Koniec ery e-Golfa: Volkswagen przystosowuje Szklaną Manufakturę w Dreźnie do produkcji modelu ID.3

Koniec ery e-Golfa: Volkswagen przystosowuje Szklaną Manufakturę w Dreźnie do produkcji modelu ID.3

Koniec ery e-Golfa: Volkswagen przystosowuje Szklaną Manufakturę w Dreźnie do produkcji modelu ID.3

28 grudnia 2020
  • w ubiegłym tygodniu zakończyła się produkcja e-Golfa, od marca 2017 roku w Dreźnie wyprodukowano 50.401 egzemplarzy tego modelu
  • po przebudowie linii produkcyjnej pierwszy ID.3 zjedzie z niej już pod koniec stycznia
  • Danny Auerswald, dyrektor zakładu: „Wraz z produkcją ID.3 w Dreźnie Volkswagen podkreśla znaczenie saksońskich fabryk w e-ofensywie całego koncernu”.

Volkswagen e-Golf należy już do historii: na dzień przed wigilią jego ostatni egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. Ostatnia sztuka z 50.401, które od marca 2017 roku wyprodukowano w Dreźnie ma nadwozie w kolorze Uranogrey. Przez pierwsze trzy tygodnie 2021 roku linia produkcyjna w Szklanej Manufakturze będzie przebudowywana, aby już pod koniec stycznia pierwszy Volkswagen ID.3 zjechał z linii montażowej.

Danny Auerswald, dyrektor Szklanej Manufaktury: „Koniec produkcji e-Golfa to początek ostatnich przygotowań do rozpoczęcia produkcji ID.3. Już za kilka tygodni otworzymy kolejny rozdział w historii Szklanej Manufaktury. Po Zwickau jesteśmy drugim zakładem w Europie, który produkuje samochody oparte na nowej modułowej platformie podłogowej dla samochodów elektrycznych. W ten sposób Volkswagen podkreśla znaczenie saksońskich fabryk w e-ofensywie całego koncernu”.

Thomas Aehlig, Przewodniczący Rady Zakładowej Szklanej Manufaktury: „Rozpoczęcie montażu ID.3 to bardzo dobra wiadomość dla pracowników i nagroda za ogromny wysiłek włożony w przekształcenie zakładu, które zapoczątkowano w 2016 roku. Zapewniliśmy załodze miejsca pracy i mamy perspektywę rozwoju w przyszłości”.

Zakład w Dreźnie: dwuetapowy montaż wyposażenia technicznego do produkcji ID.3

Na początku 2021 r. linia produkcyjna w Szklanej Manufakturze zostanie przebudowana tak, aby spełniała wymagania niezbędne do produkcji modeli opartych na platformie MEB. Pierwsze prace przed uruchomieniem produkcji ID.3 odbyły się już latem 2020 r. Jako pierwszą przystosowano jedną z siedmiu stacji, w której następuje skręcenie podwozia i nadwozia. Dalsze prace w okresie zimowym obejmują, między innymi, uruchomienie stanowiska, gdzie będzie montowany dach panoramiczny oraz wymianę uchwytów do montażu deski rozdzielczej, foteli i kanapy.

e-Golf: jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie

e-Golf debiutował w 2014 roku i do lata 2020 roku był produkowany w Wolfsburgu. W 2017 roku, aby sprostać wysokiemu popytowi, produkcję uruchomiono również w Szklanej Manufakturze. W ciągu siedmiu lat w obydwu zakładach powstało w sumie 145.561 egzemplarzy tego modelu. Pod względem sprzedaży e-Golf jest jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie – szczególnie wśród klientów w Norwegii oraz w Niemczech.

Szklana Manufaktura w Dreźnie: od 2017 roku wizytówka e-mobilności

Z linii produkcyjnej w Szklanej Manufakturze, od jej otwarcia w 2001 roku, zjeżdżały luksusowa limuzyna Phaeton (84.235 egzemplarzy, lata produkcji 2001-2016), Bentley Flying Spur (2186 sztuk, lata produkcji 2005/2006 i 2013/2014) oraz e-Golf (50.401 egzemplarzy, lata produkcji 2017-2020).

Wprowadzenie na rynek e-Golfa oznaczało przekształcenie Szklanej Manufaktury w „Centrum przyszłej mobilności”. Innowacyjne obszary biznesowe – takie jak Future Mobility Incubator (program dla start-upów utworzony przez Volkswagena) oraz Future Mobility Campus (laboratorium szkoleniowo-edukacyjne), uruchomienie ekskluzywnego punktu odbioru samochodów i miejsce rozwoju systemu Produkcji 4.0 – sprawiły, że Szklana Manufaktura zapewniła sobie pewne miejsce w przyszłości. Jej udana transformacja będzie kontynuowana wraz z rozpoczęciem seryjnej produkcji ID.3, która nastąpi już pod koniec stycznia 2021 roku.

Platforma MEB: dzięki niej samochody elektryczne będą dostępne dla mas

ID.3 to pierwszy model koncernu Volkswagen skonstruowany w oparciu o modułową platformę dla samochodów elektrycznych (MEB). Dzięki niej ID.3 dysponuje dużym zasięgiem, oferuje przestronne wnętrze i zapewnia dynamiczne prowadzenie. Od września do klientów w Europie trafiło ponad 28.000 egzemplarzy tego modelu.

Niemcy: miejsce produkcji e-samochodów

Zdecydowany krok w kierunku e-mobilności sprawia, że Volkswagen wnosi istotny wkład w ochronę klimatu i tworzy w ten sposób długoterminowe perspektywy zatrudnienia dla około 100.000 pracowników niemieckich fabryk. Oprócz produkcji w zakładzie w Zwickau i już za chwilę również w Dreźnie, w e-mobilność zaangażowane są także zakłady komponentów w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Wolfsburgu. Wytwarza się w nich takie podzespoły, jak silnik elektryczny lub akumulator. Od 2022 roku fabryki w Emden i Hanowerze również rozpoczną produkcję samochodów elektrycznych. W perspektywie średnioterminowej główna fabryka Grupy Volkswagen w Wolfsburgu stanie się pionierskim, wysoce zautomatyzowanym zakładem produkcji samochodów elektrycznych.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego