Grupa Volkswagen inwestuje w infrastrukturę ładowania samochodów elektrycznych
Grupa Volkswagen inwestuje w infrastrukturę ładowania samochodów elektrycznych
- Od 2019 do 2023 roku Grupa Volkswagen zainwestuje 30 miliardów Euro w elektromobilność
- Do 2028 roku koncern wprowadzi na rynek ponad 70 modeli z napędem elektrycznym, a do roku 2025 r. uruchomi w Europie łącznie ok. 36 000 punktów ładowania
- Do końca przyszłego roku przy salonach Grupy Volkswagen w Polsce dostępnych będzie 350 publicznych ładowarek, część z nich już funkcjonuje
- Publicznie dostępna ładowarka o mocy 50 kW przy salonach Ignaszak marek Volkswagen i Audi w Kaliszu zasilana jest z paneli fotowoltaicznych
- Na terenie Volkswagen Group Polska trwa budowa 25 ładowarek z 34 punktami dla gości i pracowników firmy
- Marka Porsche, w ramach projektu Porsche Destination Charging, do końca tego roku wspólnie z 32 partnerami (głownie hotelami), zainstaluje w Polsce 64 ładowarki o mocy 11 kW
Poznań, 23. września 2019 – Koncern Volkswagen od 2016 roku wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym. „Od 2019 do 2023 roku Grupa zainwestuje około 30 miliardów Euro w elektromobilność. Wraz ze zwiększającą się ofertą samochodów elektrycznych, na które jest coraz większy popyt, w parze musi iść dynamiczny rozwój infrastruktury. Dlatego wraz z naszymi partnerami sporo inwestujemy w sieć ładowarek, oczywiście także w Polsce” - mówi Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska. Do 2025 r. koncern zamierza uruchomić w Europie 36 000 punktów ładowania. W Polsce, do końca przyszłego roku uruchomionych zostanie 350 publicznych stacji ładowania przy salonach marek należących do Grupy, niektóre z nich już działają. Ładowarka o mocy 50 kW zlokalizowana przy salonach Volkswagen i Audi firmy Ignaszak w Kaliszu zasilana jest z paneli fotowoltaicznych. Ponadto na terenie Volkswagen Group Polska instalowanych jest aktualnie 25 ładowarek z 34 punktami dla gości i pracowników firmy. Spółka korzysta tylko i wyłącznie z zielonej energii, także ładowarki będą nią zasilane.
Grupa Volkswagen prowadzi największą inicjatywę elektryfikacji w historii przemysłu motoryzacyjnego. „Wraz z modułową platformą MEB dla samochodów elektrycznych, opracowaliśmy architekturę, która jest unikalnym rozwiązaniem w branży. Jeszcze przed rozpoczęciem Salonu Samochodowego we Frankfurcie, gdzie po raz pierwszy został zaprezentowany Volkswagen ID.3 osiągnęliśmy nasz cel, jakim było zebranie 30 000 rezerwacji na ten model. Sukces ten potwierdza, że ID.3 trafia na rynek w idealnym momencie. Coraz więcej kierowców stawia na elektromobilność” - mówi Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska.
Według Grupy Volkswagen wraz z rosnącą ofertą samochodów elektrycznych, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem kierowców, intensywnie rozwijana musi być infrastruktura ładowania.
Z badań wynika, że 50 procent sesji ładowania samochodów elektrycznych odbywa się w domu. Jest to najwygodniejszy oraz najtańszy sposób uzupełniania energii – samochód elektryczny może zostać w pełni naładowany w porze nocnej, kiedy jego właściciel odpoczywa. 20 procent sesji ładowania ma miejsce na terenie zakładów pracy, 25 procent odbywa się w przestrzeni miejskiej, a 5 procent na drogach krajowych oraz autostradach. Mimo mniejszego udziału w ogólnej liczbie sesji, publicznie dostępne stacje ładowania, tak w miastach, jak i przy głównych drogach, pełnią niezwykle ważną rolę dla rozwoju elektromobilności – to właśnie dzięki nim kierowcy samochodów elektrycznych są w stanie odbywać dalekie podróże.
Inwestycje Grupy Volkswagen w infrastrukturę
Volkswagen ułatwia poruszanie się po Europie pojazdami elektrycznym, między innymi dzięki zaangażowaniu w joint venture IONITY. Spółka do 2020 r. wybuduje ultraszybkie stacje ładowania HPC w 400 europejskich lokalizacjach. W skład sieci IONITY wejdzie 2 400 punktów ładowania o mocy do 350 kW, znacząco skracających czas uzupełniania energii w samochodach elektrycznych nowej generacji. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza podczas pokonywania długich tras. Stacje IONITY zostaną docelowo rozlokowane co 120 km. Powstaną również w Polsce – w 12 lokalizacjach przy autostradach A1, A2 i A4.
Rozwój sieci ładowania w Polsce
Grupa Volkswagen przykłada dużą wagę do rozbudowy stacji ładowania również w Polsce, gdzie wraz z dealerami udostępni 350 publicznych ładowarek do końca przyszłego roku. Według „Licznika elektromobilności” uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, pod koniec sierpnia 2019 r. w Polsce funkcjonowało 888 ogólnodostępnych stacji ładowania, przekładających się na 1611 punktów. Inwestycja Grupy Volkswagen, będzie zatem stanowiła bardzo istotny wkład w rozbudowę publicznej infrastruktury. Warto podkreślić, że niektóre z ładowarek już funkcjonują i korzystają z zielonej energii. Przed salonami marek Volkswagen i Audi firmy Ignaszak w Kaliszu dostępna jest ładowarka o mocy 50 kW. Na dachu budynku zainstalowana jest instalacja fotowoltaiczna, system dysponuje dużym potencjałem, zasila ładowarkę, ponadto zabezpiecza połowę energii zużywanej przez cały obiekt w ciągu roku. Panele produkują rocznie 50 MWh ener