Koniec ery e-Golfa: Volkswagen przystosowuje Szklaną Manufakturę w Dreźnie do produkcji modelu ID.3

Koniec ery e-Golfa: Volkswagen przystosowuje Szklaną Manufakturę w Dreźnie do produkcji modelu ID.3

Koniec ery e-Golfa: Volkswagen przystosowuje Szklaną Manufakturę w Dreźnie do produkcji modelu ID.3

28.12.2020

  • w ubiegłym tygodniu zakończyła się produkcja e-Golfa, od marca 2017 roku w Dreźnie wyprodukowano 50.401 egzemplarzy tego modelu
  • po przebudowie linii produkcyjnej pierwszy ID.3 zjedzie z niej już pod koniec stycznia
  • Danny Auerswald, dyrektor zakładu: „Wraz z produkcją ID.3 w Dreźnie Volkswagen podkreśla znaczenie saksońskich fabryk w e-ofensywie całego koncernu”.

Volkswagen e-Golf należy już do historii: na dzień przed wigilią jego ostatni egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. Ostatnia sztuka z 50.401, które od marca 2017 roku wyprodukowano w Dreźnie ma nadwozie w kolorze Uranogrey. Przez pierwsze trzy tygodnie 2021 roku linia produkcyjna w Szklanej Manufakturze będzie przebudowywana, aby już pod koniec stycznia pierwszy Volkswagen ID.3 zjechał z linii montażowej.

Danny Auerswald, dyrektor Szklanej Manufaktury: „Koniec produkcji e-Golfa to początek ostatnich przygotowań do rozpoczęcia produkcji ID.3. Już za kilka tygodni otworzymy kolejny rozdział w historii Szklanej Manufaktury. Po Zwickau jesteśmy drugim zakładem w Europie, który produkuje samochody oparte na nowej modułowej platformie podłogowej dla samochodów elektrycznych. W ten sposób Volkswagen podkreśla znaczenie saksońskich fabryk w e-ofensywie całego koncernu”.

Thomas Aehlig, Przewodniczący Rady Zakładowej Szklanej Manufaktury: „Rozpoczęcie montażu ID.3 to bardzo dobra wiadomość dla pracowników i nagroda za ogromny wysiłek włożony w przekształcenie zakładu, które zapoczątkowano w 2016 roku. Zapewniliśmy załodze miejsca pracy i mamy perspektywę rozwoju w przyszłości”.

Zakład w Dreźnie: dwuetapowy montaż wyposażenia technicznego do produkcji ID.3

Na początku 2021 r. linia produkcyjna w Szklanej Manufakturze zostanie przebudowana tak, aby spełniała wymagania niezbędne do produkcji modeli opartych na platformie MEB. Pierwsze prace przed uruchomieniem produkcji ID.3 odbyły się już latem 2020 r. Jako pierwszą przystosowano jedną z siedmiu stacji, w której następuje skręcenie podwozia i nadwozia. Dalsze prace w okresie zimowym obejmują, między innymi, uruchomienie stanowiska, gdzie będzie montowany dach panoramiczny oraz wymianę uchwytów do montażu deski rozdzielczej, foteli i kanapy.

e-Golf: jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie

e-Golf debiutował w 2014 roku i do lata 2020 roku był produkowany w Wolfsburgu. W 2017 roku, aby sprostać wysokiemu popytowi, produkcję uruchomiono również w Szklanej Manufakturze. W ciągu siedmiu lat w obydwu zakładach powstało w sumie 145.561 egzemplarzy tego modelu. Pod względem sprzedaży e-Golf jest jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie – szczególnie wśród klientów w Norwegii oraz w Niemczech.

Szklana Manufaktura w Dreźnie: od 2017 roku wizytówka e-mobilności

Z linii produkcyjnej w Szklanej Manufakturze, od jej otwarcia w 2001 roku, zjeżdżały luksusowa limuzyna Phaeton (84.235 egzemplarzy, lata produkcji 2001-2016), Bentley Flying Spur (2186 sztuk, lata produkcji 2005/2006 i 2013/2014) oraz e-Golf (50.401 egzemplarzy, lata produkcji 2017-2020).

Wprowadzenie na rynek e-Golfa oznaczało przekształcenie Szklanej Manufaktury w „Centrum przyszłej mobilności”. Innowacyjne obszary biznesowe – takie jak Future Mobility Incubator (program dla start-upów utworzony przez Volkswagena) oraz Future Mobility Campus (laboratorium szkoleniowo-edukacyjne), uruchomienie ekskluzywnego punktu odbioru samochodów i miejsce rozwoju systemu Produkcji 4.0 – sprawiły, że Szklana Manufaktura zapewniła sobie pewne miejsce w przyszłości. Jej udana transformacja będzie kontynuowana wraz z rozpoczęciem seryjnej produkcji ID.3, która nastąpi już pod koniec stycznia 2021 roku.

Platforma MEB: dzięki niej samochody elektryczne będą dostępne dla mas

ID.3 to pierwszy model koncernu Volkswagen skonstruowany w oparciu o modułową platformę dla samochodów elektrycznych (MEB). Dzięki niej ID.3 dysponuje dużym zasięgiem, oferuje przestronne wnętrze i zapewnia dynamiczne prowadzenie. Od września do klientów w Europie trafiło ponad 28.000 egzemplarzy tego modelu.

Niemcy: miejsce produkcji e-samochodów

Zdecydowany krok w kierunku e-mobilności sprawia, że Volkswagen wnosi istotny wkład w ochronę klimatu i tworzy w ten sposób długoterminowe perspektywy zatrudnienia dla około 100.000 pracowników niemieckich fabryk. Oprócz produkcji w zakładzie w Zwickau i już za chwilę również w Dreźnie, w e-mobilność zaangażowane są także zakłady komponentów w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Wolfsburgu. Wytwarza się w nich takie podzespoły, jak silnik elektryczny lub akumulator. Od 2022 roku fabryki w Emden i Hanowerze również rozpoczną produkcję samochodów elektrycznych. W perspektywie średnioterminowej główna fabryka Grupy Volkswagen w Wolfsburgu stanie się pionierskim, wysoce zautomatyzowanym zakładem produkcji samochodów elektrycznych.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html