Arteon i Arteon Shooting Brake – hit marki Volkswagen zaprezentowany w nowej odsłonie

Arteon i Arteon Shooting Brake – hit marki Volkswagen zaprezentowany w nowej odsłonie

Arteon i Arteon Shooting Brake – hit marki Volkswagen zaprezentowany w nowej odsłonie

24 czerwca 2020
  • nowy Arteon Shooting Brake pojawia się na rynku razem z odnowionym Arteonem
  • obydwie wersje modelu wyposażono w najnowsze rozwiązania technologiczne – Digital Cockpit Pro jest dostępny seryjnie
  • po raz pierwszy Volkswagen zaoferuje Arteona z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o mocy 160 kW (218 KM)
  • do obydwu odmian Arteona Volkswagen R opracował wydajny układ napędowy o mocy aż 235 kW (320 KM)
  • dzięki systemowi Travel Assist nowy Arteon i Arteon Shooting Brake mogą poruszać się częściowo automatycznie do prędkości 210 m/h

Awangardowy, funkcjonalny na co dzień, dynamiczny i oszczędny – taki w skrócie jest model klasy Gran Turismo marki Volkswagen, czyli Arteon. W ramach światowej premiery nowego Arteona Volkswagen zaprezentował drugą wersję tego samochodu – Shooting Brake, który wyróżnia się niepowtarzalną stylistyką. Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się w Europie w drugiej połowie roku.

Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer i desygnowany na stanowisko CEO marki Volkswagen Samochody Osobowe, stwierdził: „ Arteon Shooting Brake zapewnia pasażerom jeszcze więcej przestrzeni we wnętrzu. Stworzono go dla tych kierowców, którzy indywidualny styl i najnowocześniejsze rozwiązania techniczne cenią tak samo wysoko, jak maksymalną funkcjonalność”. Nigdy wcześniej Volkswagen nie miał w ofercie takiego samochodu. Klaus Zyciora, szef działu designu w koncernie Volkswagen: „W Arteonie Shooting Brake dynamika charakterystyczna dla auta typu Gran Turismo łączy się z funkcjonalnością samochodu o nadwoziu kombi – w nowej interpretacji i w wyjątkowo ekspresyjny sposób”.

Stylistyka Arteona nie naśladuje żadnych wzorów, ani nie podąża za żadnymi trendami. Design tego auta wyróżnia je w masie innych samochodów, a teraz nabrał jeszcze większego wyrazu. Ponadto po raz pierwszy Arteona można zamówić z nowymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej, w których pas diod znajduje się nie tylko poniżej seryjnych LED-owych reflektorów, lecz przebiega też centralnie przez osłonę chłodnicy. Nadaje to światłom Arteona nowy styl rozpoznawalny zarówno w dzień, jak i w nocy. Nowe są również LED-owe lampy z tyłu samochodu.

Marco Pavone, szef działu Volkswagena zajmującego się stylistyką zewnętrzną, zauważa: „W przypadku Arteona Shooting Brake, mocno przedłużyliśmy linię dachu, a w raz z nim linię bocznych szyb, z kolei błotniki poszerzyliśmy, dzięki temu tył auta wydaje się masywniejszy. Ten zabieg sprawił, że mimo całej funkcjonalności pięciodrzwiowego samochodu Shooting Brake sprawia wrażenie auta sportowego”.

Pod charakterystyczną pokrywą z tyłu nadwozia nowego Arteona Shooting Brake znajduje się 565 litrowy bagażnik (wartość liczona od oparć kanapy do wysokości półki za tylną szybą). Bagażnik Arteona (wersja fastback) ma pojemność 563 litrów. Jeśli złożyć oparcia tylnych siedzeń pojemność przedziału bagażowego – od oparć przednich foteli po dach – wzrośnie do 1.632 litrów (w fastbacku do 1.557 l). Podłogaprzedziału ładunkowego ma w obydwu przypadkach długość 2.092 mm (mierzone do przednich foteli).

We wnętrzu obydwu modeli znajduje się nowa, elegancka tablica rozdzielcza dopasowana do ekskluzywnego charakteru i ekspresyjnej stylistyki Arteona. Do obsługi automatycznej klimatyzacji zastosowano dotykowe pole, to samo rozwiązanie znalazło się na nowej wielofunkcyjnej kierownicy ułatwiając obsługę różnych urządzeń. Nowością jest ponadto możliwość bezprzewodowego korzystania z aplikacji – umożliwia to App Connect Wireless dla Apple CarPlay i Android Auto (Google). Innym nowym urządzeniem we wnętrzu Arteona i Arteona Shooting Brake jest wysokiej klasy 700-watowy system audio firmy Harmann/Kardon opracowany specjalnie do tych modeli. Całości dopełnia dostępny opcjonalnie system stylowego oświetlenia wnętrza z 30 kolorami światła do wyboru. Podświetlane są dekoracyjne panele na tablicy rozdzielczej i drzwiach – światło pełni tu rolę, jaką do niedawna spełniał chrom.

Techniczne innowacje zastosowano nie tylko w silnikach, lecz także w dziedzinie systemów asystujących IQ.DRIVE. Nowością w Arteonie jest Travel Assist umożliwiający częściowo automatyczną jazdę w przedziale prędkości od 0 do 210 km/h. Dzięki niemu kierowca może znacznie wygodniej i bezpieczniej poruszać się w korku oraz w miejscu robót drogowych. Elementem systemu Travel Assist jest aktywny tempomat ACC z wyprzedzeniem regulujący prędkość jazdy. Dostosowuje on prędkość do znaków ograniczenia, zmniejsza ją w terenie zabudowanym, w zakrętach, na rondach i skrzyżowaniach odpowiednio dopasowując do sytuacji na drodze. W ramach systemu Travel Assist działają też funkcja Lane Assist, dzięki której samochód jest utrzymywany na środku wyznaczonego pasa ruchu, oraz system awaryjnego hamowania Front Assist z funkcją rozpoznawania obecności pieszych na jezdni. Poszerzono też zakres działania kamery cofania. Ma ona teraz dodatkowo m.in. funkcję Cornerview (zwiększenie na ekranie kąta widzenia kamery z 90 do 170 stopni) oraz zapewnia dodatkowy obraz przedstawiający z góry zaczep przyczepy, co ułatwia jej podłączenie do samochodu.

Jeśli Arteon jest wyposażony w opcjonalny Active Lighting System, nawet jego diodowe reflektory stają się swego rodzaju systemem asystującym. Jeszcze zanim samochód znajdzie się w odpowiedniej pozycji do wjazdu w zakręt, reflektory doskonale ten zakręt oświetlają. Active Lighting System skupiający najnowocześniejsze rozwiązania techniczne składa się z dwóch LED-owych reflektorów z tzw. soczewkami projekcyjnymi. Elementem tego systemu są również światła drogowe Dynamic Light Assist oraz działające z wyprzedzeniem dynamiczne światła oświetlające zakręt. Te ostatnie, dzięki niezależnie sterowanym modułom w reflektorach, oświetlają zakręt pod takim samym kątem, pod jakim w danej chwili skręcona jest kierownica. Robią to jednak także niezależnie od skrętu kierownicy, czyli właśnie z wyprzedzeniem, korzystając z obrazu z umieszczonej z przodu auta kamery oraz z danych systemu nawigacyjnego na temat przebiegu drogi. Dzięki temu reflektory Arteona oświetlają zakręt jeszcze zanim kierowca w niego wjedzie. Poza tym obszar oświetlany przez reflektory zostaje optymalnie dopasowany do promienia zakrętu, co zapobiega rozpraszaniu światła.

Arteon i Arteon Shooting Brake będą oferowane z czterema benzynowymi silnikami turbo (TSI), dwoma turbodieslami (TDI) oraz hybrydowym zespołem napędowym plug-in (eHybrid) do wyboru. Jednostki TSI osiągają moc 110 kW (150 KM), 140 kW (190 KM), 206 kW (280 KM) i – w wypadku silnika stosowanego w Arteonie R – 235 kW (320 KM). Jednostka TSI jest wykorzystywana również w hybrydowym zespole napędowym – osiąga moc 115 kW (156 KM) i wspomaga ją silnik elektryczny o mocy 85 kW (115 KM). Jednostki TDI osiągają moc 110 kW (150 KM) i 147 kW (200 KM). Wszystkie silniki odznaczają się niskim zużyciem paliwa i niskim poziomem emisji szkodliwych substancji oraz wysokim momentem obrotowym. Dzięki innowacyjnym jednostkom napędowym Arteon i Arteon Shooting Brake spełniają wiele różnych potrzeb i wymagań. Wysoką oszczędność tych silników uzyskano dzięki innowacyjnym rozwiązaniom w dziedzinie ich budowy oraz systemów oczyszczania spalin.

 „Na całym świecie rośnie popyt na auta hybrydowe, dlatego tak bardzo ważne było dla nas, żeby jeszcze w 2020 roku zaoferować obydwie odmiany Arteona w wersjach eHybrid, czyli z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in” – powiedział Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Sprzedaży, Marketingu i After Sales. Dr Frank Welsch, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Rozwoju, dodaje: „Sam elektryczny zasięg tego auta jest na tyle duży, że wielu kierowców Arteona i Arteona Shooting Brake będzie mogło poruszać się na co dzień wyłącznie bezemisyjnie”. Arteon w wersjach fastback i Shooting Brake to jeden z pierwszych modeli tego rodzaju należących do wyższej klasy średniej wyposażany w hybrydowy napęd typu plug-in. Jürgen Stackmann: „Arteon eHybrid i Arteon Shooting Brake eHybrid w równej mierze przemawiają do serca, co do rozumu – w swoim segmencie cenowym są przez to niepowtarzalne”.

Po raz pierwszy w rodzinie Arteona pojawia się również model spod znaku R – najbardziej sportowych spośród wszystkich odmian modeli Volkswagena. Jost Capito, dyrektor Volkswagen R, stwierdził: „Dzięki Arteonowi i Arteonowi Shooting Brake R Volkswagen jeszcze mocniej zaznacza swoją pozycję w klasie samochodów premium o dużych osiągach. Fascynująca jest nie sama moc silnika wynosząca 320 KM, lecz także sposób w jaki te auta przenoszą ją na asfalt. Opracowaliśmy nową technologię, którą określamy mianem „R-Performance Torque Vectoring”. Specjalne urządzenie, którym jest Torque Splitter, przekazuje odpowiednią ilość momentu obrotowego do kół przedniej i tylnej osi, ale też – zależnie od sytuacji – dostarcza różną jego ilość do każdego z tylnych kół. A to zapewnia nieznany dotąd w autach tej klasy poziom dynamiki jazdy”.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 5000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.