Rośnie popyt na auta elektryczne i hybrydy Volkswagena: znaczny wzrost sprzedaży modeli e-up! i Passat GTE
Rośnie popyt na auta elektryczne i hybrydy Volkswagena: znaczny wzrost sprzedaży modeli e-up! i Passat GTE
Rośnie popyt na auta elektryczne i hybrydy Volkswagena: znaczny wzrost sprzedaży modeli e-up! i Passat GTE
Rośnie popyt na auta elektryczne i hybrydy Volkswagena: znaczny wzrost sprzedaży modeli e-up! i Passat GTE

Rośnie popyt na auta elektryczne i hybrydy Volkswagena: znaczny wzrost sprzedaży modeli e-up! i Passat GTE

Rośnie popyt na auta elektryczne i hybrydy Volkswagena: znaczny wzrost sprzedaży modeli e-up! i Passat GTE

01.04.2020

01.04.2020

  1. Rośnie popyt na auta elektryczne i hybrydy Volkswagena: znaczny wzrost sprzedaży modeli e-up! i Passat GTE
  • elektryczna mobilność w rozsądnej cenie: co drugi zamawiany Volkswagen up! to model w wersji z napędem elektrycznym
  • e-up! należy do modeli charakteryzujących się najniższymi kosztami utrzymania
  • pięciokrotny wzrost zamówień na nowego Passata GTE w porównaniu z poprzednią wersją: co siódmy nabywca Passata w Niemczech wybiera hybrydę plug-in

Volkswagen konsekwentnie rozbudowuje swoją ofertę samochodów elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in. Jeszcze przed wprowadzeniem na rynek nowego modelu ID.3, co nastąpi latem bieżącego roku, widać, że zapotrzebowanie w Niemczech na auta elektryczne i zelektryfikowane znacznie się zwiększyło: w wypadku modelu up! co drugie zamówienie dotyczy wersji z elektrycznym napędem, łącznie przyjęto już 20.000 takich zamówień. Znacznie zwiększyła się również popularność Passata w wersji GTE – obecnie co siódmy kupujący decyduje się na wersję hybrydową typu plug-in (PHEV).

Volkswagen e-up! dysponujący mocą 61 kW (83 KM) znajduje się na niemieckim rynku od listopada 2019 roku i stanowi przepustkę do świata elektromobilności. W porównaniu ze swoim poprzednikiem ma znacznie większy zasięg (do 260 km według cyklu WLTP). W ciągu trzech pierwszych miesięcy bieżącego roku zamówiono 20.000 egzemplarzy tego modelu. Argumentem decydującym o wyborze są niskie koszty utrzymania. Cena wynosząca w Niemczech 21.975 euro zostaje pomniejszona o dopłatę (6570 euro, obydwie kwoty brutto), korzystne jest również zaszeregowanie do grupy ubezpieczenia (OC klasa 12, AC: 16). Podatek od pojazdów mechanicznych oraz koszty wymiany oleju odpadają. 

Hybrydyzacja to drugi z głównych elementów strategii Volkswagena w dziedzinie układów napędowych, prowadzącej ku epoce pojazdów bezemisyjnych. Dlatego w wielu ważnych segmentach koncern Volkswagen wprowadza do sprzedaży auta wyposażone w hybrydowy zespół napędowy typu plug-in. Pierwsze były w 2014 roku modele GTE, które w wypadku aut drugiej generacji mają znacznie większy zasięg na energii elektrycznej, ponieważ są wyposażane w akumulatory o większej pojemności. Nowy Passat Variant GTE ma moc 160 kW (218 KM) i według procedury WLTP jest w stanie przejechać 56 km korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. To więcej niż wynoszą dzienne potrzeby przeciętnego użytkownika Volkswagena, czyli 42 km. W klasie samochodów, do której należy Passat najczęściej zamawiane są wersje z silnikami Diesla, tymczasem model z jednostką benzynową i hybrydowym zespołem napędowym stanowi dzisiaj 15 procent zamówień. Liczba ta wzrosła pięciokrotnie w porównaniu z zamówieniami na Passata GTE poprzedniej generacji.

Po debiucie Passata i Passata Varianta w 2020 roku Volkswagen zaprezentuje kilka modeli hybrydowych plug-in: w wersji GTE będzie oferowany np. Golf ósmej generacji, ponadto po raz pierwszy jako hybryda plug-in pojawi się zwykły Golf. Potem ten sam zespół napędowy zostanie zastosowany w Arteonie oraz w kompaktowym SUV-ie Tiguan. Na początku marca premierę miał nowy topowy model marki – Touareg R. Model ten również jest dynamiczną hybrydą PHEV, moc systemowa jego układu napędowego składającego się z silnika spalinowego i elektrycznego wynosi 340 kW (462 KM).

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Od 1 września 2018 r. cykl WLTP w pełni zastąpił nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który stanowił dotychczasową procedurę badania zużycia paliwa i emisji CO2. Wszystkie prezentowane pojazdy marki Volkswagen uzyskały homologację zgodnie z procedurą WLTP.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa oraz emisji CO2 i może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.
Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki
Volkswagen Osobowe.

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen