W zakładach Foshan i Anting w Chinach koncern Volkswagen rozpoczyna przyjazną środowisku produkcję samochodów na platformie MEB

W zakładach Foshan i Anting w Chinach koncern Volkswagen rozpoczyna przyjazną środowisku produkcję samochodów na platformie MEB

W zakładach Foshan i Anting w Chinach koncern Volkswagen rozpoczyna przyjazną środowisku produkcję samochodów na platformie MEB

8 grudnia 2020
  • w Chinach rozpoczęto produkcję samochodów na modułowej platformie MEB, wydajność: 600.000 egzemplarzy rocznie
  • Volkswageny ID.4 X* i ID.4 CROZZ* to pierwsze w Chinach modele z elektrycznym napędem skonstruowane na platformie MEB; trzy kolejne wejdą do produkcji w 2021 roku
  • produkcja przyjazna dla klimatu: zakład w Foshan korzysta wyłącznie z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, zakład w Anting zużywa o 20 procent mniej energii niż porównywalne fabryki
  • inteligentnie i cyfrowo: zakłady w Anting i Foshan wyznaczają w Volkswagen Group China i w całym chińskim przemyśle samochodowym standardy w zakresie inteligentnej produkcji zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju

Poznań, 8 grudnia 2020 r. – Volkswagen w Chinach wszedł w nową erę elektromobilności. W ubiegłym miesiącu zaprezentował pierwsze dwa auta opracowane specjalnie na potrzeby chińskiego rynku, należące do nowej rodziny ID., skonstruowane na platformie MEB – są to ID.4 CROZZ* produkcji FAW-Volkswagen oraz ID.4 X* z SAIC VOLKSWAGEN. Modele te na rynku zadebiutują na początku 2021 roku, ich produkcja rozpoczęła się właśnie w zakładach Foshan i Anting. Zdolność produkcyjna obydwu fabryk wynosi łącznie 600.000 samochodów rocznie. Dzięki nim Grupa Volkswagen będzie mogła zwiększyć do 2025 roku udział aut elektrycznych w portfolio produktów do 35 procent. Do 2023 roku Volkswagen zaoferuje w Chinach osiem nowych modeli z rodziny ID. Chiny są obecnie największym światowym rynkiem aut z napędem elektrycznym i odgrywają główną rolę w globalnej strategii koncernu Volkswagen dotyczącej tego rodzaju samochodów.

„Rodzina modeli ID. bazująca na platformie MEB zmieni branżę i zrewolucjonizuje rynek samochodów elektrycznych. MEB jest konstrukcją niezwykle elastyczną, dzięki niej możemy zaoferować klientom szeroką paletę atrakcyjnych samochodów elektrycznych – od kompaktowych pojazdów miejskich po przestronne busy i SUV-y” – powiedział dr Stephan Wöllenstein, CEO Volkswagen Group China. „Uruchomienie produkcji w obydwu zakładach w Chinach to prawdziwy kamień milowy, dzięki temu elektryczne pojazdy wysokiej klasy wejdą do głównego nurtu motoryzacji, ponieważ staną się cenowo dostępne dla wielu ludzi”.

Standaryzacja i początek wydajnej produkcji

Zakład w Anting jest pierwszą na świecie zbudowaną od podstaw fabryką koncernu Volkswagen produkującą samochody na platformie MEB. Będą w nim wytwarzane wyłącznie modele z napędem elektrycznym. Dzięki standaryzacji, inwestycje w infrastrukturę udało się zmniejszyć o 5 procent w porównaniu z inwestycjami w istniejących już fabrykach – i to mimo szczególnych nakładów spowodowanych specyfiką tego konkretnego zakładu. W Anting wprowadzono ponadto najnowsze technologie produkcyjne, na przykład najwydajniejszą w koncernie metodę spawania laserowego oraz całkowicie automatyczny montaż deski rozdzielczej w kabinie.

Istniejący wcześniej zakład w Foshan został gruntownie przebudowany stając się jednym z najbardziej elastycznych zakładów w globalnej sieci produkcyjnej. Na jednej taśmie będzie można w nim wytwarzać zarówno konwencjonalne samochody z silnikami spalinowymi, skonstruowane na płycie podłogowej MQB, jak i auta z napędem elektrycznym oparte na platformie MEB. Elastyczny system produkcji umożliwia ponadto jednoczesne wytwarzanie od 6 do 8 modeli skonstruowanych na platformie MEB. Dzięki zastosowaniu ponad 1200 robotów w dziale produkcji karoserii i dzięki niemal 100-procentowemu zautomatyzowaniu lakierni Foshan należy do najbardziej wydajnych zakładów w Chinach.

Realizację obydwu projektów rozpoczęto w drugiej połowie 2018 roku i w ciągu zaledwie dwóch lat doprowadzono do stanu umożliwiającego podjęcie seryjnej produkcji samochodów.

Wzór przyjaznej dla klimatu produkcji samochodów w Chinach

W zakładzie w Anting wprowadzono 28 rozwiązań służących oszczędności energii, są wśród nich instalacja fotowoltaiczna, zoptymalizowane systemy wymiany ciepła, inteligentne systemy sterowania oświetleniem, utylizacji odpadów czy zagospodarowania wody deszczowej. Dzięki nim o 20 procent, w porównaniu z innymi zakładami produkcji samochodów, zmniejszono zużycie energii, wody, emisję dwutlenku węgla, lotnych substancji organicznych i ogólną produkcję odpadów.

W zakładzie w Foshan do produkcji samochodów używa się wyłącznie „zielonej” energii elektrycznej, co pozwala na wytwarzanie ich w sposób neutralny pod względem emisji CO2. Wybudowano tu instalację fotowoltaiczną o powierzchni 200.000 m2, mocy 8,2 megawatów i wydajności 9.000 megawatogodzin rocznie. Dzięki tej instalacji każdego roku przedostaje się do atmosfery o 7.900 ton dwutlenku węgla mniej. Za sprawą systemu recyklingu wody udaje się ponownie wykorzystać 44 procent wody niezbędnej podczas procesu produkcyjnego. Od 2018 roku zakład w Foshan został odznaczony dziewięcioma krajowymi nagrodami za wdrożenie metod produkcyjnych oszczędzających energię i przyjaznych środowisku.

* – Samochody nie są oferowane w sprzedaży w Europie

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.