e-Golf wygrywa 2. Rajd Polski Nowych Energii

e-Golf wygrywa 2. Rajd Polski Nowych Energii

e-Golf wygrywa 2. Rajd Polski Nowych Energii

13.09.2019

13.09.2019

  • e-Golf polsko-francuskiej załogi Artur Prusak/Thierry Benchetrit wygrał 2. Rajd Polski Nowych Energii, zaliczany do mistrzostw FIA E-Rally Regularity Cup (ERRC)
  • w dodatkowej klasyfikacji – zużycia energii – również wygrał e-Golf, ale tym razem załogi Artur Gąsiorowski/Robert Wyszkowski
  • trasa 2. Rajdu Polski Nowych Energii liczyła 600 km, z czego połowę stanowiło 16 bardzo wymagających odcinków specjalnych

2. Rajd Polski Nowych Energii rozpoczął się ceremonią startu na krakowskim rynku i po dwóch dniach zmagań na wymagających odcinkach specjalnych zakończył się pod Wawelem. Zawodnicy mieli do pokonania 16 oesów o łącznej długości 300 km. Mocny i niemal bezgłośny silnik elektryczny e-Golfa ma moc 100 kW/136 KM i sprawia, że ​​jazda nim jest jednocześnie dynamiczna i wolna od emisji szkodliwych substancji.

„e-Golf spisał się świetnie na górzystych, krętych i śliskich oesach. Nowością tej edycji rajdu była klasyfikacja zużycia energii. W naszym aucie wyniosło ono 15,9 kWh/100 km, co jest znakomitym rezultatem, biorąc pod uwagę wymagające odcinki specjalne. Takie zużycie energii to ekwiwalent 1,8 litra benzyny lub 1,6 litra oleju napędowego albo zaledwie 8,75 złotych na 100 km” – powiedział na mecie Artur Prusak.

Artur Prusak – z pochodzenia Krakowianin, który na stałe mieszka w Paryżu – Rajd Polski Nowych Energii z bazą w Krakowie wygrał po raz drugi z rzędu. Zwyciężył w tej imprezie również dwa lata temu, gdy rajd nie stanowił samodzielnej imprezy. Pozostałe miejsca na podium w tegorocznej edycji rajdu zajęły włoskie załogi w samochodach Audi e-Tron. Dzięki drugiej wygranej w tegorocznym sezonie (po triumfie w sierpniowym Rajdzie Islandii), do końca którego pozostały 4 rundy,  Artur Prusak i Thierry Benchetrit prowadzą w klasyfikacji generalnej mistrzostw FIA E-Rally Regularity Cup (ERRC).

Disclaimer by Volkswagen
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. 
Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

Your browser is outdated!

Please get a decent browser here or there