Koncern Volkswagen zwiększa swój udział w firmie QuantumScape

Koncern Volkswagen zwiększa swój udział w firmie QuantumScape

Koncern Volkswagen zwiększa swój udział w firmie QuantumScape

17.06.2020

  • koncern Volkswagen inwestuje 200 milionów dolarów w amerykańską firmę specjalizującą się w produkcji akumulatorów ze stałym elektrolitem
  • technologia przyszłości: większy zasięg, krótszy czas ładowania
  • koncern Volkswagen i QuantumScape współpracują w ramach joint venture od 2018 roku, celem jest uruchomienie wielkoseryjnej produkcji akumulatorów ze stałym elektrolitem

Wolfsburg/Poznań, 17. czerwca 2020 – Koncern Volkswagen zwiększa swój udział w firmie QuantumScape produkującej akumulatory do pojazdów elektrycznych inwestując w nią 200 milionów dolarów. Celem jest wspólne prowadzenie prac nad rozwojem technologii akumulatorów ze stałym elektrolitem. Tego rodzaju „baterie” mają w przyszłości umożliwić pojazdom pokonywanie znacznie większych odległości, mocno skróci się też czas ładowania. „Wraz z naszym partnerem QuantumScape dokonujemy dalszego postępu technologicznego. Kolejna inwestycja pozwoli na znaczne wzmocnienie i przyspieszenie wspólnych prac” – powiedział Thomas Schmall, Prezes Zarządu Volkswagen Group Components, działu odpowiedzialnego za rozwój i produkcję akumulatorów. Koncern Volkswagen i QuantumScape współpracują w ramach joint venture od 2018 roku nad umożliwieniem wielkoseryjnej produkcji akumulatorów ze stałym elektrolitem

Volkswagen upowszechnienia samochody elektryczne na szeroką skalę. Niezbędna do tego jest mocna pozycja w dziedzinie akumulatorów” – powiedział Frank Blome, szef działu akumulatorów w Volkswagen Group Components. „Podejmując współpracę z mocnymi partnerami zapewniamy sobie dostawy podzespołów na każdym rynku, stopniowo rozbudowujemy nasze zdolności produkcyjne i rozwijamy technologie przyszłości, do których należą akumulatory ze stałym elektrolitem. W tej dziedzinie stawiamy na długoterminowe strategiczne partnerstwa”.

Akumulatory ze stałym elektrolitem mogą stać się technologią stosowaną w autach elektrycznych kolejnej generacji. Mając taką samą wielkość jak akumulatory stosowane współcześnie, pozwalają pokonać samochodem dystans równy temu, jaki po jednokrotnym tankowaniu przejeżdżają auta z silnikami spalinowymi. Jednocześnie czas ładowania akumulatorów ze stałym elektrolitem jest znacznie krótszy niż dziś stosowanych „baterii”.

Koncern Volkswagen współpracuje z QuantumScape od 2012 roku, dzięki wcześniejszemu zaangażowaniu w wysokości 100 milionów dolarów jest też największym udziałowcem tej firmy z branży samochodowej. Nowa inwestycja w wysokości 200 milionów dolarów i związane z tym zwiększenie udziałów są przedmiotem różnych warunków. Obydwie firmy od 2018 tworzą przedsiębiorstwo joint venture, którego celem jest wdrożenie na potrzeby Volkswagena seryjnej produkcji akumulatorów ze stałym elektrolitem. Partnerzy zamierzają uruchomić najpierw produkcję pilotażową. Plany mają przybrać konkretny kształt jeszcze w bieżącym roku. 

Rozwój elektromobilności jest ważnym elementem na drodze do osiągnięcia przez koncern Volkswagen neutralności w dziedzinie emisji dwutlenku węgla. Ten cel ma zostać zrealizowany w 2050 roku. Koncern zobowiązał się do realizacji zadań zapisanych w Paryskim Porozumieniu Klimatycznym. 

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html