Szybka poprawa sytuacji na rynku nowych samochodów spowodowała braki w dostawach półprzewodników – Grupa Volkswagen musi modyfikować plany produkcyjne
Szybka poprawa sytuacji na rynku nowych samochodów spowodowała braki w dostawach półprzewodników – Grupa Volkswagen musi modyfikować plany produkcyjne
Szybka poprawa sytuacji na rynku nowych samochodów spowodowała braki w dostawach półprzewodników – Grupa Volkswagen musi modyfikować plany produkcyjne
Szybka poprawa sytuacji na rynku nowych samochodów spowodowała braki w dostawach półprzewodników – Grupa Volkswagen musi modyfikować plany produkcyjne

Szybka poprawa sytuacji na rynku nowych samochodów spowodowała braki w dostawach półprzewodników – Grupa Volkswagen musi modyfikować plany produkcyjne

Szybka poprawa sytuacji na rynku nowych samochodów spowodowała braki w dostawach półprzewodników – Grupa Volkswagen musi modyfikować plany produkcyjne

21.12.2020

  • problem z dostępnością półprzewodników powoduje ograniczenia produkcji samochodów w Chinach, Ameryce Północnej i w Europie
  • ograniczenia dotyczą modeli konstruowanych na platformie MQB

Poznań, 21 grudnia 2020 r. – Bardzo duże ograniczenie dostaw półprzewodników na świecie spowodowało u różnych producentów znaczne zmniejszenie produkcji samochodów. Z powodu pandemii Covid-19 i wynikającego z niej spadku sprzedaży w przemyśle samochodowym najwięksi dostawcy półprzewodników przestawili produkcję zaspokajając potrzeby innych branż, np. elektroniki użytkowej. Jednak sytuacja na rynku samochodowym znacznie się poprawiła i branża motoryzacyjna, w tym Grupa Volkswagen, zmaga się z brakiem wymaganych komponentów elektronicznych.

Koncern Volkswagen został z tego powodu zmuszony do skorygowania planów produkcyjnych w pierwszym kwartale 2021 roku w poszczególnych zakładach w Chinach, Ameryce Północnej i w Europie. Ograniczenia dotyczą modeli skonstruowanych na platformie MQB należących do marek Volkswagen Samochody Osobowe, Volkswagen Samochody Dostawcze, ŠKODA, SEAT oraz w pewnym stopniu, AUDI. Analizowane są różne możliwości zmniejszenia skutków ograniczonych dostaw i zmniejszenia liczby samochodów, których problem dotyczy.

Murat Aksel, desygnowany na stanowisko Członka Zarządu ds. Zakupów w koncernie, stwierdził: „Do tej pory dzięki znakomitemu zarządzaniu dostawami i produkcją dobrze radziliśmy sobie z kryzysem. Teraz odczuwamy skutki braków na światowym rynku półprzewodników. Robimy wszystko, żeby ograniczenia w produkcji były jak najmniejsze i by móc jak najszybciej dostarczyć samochody naszym klientom”.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html