Światowy sukces Tiguana: sprzedano już ponad sześć milionów egzemplarzy

Światowy sukces Tiguana: sprzedano już ponad sześć milionów egzemplarzy

Światowy sukces Tiguana: sprzedano już ponad sześć milionów egzemplarzy

17.04.2020

  • numer 1: Tiguan należy do najpopularniejszych modeli koncernu Volkswagen i jest najchętniej kupowanym SUV-em w Europie
  • stały wzrost popytu: od debiutu Tiguana w 2007 roku Volkswagen zwiększył produkcję ze 120.000 do niemal 911.000 egzemplarzy rocznie
  • 2.495 egzemplarzy dziennie: w zeszłym roku co 35 sekund z taśm montażowych fabryk w Niemczech, Rosji, Chinach i Meksyku zjeżdżał nowy Tiguan

Nowy rekord światowego bestsellera – tej wiosny Volkswagen wyprodukował sześciomilionowy egzemplarz Tiguana. W samym 2019 roku powstało 910.926 sztuk popularnego SUV-a. Tiguan stał się najchętniej kupowanym samochodem marki i koncernu Volkswagen, ten wszechstronny pojazd jest oferowany w 80 procentach krajów świata. W Europie Tiguan cieszy się największą popularnością wśród modeli typu SUV, w skali całego świata należy do grona trzech najchętniej kupowanych aut tej klasy. Volkswagen produkuje ten samochód na trzech kontynentach, w krajach należących do czterech stref czasowych.

W zeszłym roku średnio co 35 sekund w którejś z fabryk zjeżdżał z taśmy nowy Tiguan. To tempo jest najlepszym dowodem stale rosnącego popytu. Model pierwszej generacji miał swoją premierę w 2007 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego (IAA) we Frankfurcie – i już w tym samym roku zaczął piąć się w górę w rankingu sprzedaży. W 2008 roku Volkswagen wyprodukował ponad 150.000 egzemplarzy Tiguana dostępnego w wersjach z napędem na przednie i na cztery koła. W Niemczech od razu zyskał on pozycję lidera w klasie SUV-ów. Od samego początku Tiguan cieszył się bardzo dużym wzięciem również na świecie. Widać, że prezentując ten wszechstronny i funkcjonalny model Volkswagen doskonale trafił w oczekiwania klientów poszukujących nowoczesnego, kompaktowego SUV-a. W 2011 roku przeprowadzono lifting tego auta, które w odmienionej wersji również od razu odniosło sukces – w krótkim czasie roczna produkcja po raz pierwszy przekroczyła granicę 500.000 egzemplarzy.

W kwietniu 2016 roku na rynek trafił Tiguan drugiej generacji. Nowością było m.in. to, że do jego budowy wykorzystano modułową płytę podłogową (MQB). Taka konstrukcja zmieniła wszystko – nowe proporcje nadwozia sprawiły, że Tiguan zyskał bardziej dynamiczny wygląd, a dzięki większemu rozstawowi osi jego wnętrze stało się dużo bardziej przestronne. Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwają nowe systemy asystujące.

Rodzina Tiguana zyskała jeszcze większą popularność dzięki pojawieniu się w 2017 roku wersji XL z większym o 110 mm rozstawem osi, siedmioma miejscami i wyróżniającego się indywidualną stylistyką. Nowa odmiana nadwoziowa przyczyniła się do znacznego wzrostu sprzedaży – dzisiaj 55 procent wszystkich egzemplarzy opuszczających bramy fabryk to właśnie Tiguany XL. W Ameryce Volkswagen oferuje model drugiej generacji wyłącznie w wersji z większym rozstawem osi. Na rynkach europejskich oraz w wielu innych krajach model z większym rozstawem osi jest znany pod nazwą Tiguan Allspace. Sprzedawana w Chinach odmiana XL nosi tam nazwę Tiguan L* i cieszy się bardzo dużą popularnością. W październiku 2019 roku Volkswagen zwiększył ofertę zespołów napędowych chińskiego Tiguana L o wersję hybrydową typu plug-in*.

Tiguan jest produkowany w czterech fabrykach Volkswagena. Ponieważ znajdują się one w czterech strefach czasowych można powiedzieć, że produkcja trwa przez całą dobę. W głównym zakładzie w Niemczech – w Wolfsburgu – powstaje Tiguan ze standardowym rozstawem osi z przeznaczeniem na rynki w Europie, Afryce, Azji i Oceanii. W zakładzie w Kałudze, 170 km na południowy-zachód od Moskwy, jest produkowany Tiguan sprzedawany w Rosji oraz w krajach Azji centralnej. W Szanghaju Volkswagen wytwarza sprzedawanego w Chinach Tiguana L z dużym rozstawem osi. W meksykańskiej Puebli powstaje Tiguan z dużym rozstawem osi, który trafia na rynki Ameryki Północnej i Południowej oraz do krajów Europy, Afryki, Azji i Oceanii.

Dwie generacje Tiguana sprawiły, że stał się on jednym z najpopularniejszych aut klasy Sport Utility Vehicle na świecie. Dla marki i koncernu Volkswagen jest jednym z głównych modeli. W 2020 roku Volkswagen otworzy kolejny rozdział w jego historii prezentując odświeżoną wersję z licznymi zmianami technicznymi i stylizacyjnymi. Pojawi się wtedy również dodatkowa odmiana z napędem hybrydowym typu plug-in** (PHEV) przeznaczona do sprzedaży w Europie. Odliczanie już się zaczęło.

* – Samochód nie jest oferowany w sprzedaży w Europie
** – Model studyjny zbliżony do seryjnego

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html