W zakładach Foshan i Anting w Chinach koncern Volkswagen rozpoczyna przyjazną środowisku produkcję samochodów na platformie MEB
W zakładach Foshan i Anting w Chinach koncern Volkswagen rozpoczyna przyjazną środowisku produkcję samochodów na platformie MEB
W zakładach Foshan i Anting w Chinach koncern Volkswagen rozpoczyna przyjazną środowisku produkcję samochodów na platformie MEB
W zakładach Foshan i Anting w Chinach koncern Volkswagen rozpoczyna przyjazną środowisku produkcję samochodów na platformie MEB

W zakładach Foshan i Anting w Chinach koncern Volkswagen rozpoczyna przyjazną środowisku produkcję samochodów na platformie MEB

W zakładach Foshan i Anting w Chinach koncern Volkswagen rozpoczyna przyjazną środowisku produkcję samochodów na platformie MEB

08.12.2020

  • w Chinach rozpoczęto produkcję samochodów na modułowej platformie MEB, wydajność: 600.000 egzemplarzy rocznie
  • Volkswageny ID.4 X* i ID.4 CROZZ* to pierwsze w Chinach modele z elektrycznym napędem skonstruowane na platformie MEB; trzy kolejne wejdą do produkcji w 2021 roku
  • produkcja przyjazna dla klimatu: zakład w Foshan korzysta wyłącznie z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, zakład w Anting zużywa o 20 procent mniej energii niż porównywalne fabryki
  • inteligentnie i cyfrowo: zakłady w Anting i Foshan wyznaczają w Volkswagen Group China i w całym chińskim przemyśle samochodowym standardy w zakresie inteligentnej produkcji zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju

Poznań, 8 grudnia 2020 r. – Volkswagen w Chinach wszedł w nową erę elektromobilności. W ubiegłym miesiącu zaprezentował pierwsze dwa auta opracowane specjalnie na potrzeby chińskiego rynku, należące do nowej rodziny ID., skonstruowane na platformie MEB – są to ID.4 CROZZ* produkcji FAW-Volkswagen oraz ID.4 X* z SAIC VOLKSWAGEN. Modele te na rynku zadebiutują na początku 2021 roku, ich produkcja rozpoczęła się właśnie w zakładach Foshan i Anting. Zdolność produkcyjna obydwu fabryk wynosi łącznie 600.000 samochodów rocznie. Dzięki nim Grupa Volkswagen będzie mogła zwiększyć do 2025 roku udział aut elektrycznych w portfolio produktów do 35 procent. Do 2023 roku Volkswagen zaoferuje w Chinach osiem nowych modeli z rodziny ID. Chiny są obecnie największym światowym rynkiem aut z napędem elektrycznym i odgrywają główną rolę w globalnej strategii koncernu Volkswagen dotyczącej tego rodzaju samochodów.

„Rodzina modeli ID. bazująca na platformie MEB zmieni branżę i zrewolucjonizuje rynek samochodów elektrycznych. MEB jest konstrukcją niezwykle elastyczną, dzięki niej możemy zaoferować klientom szeroką paletę atrakcyjnych samochodów elektrycznych – od kompaktowych pojazdów miejskich po przestronne busy i SUV-y” – powiedział dr Stephan Wöllenstein, CEO Volkswagen Group China. „Uruchomienie produkcji w obydwu zakładach w Chinach to prawdziwy kamień milowy, dzięki temu elektryczne pojazdy wysokiej klasy wejdą do głównego nurtu motoryzacji, ponieważ staną się cenowo dostępne dla wielu ludzi”.

Standaryzacja i początek wydajnej produkcji

Zakład w Anting jest pierwszą na świecie zbudowaną od podstaw fabryką koncernu Volkswagen produkującą samochody na platformie MEB. Będą w nim wytwarzane wyłącznie modele z napędem elektrycznym. Dzięki standaryzacji, inwestycje w infrastrukturę udało się zmniejszyć o 5 procent w porównaniu z inwestycjami w istniejących już fabrykach – i to mimo szczególnych nakładów spowodowanych specyfiką tego konkretnego zakładu. W Anting wprowadzono ponadto najnowsze technologie produkcyjne, na przykład najwydajniejszą w koncernie metodę spawania laserowego oraz całkowicie automatyczny montaż deski rozdzielczej w kabinie.

Istniejący wcześniej zakład w Foshan został gruntownie przebudowany stając się jednym z najbardziej elastycznych zakładów w globalnej sieci produkcyjnej. Na jednej taśmie będzie można w nim wytwarzać zarówno konwencjonalne samochody z silnikami spalinowymi, skonstruowane na płycie podłogowej MQB, jak i auta z napędem elektrycznym oparte na platformie MEB. Elastyczny system produkcji umożliwia ponadto jednoczesne wytwarzanie od 6 do 8 modeli skonstruowanych na platformie MEB. Dzięki zastosowaniu ponad 1200 robotów w dziale produkcji karoserii i dzięki niemal 100-procentowemu zautomatyzowaniu lakierni Foshan należy do najbardziej wydajnych zakładów w Chinach.

Realizację obydwu projektów rozpoczęto w drugiej połowie 2018 roku i w ciągu zaledwie dwóch lat doprowadzono do stanu umożliwiającego podjęcie seryjnej produkcji samochodów.

Wzór przyjaznej dla klimatu produkcji samochodów w Chinach

W zakładzie w Anting wprowadzono 28 rozwiązań służących oszczędności energii, są wśród nich instalacja fotowoltaiczna, zoptymalizowane systemy wymiany ciepła, inteligentne systemy sterowania oświetleniem, utylizacji odpadów czy zagospodarowania wody deszczowej. Dzięki nim o 20 procent, w porównaniu z innymi zakładami produkcji samochodów, zmniejszono zużycie energii, wody, emisję dwutlenku węgla, lotnych substancji organicznych i ogólną produkcję odpadów.

W zakładzie w Foshan do produkcji samochodów używa się wyłącznie „zielonej” energii elektrycznej, co pozwala na wytwarzanie ich w sposób neutralny pod względem emisji CO2. Wybudowano tu instalację fotowoltaiczną o powierzchni 200.000 m2, mocy 8,2 megawatów i wydajności 9.000 megawatogodzin rocznie. Dzięki tej instalacji każdego roku przedostaje się do atmosfery o 7.900 ton dwutlenku węgla mniej. Za sprawą systemu recyklingu wody udaje się ponownie wykorzystać 44 procent wody niezbędnej podczas procesu produkcyjnego. Od 2018 roku zakład w Foshan został odznaczony dziewięcioma krajowymi nagrodami za wdrożenie metod produkcyjnych oszczędzających energię i przyjaznych środowisku.

* – Samochody nie są oferowane w sprzedaży w Europie

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen