kwietnia 2020
  • marka Volkswagen Samochody Osobowe wznowi produkcję w zakładach w Zwickau i w Bratysławie w tygodniu po 20 kwietnia
  • od 27 kwietnia nastąpi wznowienie produkcji w kolejnych fabrykach marki Volkswagen w Niemczech, Portugalii, Hiszpanii, Rosji, Republice Południowej Afryki oraz w Ameryce Północnej i Południowej
  • zakłady Volkswagen Group Components będą zwiększać produkcję stopniowo

Zakłady marki Volkswagen Samochody Osobowe będą wznawiać produkcję sukcesywnie. W pierwszej kolejności, w tygodniu po 20 kwietnia, produkcja zostanie wznowiona w fabrykach w Zwickau i w Bratysławie. Pozostałe zakłady w Niemczech oraz w Portugalii, Hiszpanii, Rosji i USA wznowią produkcję w tygodniu po 27 kwietnia. Następnie, w ciągu maja, produkcja będzie sukcesywnie wznawiana w fabrykach w Republice Południowej Afryki, Argentynie, Brazylii i w Meksyku. Ralf Brandstätter, Dyrektor Operacyjny marki Volkswagen, powiedział: „Wraz z decyzjami rządów federalnych i stanowych w Niemczech oraz znoszeniem ograniczeń w innych krajach europejskich, tworzą się warunki do stopniowego wznowienia produkcji. W ciągu ostatnich trzech tygodni Volkswagen intensywnie przygotowywał się do tych kroków. Oprócz opracowania kompleksowego katalogu środków ochrony zdrowia pracowników, przyspieszyliśmy także przywrócenie łańcucha dostaw”. Skrócony czas pracy w zakładach Volkswagena w Niemczech zostanie utrzymany. Wraz ze wznowieniem produkcji liczba pracowników, której będzie on dotyczył zostanie sukcesywnie zmniejszona.

Produkcja zostanie wznowiona odpowiednio do stwierdzeniu dostępności części oraz zgodnie z wymogami rządowymi w Niemczech i w Europie. Ważnym czynnikiem będzie również wzrost popytu, który wprost przekłada się na potrzebę wzrostu wydajności fabryk. Niezależnie od tych czynników, priorytetem zawsze będzie przestrzeganie surowych środków ochrony zdrowia pracowników.

Andreas Tostmann, Członek Zarządu marki Volkswagen odpowiedzialny za Produkcję i Logistykę, powiedział: „Produkcję i logistykę wznawiamy w dobrze zorganizowany sposób. Zdrowie pracowników ma najwyższy priorytet. Dzięki planowi, który zawiera 100 punktów zapewniamy pracownikom bezpieczne miejsca pracy i maksymalną możliwą ochronę zdrowia. Mamy pełną świadomość odpowiedzialności. Nasze samochody ponownie będą opuszczać fabryki oraz dotrą do dealerów i klientów”.

Bernd Osterloh, Przewodniczący Rady Zakładowej, powiedział: „Nigdy wcześniej nie mieliśmy takiej sytuacji. Wiem, że nasi koledzy są ogromnie zmotywowani do ponownego podjęcia pracy. Produkcja jest wznawiana po każdej przerwie wakacyjnej, więc mamy duże doświadczenie jak dobrze poradzić sobie z tym procesem. W związku z pandemią musimy jedynie dostosować nasze procedury. Jedyną różnicą jest nowy program ochrony zdrowia. Zawiera on blisko 100 punktów na temat tego, jak w zakładach Volkswagena będziemy dbać o to, aby ograniczyć ryzyko infekcji. To będzie nowy standard w tej branży. Jesteśmy jednak realistami – na początku, w związku z nowymi procedurami, pojawią się pytania i wątpliwości ze strony pracowników. Nigdy wcześniej nie konstruowaliśmy, nie produkowaliśmy i nie sprzedawaliśmy samochodów w takich warunkach. Jestem przekonany, że zanim produkcja zostanie wznowiona, menedżerowie będą pewni, że pracownicy dokładnie znają nowe procedury. Udzielenie im odpowiedzi na pytania związane z nowymi procedurami jest teraz ważniejsze niż codzienne dane dotyczące wielkości produkcji”.

Volkswagen Group Components już od 6 kwietnia stopniowo wznawia produkcję w zakładach w Brunszwiku i w Kassel. Następnie, od 14 kwietnia, ruszyły fabryki w Salzgitter, Chemnitz i Hanowerze, a także zakłady w Polsce, w tym odlewnia Volkswagen Poznań, aby zabezpieczyć dostawy części niezbędnych do produkcji samochodów w Chinach. Thomas Schmall, Dyrektor Operacyjny Volkswagen Group Components, powiedział: „Wznowienie produkcji było ważne ze względu na zabezpieczenia dostaw do pozaeuropejskich zakładów. Teraz trzeba zrestartować całą sieć fabryk, podejmując jednocześnie kompleksowe środki ochronne, aby zaopatrzyć w podzespoły fabryki samochodów różnych marek koncernu. Wysokie wymagania, które dotyczą ochrony zdrowia pracowników są stosowane we wszystkich naszych zakładach”.

Przy wznawianiu produkcji marka może również skorzystać z doświadczenia zdobytego podczas zwiększania produkcji w zakładach w Chinach, w których z powodzeniem wdrożono dużą liczbę środków ochrony zdrowia. 32 z 33 chińskich fabryk już wznowiło produkcję. Wśród pracowników, którzy są w nich zatrudnieni nie odnotowano przypadków zakażenia koronawirusem. Volkswagen nadal ściśle monitoruje sytuację na świecie, która powstała w wyniku pandemii koronawirusa. Dalsze działania, które będą podejmowane zostaną w dużej mierze oparte zarówno na dialogu i procedurach obowiązujących w Grupie Volkswagen, jak i na zaleceniach Instytutu Roberta Kocha.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 5000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.