Rozmowa o neutralnej pod względem emisji CO2 produkcji samochodów elektrycznych w nowym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni”

Rozmowa o neutralnej pod względem emisji CO2 produkcji samochodów elektrycznych w nowym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni”

Rozmowa o neutralnej pod względem emisji CO2 produkcji samochodów elektrycznych w nowym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni”

17.12.2020

  • odlewnia Volkswagen Poznań jaki i pozostałe trzy fabryki samochodów Volkswagen Poznań od 2019 roku są w 100% zasilane energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych
  • odlewnia Volkswagen Poznań jest pierwszą fabryką w Polsce, która wykorzystuje odzysk ciepła z procesów produkcyjnych do ogrzania okolicznego szpitala i kamienic
  • części wytwarzane w fabryce Volkswagen Poznań są wysyłane do, między innymi, zakładu produkującego silniki w Polkowicach oraz do Niemiec, Czech, Węgier i Chin

W dziewiętnastym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący wraz z gościem specjalnym, którym jest Tomasz Kamiński – kierownik działu planowania i konstrukcji w fabryce komponentów - odlewni VW Poznań – obalają jeden z największych mitów dotyczących samochodów elektrycznych, czyli tego, że nie odgrywają one dużej roli w ochronie klimatu. Tomasz Kamiński opowiada o tym, jakie kroki podejmuje Volkswagen, aby produkowane przez niego samochody elektryczne były neutralne pod względem emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw. W podcaście mowa jest również o tym, jakie nowoczesne rozwiązania zastosowane w produkcji czynią ją neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla.

Z ostatniego w tym roku odcinka podcastu „Elektrycznie tematyczni” można dowiedzieć się, miedzy innymi, które z elementów do elektrycznego Volkswagena ID.3 oraz do innych modeli produkowanych w sposób zrównoważony dla środowiska naturalnego powstają w fabrykach Volkswagena w Polsce i na czym polega produkcja neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla.W odlewni Volkswagen Poznań są wytwarzane obudowy silników elektrycznych osi przedniej i tylnej samochodów segmentu premium skonstruowanych na platformie PPE, obudowy silnika elektrycznego do modeli, które powstają na platformie MEB i MEB Performance (VW ID.3, VW ID.4 oraz – w przyszłości – VW ID. Buzz) oraz obudowy przekładni, a także głowice cylindrowe do silników spalinowych, obudowy przekładni kierowniczej, wsporniki zawieszenia przedniej osi oraz obudowy sprzęgła i skrzyni biegów.

Od 2019 roku odlewnia Volkswagen Poznań jaki i pozostałe trzy fabryki Volkswagen Poznań Swarzędzu, Poznaniu i we Wrześni są w 100% zasilane energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych – z elektrowni wiatrowych i hydroelektrowni zlokalizowanych w Polsce. W odlewni VW Poznań obróbka mechaniczna komponentów odbywa się za pomocą technologii, która polega na wykorzystaniu minimalnej ilości płynów zmieszanych z powietrzem, dzięki czemu powstaje mgła olejowa efektywnie chłodząca narzędzia do obróbki. Odlewnia Volkswagen Poznań jest pierwszą fabryką w Polsce, która wykorzystuje odzysk ciepła z procesu wytwarzania sprężonego powietrza do ogrzania okolicznego szpitala i kamienic. W ten sposób jest ogrzewanych aż 2.000 mieszkań w okolicy odlewni.

Części wytwarzane w fabrykach Volkswagena w Poznaniu są wysyłane do, między innymi, zakładu produkującego silniki w Polkowicach oraz do fabryk w Niemczech, Czechach, na Węgrzech i w Chinach.

Zarówno najnowszy, jak i pozostałe odcinki podcastu można znaleźć na największych platformach podcastowych: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher oraz na stronie internetowej:

https://www.volkswagen.pl/pl/elektromobilnosc/elektrycznie-tematyczni.html

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html