Rozmowa o neutralnej pod względem emisji CO2 produkcji samochodów elektrycznych w nowym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni”

Rozmowa o neutralnej pod względem emisji CO2 produkcji samochodów elektrycznych w nowym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni”

Rozmowa o neutralnej pod względem emisji CO2 produkcji samochodów elektrycznych w nowym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni”

17 grudnia 2020
  • odlewnia Volkswagen Poznań jaki i pozostałe trzy fabryki samochodów Volkswagen Poznań od 2019 roku są w 100% zasilane energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych
  • odlewnia Volkswagen Poznań jest pierwszą fabryką w Polsce, która wykorzystuje odzysk ciepła z procesów produkcyjnych do ogrzania okolicznego szpitala i kamienic
  • części wytwarzane w fabryce Volkswagen Poznań są wysyłane do, między innymi, zakładu produkującego silniki w Polkowicach oraz do Niemiec, Czech, Węgier i Chin

W dziewiętnastym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący wraz z gościem specjalnym, którym jest Tomasz Kamiński – kierownik działu planowania i konstrukcji w fabryce komponentów - odlewni VW Poznań – obalają jeden z największych mitów dotyczących samochodów elektrycznych, czyli tego, że nie odgrywają one dużej roli w ochronie klimatu. Tomasz Kamiński opowiada o tym, jakie kroki podejmuje Volkswagen, aby produkowane przez niego samochody elektryczne były neutralne pod względem emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw. W podcaście mowa jest również o tym, jakie nowoczesne rozwiązania zastosowane w produkcji czynią ją neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla.

Z ostatniego w tym roku odcinka podcastu „Elektrycznie tematyczni” można dowiedzieć się, miedzy innymi, które z elementów do elektrycznego Volkswagena ID.3 oraz do innych modeli produkowanych w sposób zrównoważony dla środowiska naturalnego powstają w fabrykach Volkswagena w Polsce i na czym polega produkcja neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla.W odlewni Volkswagen Poznań są wytwarzane obudowy silników elektrycznych osi przedniej i tylnej samochodów segmentu premium skonstruowanych na platformie PPE, obudowy silnika elektrycznego do modeli, które powstają na platformie MEB i MEB Performance (VW ID.3, VW ID.4 oraz – w przyszłości – VW ID. Buzz) oraz obudowy przekładni, a także głowice cylindrowe do silników spalinowych, obudowy przekładni kierowniczej, wsporniki zawieszenia przedniej osi oraz obudowy sprzęgła i skrzyni biegów.

Od 2019 roku odlewnia Volkswagen Poznań jaki i pozostałe trzy fabryki Volkswagen Poznań Swarzędzu, Poznaniu i we Wrześni są w 100% zasilane energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych – z elektrowni wiatrowych i hydroelektrowni zlokalizowanych w Polsce. W odlewni VW Poznań obróbka mechaniczna komponentów odbywa się za pomocą technologii, która polega na wykorzystaniu minimalnej ilości płynów zmieszanych z powietrzem, dzięki czemu powstaje mgła olejowa efektywnie chłodząca narzędzia do obróbki. Odlewnia Volkswagen Poznań jest pierwszą fabryką w Polsce, która wykorzystuje odzysk ciepła z procesu wytwarzania sprężonego powietrza do ogrzania okolicznego szpitala i kamienic. W ten sposób jest ogrzewanych aż 2.000 mieszkań w okolicy odlewni.

Części wytwarzane w fabrykach Volkswagena w Poznaniu są wysyłane do, między innymi, zakładu produkującego silniki w Polkowicach oraz do fabryk w Niemczech, Czechach, na Węgrzech i w Chinach.

Zarówno najnowszy, jak i pozostałe odcinki podcastu można znaleźć na największych platformach podcastowych: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher oraz na stronie internetowej:

https://www.volkswagen.pl/pl/elektromobilnosc/elektrycznie-tematyczni.html

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.