Volkswagen zacznie stopniowo wznawiać produkcję

Volkswagen zacznie stopniowo wznawiać produkcję

Volkswagen zacznie stopniowo wznawiać produkcję

16.04.2020

  • marka Volkswagen Samochody Osobowe wznowi produkcję w zakładach w Zwickau i w Bratysławie w tygodniu po 20 kwietnia
  • od 27 kwietnia nastąpi wznowienie produkcji w kolejnych fabrykach marki Volkswagen w Niemczech, Portugalii, Hiszpanii, Rosji, Republice Południowej Afryki oraz w Ameryce Północnej i Południowej
  • zakłady Volkswagen Group Components będą zwiększać produkcję stopniowo

Zakłady marki Volkswagen Samochody Osobowe będą wznawiać produkcję sukcesywnie. W pierwszej kolejności, w tygodniu po 20 kwietnia, produkcja zostanie wznowiona w fabrykach w Zwickau i w Bratysławie. Pozostałe zakłady w Niemczech oraz w Portugalii, Hiszpanii, Rosji i USA wznowią produkcję w tygodniu po 27 kwietnia. Następnie, w ciągu maja, produkcja będzie sukcesywnie wznawiana w fabrykach w Republice Południowej Afryki, Argentynie, Brazylii i w Meksyku. Ralf Brandstätter, Dyrektor Operacyjny marki Volkswagen, powiedział: „Wraz z decyzjami rządów federalnych i stanowych w Niemczech oraz znoszeniem ograniczeń w innych krajach europejskich, tworzą się warunki do stopniowego wznowienia produkcji. W ciągu ostatnich trzech tygodni Volkswagen intensywnie przygotowywał się do tych kroków. Oprócz opracowania kompleksowego katalogu środków ochrony zdrowia pracowników, przyspieszyliśmy także przywrócenie łańcucha dostaw”. Skrócony czas pracy w zakładach Volkswagena w Niemczech zostanie utrzymany. Wraz ze wznowieniem produkcji liczba pracowników, której będzie on dotyczył zostanie sukcesywnie zmniejszona.

Produkcja zostanie wznowiona odpowiednio do stwierdzeniu dostępności części oraz zgodnie z wymogami rządowymi w Niemczech i w Europie. Ważnym czynnikiem będzie również wzrost popytu, który wprost przekłada się na potrzebę wzrostu wydajności fabryk. Niezależnie od tych czynników, priorytetem zawsze będzie przestrzeganie surowych środków ochrony zdrowia pracowników.

Andreas Tostmann, Członek Zarządu marki Volkswagen odpowiedzialny za Produkcję i Logistykę, powiedział: „Produkcję i logistykę wznawiamy w dobrze zorganizowany sposób. Zdrowie pracowników ma najwyższy priorytet. Dzięki planowi, który zawiera 100 punktów zapewniamy pracownikom bezpieczne miejsca pracy i maksymalną możliwą ochronę zdrowia. Mamy pełną świadomość odpowiedzialności. Nasze samochody ponownie będą opuszczać fabryki oraz dotrą do dealerów i klientów”.

Bernd Osterloh, Przewodniczący Rady Zakładowej, powiedział: „Nigdy wcześniej nie mieliśmy takiej sytuacji. Wiem, że nasi koledzy są ogromnie zmotywowani do ponownego podjęcia pracy. Produkcja jest wznawiana po każdej przerwie wakacyjnej, więc mamy duże doświadczenie jak dobrze poradzić sobie z tym procesem. W związku z pandemią musimy jedynie dostosować nasze procedury. Jedyną różnicą jest nowy program ochrony zdrowia. Zawiera on blisko 100 punktów na temat tego, jak w zakładach Volkswagena będziemy dbać o to, aby ograniczyć ryzyko infekcji. To będzie nowy standard w tej branży. Jesteśmy jednak realistami – na początku, w związku z nowymi procedurami, pojawią się pytania i wątpliwości ze strony pracowników. Nigdy wcześniej nie konstruowaliśmy, nie produkowaliśmy i nie sprzedawaliśmy samochodów w takich warunkach. Jestem przekonany, że zanim produkcja zostanie wznowiona, menedżerowie będą pewni, że pracownicy dokładnie znają nowe procedury. Udzielenie im odpowiedzi na pytania związane z nowymi procedurami jest teraz ważniejsze niż codzienne dane dotyczące wielkości produkcji”.

Volkswagen Group Components już od 6 kwietnia stopniowo wznawia produkcję w zakładach w Brunszwiku i w Kassel. Następnie, od 14 kwietnia, ruszyły fabryki w Salzgitter, Chemnitz i Hanowerze, a także zakłady w Polsce, w tym odlewnia Volkswagen Poznań, aby zabezpieczyć dostawy części niezbędnych do produkcji samochodów w Chinach. Thomas Schmall, Dyrektor Operacyjny Volkswagen Group Components, powiedział: „Wznowienie produkcji było ważne ze względu na zabezpieczenia dostaw do pozaeuropejskich zakładów. Teraz trzeba zrestartować całą sieć fabryk, podejmując jednocześnie kompleksowe środki ochronne, aby zaopatrzyć w podzespoły fabryki samochodów różnych marek koncernu. Wysokie wymagania, które dotyczą ochrony zdrowia pracowników są stosowane we wszystkich naszych zakładach”.

Przy wznawianiu produkcji marka może również skorzystać z doświadczenia zdobytego podczas zwiększania produkcji w zakładach w Chinach, w których z powodzeniem wdrożono dużą liczbę środków ochrony zdrowia. 32 z 33 chińskich fabryk już wznowiło produkcję. Wśród pracowników, którzy są w nich zatrudnieni nie odnotowano przypadków zakażenia koronawirusem. Volkswagen nadal ściśle monitoruje sytuację na świecie, która powstała w wyniku pandemii koronawirusa. Dalsze działania, które będą podejmowane zostaną w dużej mierze oparte zarówno na dialogu i procedurach obowiązujących w Grupie Volkswagen, jak i na zaleceniach Instytutu Roberta Kocha.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html