Volkswagen wdraża ekologiczny transport akumulatorów do modeli ID.3 i ID.4

Volkswagen wdraża ekologiczny transport akumulatorów do modeli ID.3 i ID.4

Volkswagen wdraża ekologiczny transport akumulatorów do modeli ID.3 i ID.4

04.12.2020

  • istotny wkład w neutralną pod względem emisji CO2produkcję aut elektrycznych
  • transport kolejowy w Niemczech ze 100-procentowym wykorzystaniem energii ze źródeł odnawialnych
  • Thomas Zernechel, szef działu logistyki w koncernie Volkswagen: „Najbardziej przyjazne środowisku i najbardziej efektywne rozwiązanie w branży”
  • minister środowiska Saksonii, Wolfram Günther: Volkswagen jest liderem”

Poznań, 4 grudnia 2020 r. – Transport akumulatorów do elektrycznych modeli ID.3 i ID.4 staje się bardziej przyjazny środowisku i jeszcze bardziej efektywny. W zakładzie w Zwickau uruchomiono ostatnie ogniwo zielonego łańcucha logistycznego z Polski, przez Brunszwik do fabryki w Saksonii. Mowa o urządzeniu, które całkowicie automatycznie rozładowuje dostarczane koleją akumulatory. Dzięki nowemu systemowi logistycznemu emisja dwutlenku węgla ma się zmniejszyć o 11.000 ton rocznie w porównaniu z transportem wykorzystującym samochody ciężarowe. Odpowiada to rocznej emisji CO2 przez miejscowość liczącą 1.000 mieszkańców. „Dzięki zielonemu i efektywnemu transportowi wnosimy istotny wkład do redukcji CO2 w koncernie i bilansowej neutralności klimatycznej Volkswagenów ID.3 i ID.4” – powiedział Thomas Zernechel, szef działu logistyki w koncernie Volkswagen.

Nowe urządzenie uruchomili w Zwickau Reinhard de Vries – dyrektor działu Technika & Logistyka w Volkswagen Saksonia oraz Wolfram Günther – minister ds. Energii, Ochrony Klimatu, Środowiska i Gospodarki Rolnej kraju związkowego Saksonia. Reinhard de Vries: „W koncernie Volkswagen zakład w Zwickau stał się centrum kompetencyjnym w dziedzinie elektromobilności w Europie. ID.3 i ID.4 są tutaj wytwarzane w sposób neutralny dla klimatu. Przyjazny środowisku transport akumulatorów to kolejny ważny element w tworzeniu fabryki wolnej od szkodliwych emisji, prace nad tym prowadzimy w ramach koncernowej strategii „goTOzero”. Jesteśmy na właściwej drodze: od 2017 roku udało nam się zmniejszyć emisję CO2 w zakładzie w Zwickau o 60 procent – to ponad 100.000 ton rocznie”.

Minister Wolfram Günther odpowiedzialny za sprawy energii i ochrony klimatu pochwalił projekt: Volkswagen jest liderem w tej dziedzinie. Potrzebujemy takich rozwiązań w całym przemyśle i logistyce. Tu wdraża się bardzo konkretne zmiany w zakresie energii i ochrony klimatu. Dotyczy to także wielu innych projektów, produktów i procesów w gospodarce Saksonii. W dziedzinie ochrony klimatu i zmian w energetyce przemysł jest ważnym, innowacyjnym i niezbędnym partnerem. Jednocześnie okazuje się, że potrzebujemy znacznie szybciej i znacznie więcej energii ze źródeł odnawialnych. To bardzo ważne dla Saksonii jako miejsca produkcji przemysłowej”.

W celu zapewnienia przyjaznych środowisku dostaw do zakładu w Zwickau, moduły akumulatorów przewozi się koleją z Wrocławia najpierw do fabryki Volkswagen Group Components w Brunszwiku. Do transportu za pośrednictwem DB Cargo wykorzystuje się w Niemczech wyłącznie „zieloną” energię elektryczną. W Brunszwiku moduły są automatycznie rozładowywane, a następnie montuje się je przygotowując gotowe akumulatory. Te z kolei zostają automatycznie załadowane na wagony i przewiezione koleją do Zwickau. Także w tym wypadku wykorzystywany jest prąd ze źródeł odnawialnych. W Brunszwiku na odcinku między stacją rozładunkową Harvesse a halą zakładową pojemniki z modułami transportuje się elektrycznymi ciężarówkami, ponieważ do hali montażowej nie doprowadzono jeszcze torów kolejowych.

Pracownicy działu logistyki koncernu Volkswagen stworzyli specjalne pojemniki transportowe, w których przewozi się zarówno moduły akumulatorów, jak i gotowe, zmontowane „baterie”. Pojemniki zaprojektowano w taki sposób, by maksymalnie wykorzystać przestrzeń i możliwości obciążenia wagonów. Aktualnie między Brunszwikiem a Zwickau kursuje tygodniowo pięć pociągów – ta liczba wkrótce wzrośnie.

Urządzenia wykorzystywane w Zwickau i Brunszwiku należą do najnowocześniejszych tego rodzaju w przemyśle. Wysoki stopień automatyzacji jest ważnym warunkiem efektywnego montażu akumulatorów w niemieckich fabrykach. Głównym elementem urządzenia pracującego w Brunszwiku są wagony transportowe, a w Zwickau podnośniki, z których każdy może podnieść ładunek o masie 25 ton. Poruszają się one na własnych szynach wzdłuż pociągu i automatycznie podnoszą lub opuszczają z wagonów pojemniki z modułami lub zmontowanymi akumulatorami. Załadunek i rozładunek pociągu trwa jedynie około pięć godzin.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html