Już można zamawiać hybrydowego Passata GTE

Już można zamawiać hybrydowego Passata GTE

Już można zamawiać hybrydowego Passata GTE

25 września 2019
  • Passat GTE to pierwszy z nowej generacji hybrydowych modeli Volkswagena o znacznie większym zasięgu elektrycznym, który teraz wynosi do 59 km (WLTP)
  • jako jeden z pierwszych modeli w swojej klasie Passat GTE już dzisiaj spełnia normę emisji spalin Euro 6d, która zacznie obowiązywać dopiero w 2021 roku
  • hybrydowy zespół napędowy typu plug-in umożliwia pokonywanie krótszych dystansów, zwłaszcza w mieście, z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej
  • na początku sprzedaży Passat GTE jest oferowany z rabatem w wysokości 11.000 zł, za dopłatą 5.590 zł (5.490 zł wersja Variant) można go wyposażyć w Pakiet Premium o wartości 15.440 zł

Nowy Passat GTE, wyposażony w hybrydowy zespół napędowy najnowszej generacji łączy zalety auta o bezemisyjnym napędzie elektrycznym z możliwościami samochodu skonstruowanego z myślą o podróżowaniu na dalekich dystansach. Passat GTE z zespołem napędowym o mocy 160 kW/218 KM jako jeden z pierwszych modeli swojej klasy już dzisiaj spełnia normę emisji spalin Euro 6d, która w odniesieniu do nowych samochodów zacznie obowiązywać dopiero w 2021 roku. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 1,3 l/100 km (WLTP), co przekłada się na emisję CO2 wynoszącą od 29 g/km. Ceny Passata GTE zaczynają się od 169.990 zł.

W porównaniu z Passatem GTE poprzedniej generacji, nowy hybrydowy model Volkswagena klasy średniej wyposażono w akumulator o zwiększonej pojemności, która wynosi 13 kWh (o 31 procent więcej niż wcześniej). Akumulator o takiej pojemności zapewnia zasięg na energii elektrycznej wynoszący 59 km w przypadku limuzyny i 56 km w przypadku wersji kombi.

Dzięki nowej konfiguracji hybrydowego trybu pracy znacznie uproszczono gospodarowanie energią elektryczną podczas dalekich podróży tak, aby wystarczyło jej na bezemisyjny dojazd do celu wyznaczonego w mieście.

Z zewnątrz Passat GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in wyróżnia się m.in. charakterystycznymi w kształcie światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED i umieszczonymi nisko w narożnikach zderzaka, niebieskimi zaciskami hamulcowymi, obręczami kół z lekkich stopów o średnicy 17 cali (typ Montpellier) opracowanymi specjalnie dla tej odmiany Passata oraz logiem GTE przy przednich słupkach. We wnętrzu Passata GTE standardowo znajdują się system nawigacji satelitarnej Discover Media, trzystrefowa klimatyzacja Climatronic Air Care, fotele pokryte tapicerką z niebieskimi elementami, 3-ramienna, multifunkcyjna kierownica z łopatkami do zmiany biegów obszyta skórą, kabel do ładowania prądem zmiennym AC ze stacji ładującej, system ochrony pasażerów Pre Crash, We Connect Plus oraz Pakiet Travel Assit (Lane Assist, Front Assist, Emergency Assist, Traffic Jam Assist, proaktywny tempomat ACC z funkcją Stop&Go).

Passat wyposażony w nowy zespół hybrydowy plug-in o mocy 160 kW/218 KM, który składa się z akumulatora, dwusprzęgłowej przekładni DSG, silnika elektrycznego oraz z turbodoładowanego benzynowego silnika (TSI) należy do najbardziej ekonomicznych współczesnych samochodów klasy średniej. Po uruchomieniu Passat GTE zawsze działa w trybie elektrycznym E-Mode dzięki czemu jest samochodem bezemisyjnym. Możliwość pokonywania większych odległości w sposób bezemisyjny sprawia, że Passat GTE jest szczególnie przydatny dla kierowców, którzy mieszkają w mieście lub dojeżdżają do pracy spoza miasta. Za napęd odpowiada benzynowa jednostka napędowa 1.4 TSI, która osiąga maksymalną moc 115 kW/156 KM, silnik elektryczny dostarcza 85 kW/115 KM, a moc systemowa zespołu napędowego Passata GTE wynosi 160 kW/218 KM. Silnik elektryczny jest zaopatrywany w energię przez nowy litowo-jonowy akumulator wysokowoltowy umieszczony w podłodze pojazdu przed tylną osią. Przetwornica zamienia prąd stały z akumulatora w zmienny do zasilania silnika elektrycznego. Nowy Passat GTE jest wyposażony w 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową, którą dostosowano do specyfiki hybrydowego zespołu napędowego.

Akumulator Passata GTE jest zasilany standardowo z zewnętrznego źródła prądu poprzez port znajdujący się w przedniej części pojazdu. Korzystając ze standardowej sieci 230 V i seryjnego przewodu dostosowanego do przesyłu prądu zmiennego o mocy 2,3 kW akumulator można naładować do pełna – zakładając, że jest całkowicie opróżniony – w ciągu sześciu godzin i 15 minut. Używając tzw. wallboxa lub korzystając ze stacji ładowania prądem 360 V i opcjonalnego przewodu prądu zmiennego o mocy 3,6 kW czas ten skraca się do czterech godzin.

W Polsce ceny Volkswagena Passata GTE, bogato wyposażonego już w standardzie, zaczynają się od 169.990 złotych.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.