Volkswagen e-Crafter oraz Audi e-tron uczestniczyły w „Pierwszej Emobilnej Pielgrzymce Polska-Watykan”

Volkswagen e-Crafter oraz Audi e-tron uczestniczyły w „Pierwszej Emobilnej Pielgrzymce Polska-Watykan”

Volkswagen e-Crafter oraz Audi e-tron uczestniczyły w „Pierwszej Emobilnej Pielgrzymce Polska-Watykan”

26 września 2019
  • zakończyła się Pierwsza Emobilna Pielgrzymka Europejskim Szlakiem Sanktuariów Polska-Watykan z udziałem m.in. Volkswagena e-Craftera oraz Audi e-tron
  • w ciągu 2 tygodni pielgrzymi przejechali autami elektrycznymi niemal 5 tys. km przez Polskę, Czechy, Austrię, Słowenię i Włochy promując ekologiczny transport i dbałość o środowisko
  • finałem pielgrzymki było spotkanie z papieżem Franciszkiem na Placu świętego Piotra w Watykanie, w którym wzięli udział Wiceminister Środowiska – Michał Kurtyka oraz Prezes Volkswagen Group Polska – Wolf-Stefan Specht

Poznań, 26. września 2019 – Pierwsza Emobilna Pielgrzymka Europejskim Szlakiem Sanktuariów Polska-Watykan wyruszyła z Jasnej Góry 8. września. 14 pielgrzymów przejechało samochodami elektrycznymi przez Polskę, Czechy, Austrię, Słowenię i Włochy, aby dotrzeć do Watykanu na spotkanie z papieżem Franciszkiem. Pielgrzymkę zrealizował Instytut Elektromobilności i Zrównoważonego Transportu „Emobi”, który został powołany po szczycie ekologicznym COP24 w Katowicach i przedsiębiorstwo ekonomii społecznej „Latający Kogut”. Volkswagen Group Polska udostępnił dwa samochody: Audi e-tron oraz Volkswagena e-Craftera.

Pielgrzymka rozpoczęła się 8. września w  Sanktuarium na Jasnej Górze w Częstochowie. Jej zwieńczeniem było spotkanie z Papieżem Franciszkiem 18. września w Watykanie. Elektryczne samochody przemierzyły szlak sanktuariów przez pięć krajów – Polskę, Czechy, Austrię, Słowenię i Włochy – pokonując prawie 5000 kilometrów. Niespełna dwa tygodnie podróży oznacza również wiele godzin ładowania pojazdów oraz testowania wielu ładowarek. Ta pionierska wyprawa była niecodzienną okazją do praktycznego sprawdzenia infrastruktury na tak długiej trasie. Samochody elektryczne sprawdziły się w różnych warunkach, m.in. pokonując wiele stromych podjazdów przejeżdżając przez alpejskie przełęcze.

„Głównym celem pielgrzymki było propagowanie rozwoju elektromobilności i promocja encykliki papieskiej Laudato si, zwanej zieloną encykliką, która została napisana w trosce o dobro Ziemi i zachęca do ekologicznego stylu życia” – podsumowuje Marcin Piaskowski, prezes „Emobi” – Instytutu Elektromobilności i Zrównoważonego Transportu. Pielgrzymi promowali również katowicką deklarację „Driving Change Together”, podpisaną przez przedstawicieli ponad 43 krajów świata i wielu instytucji.

Słowa Papieża Franciszka – „Klimat jest dobrem wspólnym, wszystkich i dla wszystkich!” stały się mottem przewodnim i elementem graficznym „emobilnej ambasady”, którą podczas pielgrzymki stał się Volkswagen e-Crafter.

Pielgrzymka, łącznie z powrotem elektrycznych pojazdów do Polski, trwała niespełna dwa tygodnie. Brało w niej udział czternastu pielgrzymów, wśród nich pracownicy Instytutu „Emobi”, przedsiębiorstwa społecznego „Latający Kogut”, duszpasterze oraz przedstawiciele mediów.  Na audiencję generalną u Ojca Świętego w Watykanie dołączyli do nich przedstawiciele władz i przedsiębiorstw włączających się w rozwójelektromobilności i potrzebnej infrastruktury. W audiencji udział wzięli: Wiceminister Środowiska – Michał Kurtyka, Prezydent Katowic – Marcin Krupa, Prezes Volkswagen Group Polska – Wolf-Stefan Specht oraz Zastępca Prezesa Zarządu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – Artur Michalski.

Wszystkie elektryczne samochody Emobilnej Pielgrzymki wjechały na teren Watykanu, wyraźnie zaznaczając tam swoją obecność i zwracając uwagę innych pielgrzymów. Przełomowym momentem był wjazd najmniejszego pojazdu elektrycznego biorącego udział w pielgrzymce „Emobilka” prosto na Plac świętego Piotra. Kluczyki do trójkołowca, który jest prezentem dla Ojca Świętego, oficjalnie przekazano papieżowi. Ponadto papież Franciszek otrzymał tablicę rejestracyjną „SK PAPA” oraz katowicką deklarację „Driving Change Together”.

W czasie pielgrzymki uczestnicy odwiedzili sanktuaria i okoliczne miasta, kładli duży nacisk na promocję i edukację. Pielgrzymi organizowali happeningi dla miejscowej ludności, by propagować ideę wyprawy. Możliwość zobaczenia elektrycznych samochodów, rowerów i elektrycznej hulajnogi czy porozmawiania o technicznych aspektach elektromobilności były cenną lekcją dla zainteresowanych osób. Do celów marketingowo-edukacyjnych świetnie sprawdziła się „emobilna ambasada”, czyli Volkswagen e-Crafter. Ten elektryczny pojazd dostawczy był wyposażony w multimedia i sprzęt elektroniczny, pełnił wiele funkcji w czasie pielgrzymki. Był wygodnym i przestrzennym miejscem pracy dziennikarskiej i odgrywał centralną rolę podczas wydarzeń promujących rozwój elektromobilności. Po zakończeniu pielgrzymki e-Crafter będzie dalej służył polepszaniu świadomości społecznej w zakresie ekologii. Wykorzystany zostanie także podczas przekazania polskiej prezydencji COP-u do Chile. Głównym tematem COP25 będzie właśnie elektromobilność.

Wśród samochodów, które miały ogromny wpływ na powodzenie pielgrzymki, było także Audi e-tron. Dominik Motoła podzielił się swoimi odczuciami związanymi z prowadzeniem e-trona na tak długiej trasie: „Audi e-tron cechuje duża wygoda jazdy oraz piękna stylistyka wnętrza. Nowoczesne systemy dbają o bezpieczeństwo oraz bardzo ułatwiają prowadzenie. Pneumatyczne zawieszenie z jednej strony znacznie ułatwiało jazdę w trudniejszym terenie, z drugiej zmniejszało opory podczas jazdy autostradą obniżając prześwit auta. Zasięg przy pełnym naładowaniu był naprawdę zadowalający”.

Samochody pokonały bezpiecznie trasę powrotną, udowodniły tym samym, że długie podróże elektrycznymi pojazdami po Europie, przy odpowiednim ich planowaniu, są możliwe. Aby były tak łatwe jak samochodem spalinowym, infrastruktura wciąż musi być rozwijana. W ramach olbrzymich inwestycji w elektromobilność Grupa Volkswagen przyczynia się do instalacji szybkich ładowarek. „Od 2019 do 2023 roku Grupa zainwestuje około 30 miliardów Euro w elektromobilność. Wraz ze zwiększającą się ofertą samochodów elektrycznych, na które jest coraz większy popyt, w parze musi iść dynamiczny rozwój infrastruktury. Dlatego wspólnie z naszymi partnerami inwestujemy w sieć ładowarek, oczywiście także w Polsce” – mówi Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska. Do 2025 r. koncern zamierza uruchomić w Europie 36.000 punktów ładowania. W Polsce, do końca przyszłego roku, zostanie uruchomionych 350 publicznych stacji ładowania przy salonach marek należących do Grupy.

Volkswagen ułatwia poruszanie się po Europie pojazdami elektrycznymi także dzięki zaangażowaniu w joint venture IONITY. Spółka do 2020 r. wybuduje ultraszybkie stacje ładowania HPC w 400 europejskich lokalizacjach. W skład sieci IONITY wejdzie 2400 punktów ładowania o mocy do 350 kW, znacząco skracających czas uzupełniania energii w samochodach elektrycznych nowej generacji. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza podczas pokonywania długich tras. Stacje IONITY zostaną docelowo rozlokowane co 120 km. Powstaną również w Polsce – w 12 lokalizacjach przy autostradach A1, A2 i A4.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 5000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.