Fabryka w Zwickau stopniowo zwiększa produkcję modelu ID.3

Fabryka w Zwickau stopniowo zwiększa produkcję modelu ID.3

Fabryka w Zwickau stopniowo zwiększa produkcję modelu ID.3

27.04.2020

  • w Zwickau ponownie rusza produkcja samochodów elektrycznych
  • zarząd fabryki i rada pracownicza uzgodniły katalog środków mających na celu ochronę zdrowia załogi przed koronawirusem
  • Członek Zarządu ds. e-Mobilności, Thomas Ulbrich: „Chodzi o ochronę zdrowia pracowników naszego zakładu, a jednocześnie o wznowienie produkcji w odpowiedzialny sposób”.

Fabryka Volkswagena w Zwickau stopniowo wznawia produkcję samochodów elektrycznych. W czwartek ruszyła produkcja modelu ID.3 – na razie w mniejszej liczbie egzemplarzy i w dużo wolniejszym rytmie pracy. Wdrożono przy tym wiele dodatkowych środków służących ochronie zdrowia pracowników. Produkcja jest podejmowana stosownie do normalizowania się sytuacji w firmach dostawczych. „Wszyscy musimy teraz sprostać historycznemu zadaniu. Chodzi o ochronę zdrowia pracowników naszego zakładu, a jednocześnie o wznowienie produkcji w odpowiedzialny sposób” – powiedział Thomas Ulbrich, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. e-Mobilności i rzecznik kierownictwa Volkswagen Sachsen.

W tej trudnej sytuacji, stwierdził Ulbrich, wyznaczono nowe priorytety: „Zdrowie pracowników jest dla Volkswagena ważniejsze niż szybkość produkcji. Dlatego teraz nie jest najistotniejsze to, ile samochodów możemy dziennie wyprodukować. Bardziej liczy się fakt, że rozpoczęty przez nas proces transformacji w kierunku pojazdów elektrycznych od dzisiaj ponownie nabiera rozpędu. ID.3 jest dla Volkswagena w ramach tego procesu jednym z najważniejszych modeli”.

W pierwszym etapie, przy zmniejszonym tempie pracy, w Zwickau będzie powstawać dziennie 50 egzemplarzy ID.3 – to jedna trzecia produkcji z okresu przed wybuchem pandemii koronawirusa. Zakład w Zwickau jest pierwszą fabryką Volkswagena w Niemczech, która po przerwaniu produkcji w połowie marca teraz ostrożnie ją wznawia. Niektóre wydziały w zakładach wytwarzających komponenty samochodowe podjęły już działalność zachowując niezbędne środki ochrony pracowników. Również w prawie wszystkich fabrykach Volkswagena w Chinach rozpoczęto normalną pracę.

W czwartek 23 kwietnia stopniową produkcję podjęła także fabryka silników w Chemnitz. W poniedziałek 27 kwietnia w zakładzie w Zwickau będzie w kolejnych etapach uruchamiana produkcja Golfa Varianta. Tego samego dnia w Szklanej Manufakturze w Dreźnie w ograniczonym zakresie ruszy montaż e-Golfa; od 20 kwietnia w Dreźnie klienci mogą ponownie odbierać zamówione samochody.

Przewodniczący Rady Zakładowej w Volkswagen Sachsen, Jens Rothe, podkreśla, że podczas ponownego uruchamiania produkcji priorytetem są bezpieczeństwo i zdrowie pracowników. Volkswagen Sachsen i Rada Pracownicza w specjalnym porozumieniu określiły jednoznaczne zasady w tej sprawie. „Zawarliśmy z dyrekcją nowe ustalenia dotyczące ochrony pracowników. Nie będziemy podejmować nawet najmniejszego ryzyka, zdrowie pracowników ma absolutne pierwszeństwo, nawet jeśli wyprodukujemy kilka samochodów mniej” – stwierdził Rothe.

Ponowne uruchomienie produkcji przez Volkswagen Sachsen będzie następować w kolejnych etapach odpowiednio do specyfiki zakładów. Zarząd i Rada Pracownicza uzgodniły szeroki katalog przedsięwzięć mających służyć ochronie przed koronawirusem. Należy do nich m.in. zachowanie odpowiedniego odstępu i środków higieny, obowiązek noszenia masek ochronnych na stanowiskach, na których nie jest możliwe zachowanie odległości 1,5 metra między pracownikami, częstsze czyszczenie stanowisk, taka organizacja pracy, aby pracownicy z różnych zmian nie mieli ze sobą kontaktu oraz wezwanie do dobrowolnego poddawania się codziennym pomiarom temperatury ciała przed rozpoczęciem pracy.

Zoptymalizowano też wiele czynności produkcyjnych, wprowadzono obowiązek zachowania odpowiedniej odległości między pracownikami oraz wyższe standardy w zakresie higieny. Zawarto porozumienie dotyczące ponownego uruchomienia produkcji, w którym opisano poszczególne środki zwiększające bezpieczeństwo. Regulacje obowiązują na terenie zakładów i dotyczą również pracowników firm partnerskich oraz świadczących usługi.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html