Koncern Volkswagen rozpoczyna w Salzgitter prace rozwojowe i produkcję akumulatorów do samochodów elektrycznych

Koncern Volkswagen rozpoczyna w Salzgitter prace rozwojowe i produkcję akumulatorów do samochodów elektrycznych

Koncern Volkswagen rozpoczyna w Salzgitter prace rozwojowe i produkcję akumulatorów do samochodów elektrycznych

26 września 2019
  • otwarcie pilotażowej linii do produkcji akumulatorów w Center of Excellence koncernu Volkswagen w Salzgitter
  • Volkswagen wprowadza do Niemiec technologie konstrukcji i produkcji akumulatorów
  • w ramach spółki z firmą Northvolt w latach 2023/2024 w Salzgitter rozpocznie produkcję nowa fabryka akumulatorów
  • w 2020 roku zostanie uruchomiona pilotażowa linia recyklingu akumulatorów
  • Członek Zarządu Koncernu Volkswagen, dr Stefan Sommer – Volkswagen stawia na konsekwentny i szybki rozwój technologii produkcji akumulatorów w Niemczech”
  • Członek Zarządu Koncernu ds. Komponentów, Thomas Schmall – „Zamierzamy stać się jednym z wiodących producentów podzespołów do aut elektrycznych na świecie”

Salzgitter/Poznań, 26. września 2019 – Koncern Volkswagen wyznacza nowe standardy w dziedzinie projektowania, testów i produkcji nowoczesnych akumulatorów do aut elektrycznych w Niemczech. W Salzgitter w Dolnej Saksonii do przełomu lat 2023/24 roku ma powstać ponad 1000 miejsc pracy – 300 w centrum rozwojowym Volkswagena, w którym znajduje się linia pilotażowa i 700 w spółce Volkswagena z firmą Northvolt powołanej do budowy i prowadzenia fabryki akumulatorów. W tym samym czasie w działalność związaną z tą technologią koncern Volkswagen zainwestuje ponad miliard euro.

W Salzgitter, w tzw. Center of Excellence (CoE), uruchomiono linię pilotażową do krótkoseryjnej produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych. 300 specjalistów opracowuje, testuje i nadzoruje tam innowacyjne sposoby produkcji akumulatorów litowo-jonowych. W pierwszym etapie Volkswagen zainwestował ponad 100 milionów euro w gromadzenie własnego know-how w zakresie rozwoju i produkcji akumulatorów.

Do tego należy doliczyć 900 milionów euro, które Volkswagen przeznaczy na przedsięwzięcia w dziedzinie technologii akumulatorowych prowadzone wspólnie ze szwedzką firmą Northvolt zajmującą się produkcją tych podzespołów. W 2020 roku w Salzgitter ruszy budowa fabryki akumulatorów o łącznej mocy 16 gigawatogodzin. Początek produkcji przewidziano na przełom lat 2023/2024. W tym celu Volkswagen zawiązał niedawno z firmą Northvolt spółkę joint-venture, w której firmy te objęły po 50 procent udziałów. W tym samodzielnym przedsiębiorstwie ma powstać 700 miejsc pracy.

„Połączenie rozwoju, testów i pilotażowej produkcji akumulatorów w Salzgitter to kolejny ważny krok w ramach szerokiej ofensywy koncernu Volkswagen w dziedzinie aut elektrycznych” – powiedział Członek Zarządu Grupy Volkswagen ds. Zaopatrzenia, dr Stefan Sommer. „Dzięki skupieniu tych kompetencji w jednym miejscu możemy samodzielnie prowadzić prace rozwojowe w dziedzinie akumulatorów jako kluczowego komponentu elektryfikacji, możemy opracowywać nowe standardy i szybko wprowadzać je do seryjnej produkcji”.

Koncern Volkswagen stworzył w ramach działu komponentów nowy obszar działalności poświęcony akumulatorom. W porozumieniu z firmami dostarczającymi podzespoły, akumulatory mają być w nim doskonalone pod kątem ich przyszłego zastosowania w samochodach elektrycznych koncernu. Prace dotyczą zarówno zwiększenia pojemności akumulatorów po to, by zapewnić autom większy zasięg, jak i zmniejszenia w nich ilości rzadkich surowców, optymalizacji wszelkich procesów pod kątem zasad zrównoważonego rozwoju, aż po recykling akumulatorów. „Już dzisiaj opracowujemy i produkujemy urządzenia elektroniczne, akumulatory, silniki elektryczne i systemy ładowania oraz tworzymy technologie recyklingu” – powiedział Thomas Schmall, Członek Zarządu Koncernu Volkswagen ds. Komponentów. „Tworząc w ramach koncernowego działu komponentów nowy obszar poświęcony akumulatorom do aut elektrycznych pokazujemy, że zamierzamy stać się jednym z wiodących producentów podzespołów do aut elektrycznych na świecie”.

Frank Blome, dyrektor Center of Excellence w Salzgitter, stwierdził – „Uruchomienie linii pilotażowej to ważny krok w drodze do budowy potężnej fabryki w Salzgitter. W krótkim czasie pogłębimy tu naszą wiedzę na temat procesów produkcyjnych”. To bardzo ważne po to, by w przyszłości kształtować rozwój w tej dziedzinie, a przez to zapewnić dobre wyniki finansowe, niskie koszty i wysoką jakość – kontynuował Frank Blome. „Zdobyte doświadczenia pomogą także zyskać w przyszłości kontrolę nad całym procesem – od pozyskiwania surowców, poprzez produkcję aż po recykling akumulatorów litowo-jonowych”.

W Salzgitter powstaje także pilotażowa linia do recyklingu akumulatorów, która ma zostać uruchomiona w 2020 roku.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.