Nowy rekord dostaw Volkswagena w 2018 roku

Nowy rekord dostaw Volkswagena w 2018 roku

Nowy rekord dostaw Volkswagena w 2018 roku

  • Volkswagen dostarczył klientom na świecie 6,24 miliona aut (+0,2 procent) – najwięcej w swojej historii
  • wzrost w Ameryce Południowej, USA i w Europie zrównoważył skutki trudnej sytuacji panującej na rynku chińskim oraz trudności spowodowane wprowadzeniem normy WLTP
  • w Polsce zarejestrowano 56.049 nowych, osobowych samochodów marki Volkswagen, czyli o 6.946 więcej niż w 2017 r. (+14,15 procent)
  • głównym czynnikiem wzrostu dostaw były modele typu SUV oraz inne nowe produkty
  • Członek Zarządu ds. Sprzedaży, Jürgen Stackmann: „W 2018 roku, zwłaszcza w drugiej połowie, w niektórych regionach sytuacja mocno się skomplikowała, ale dzięki ofensywie nowych, bardzo atrakcyjnych produktów udało nam się skutecznie przeciwdziałać niekorzystnym zjawiskom”

Poznań – Marka Volkswagen ustanowiła w 2018 roku nowy rekord dostaw. Klientom z całego świata dostarczono 6,24 miliona samochodów, czyli o 0,2 procent więcej niż w 2017 roku. Dzięki dobrym wynikom w Ameryce Południowej (+13,1%), w USA (+4,2%) oraz w Europie (+3,6%) udało się zrekompensować skutki niekorzystnej sytuacji w Chinach, Argentynie i w Meksyku oraz te, które wyniknęły z wprowadzenia w Europie Zachodniej normy WLTP. Głównym motorem sukcesu okazały się auta wprowadzane na rynek w ramach ofensywy SUV-ów, jak również liczne inne nowe produkty marki Volkswagen. Jürgen Stackmann, Członek Zarządu marki ds. Sprzedaży, stwierdził: „W 2018 roku, zwłaszcza w drugiej połowie, w niektórych regionach sytuacja mocno się skomplikowała, ale dzięki ofensywie nowych, bardzo atrakcyjnych produktów udało nam się skutecznie przeciwdziałać niekorzystnym zjawiskom. Nasza strategia przyniosła pozytywne skutki. Ciężko pracowaliśmy, by ten nowy rekord stał się faktem”.
Ralf Brandstätter, COO Volkswagena, zauważył: „Rok 2019 także postawi Volkswagena przed ogromnymi wyzwaniami, przede wszystkim ze względu na nowe ryzyka natury geopolitycznej. Oprócz zwiększania liczby sprzedanych samochodów musimy jeszcze mocniej skoncentrować się na rentowności. Chodzi o to, żeby marka Volkswagen była na trwałe dochodowa”.


Prowadzona przez Volkswagena globalna ofensywa w dziedzinie SUV-ów przynosi owoce. Wiele nowych modeli debiutujących na rynku cieszy się dużym uznaniem wśród klientów. O ile dostawy aut osobowych marki Volkswagen wzrosły na świecie łącznie o 0,2 procenta w porównaniu z rokiem 2017, o tyle segment aut typu SUV zwiększył się w tym samym czasie o 38 procent. Niemal co piąty Volkswagen, który trafił do klientów był właśnie SUV-em (19,2%). W 2017 roku ten udział wynosił 13,9 procent.

Do 2025 roku Volkswagen będzie oferował na świecie ponad 30 modeli typu SUV z napędem tradycyjnym oraz elektrycznym. Ofensywa w dziedzinie SUV-ów ma w zdecydowany sposób przyczynić się do wzmocnienia głównego obszaru działalności marki, co pozwoli na dokonanie niezbędnych miliardowych inwestycji w rozwój aut elektrycznych i autonomicznych.

Coraz większą popularnością cieszą się również elektryczne samochody Volkswagena. W zeszłym roku dostarczono klientom 50.000 aut napędzanych wyłącznie energią elektryczną oraz modeli hybrydowych typu plug-in; było to o 13 procent więcej niż rok wcześniej. Szczególnie wielu klientów wybrało e-Golfa – w wypadku tego modelu odnotowano wzrost sprzedaży w wysokości 45 procent; dzięki temu e-Golf należy do wiodących pojazdów elektrycznych w Niemczech i w Europie.

Dostawy aut marki Volkswagen w poszczególnych regionach i na wybranych rynkach w 2018 roku:

  • Europie w 2018 roku Volkswagen dostarczył klientom 1,75 miliona samochodów, czyli o 3,6 procent więcej niż rok wcześniej – mimo wyzwań, jakie od września niosła ze sobą konieczność homologowania aut według nowej normy WLTP. Volkswagen zwiększył również swój udział w europejskim rynku. Przyczynił się do tego duży popyt na nowe modele: Tiguana Allspace, Arteona i T-Roca, a także na nową wersję Polo.
  • Europie Zachodniej do klientów trafiło 1,47 miliona aut – o 2,8 procent więcej niż w 2017 roku. Wzrost odnotowano na tak ważnych rynkach jak Włochy, Hiszpania czy Francja.
  • Podobna sytuacja panowała na niemieckim rynku. Volkswagen dostarczył tam swoim klientom w zeszłym roku 541.200 samochodów, co oznacza wzrost o 1,8 procent.
  • W regionie Europy Środkowej i Wschodniej Volkswagen odnotował znaczne zwiększenie dostaw wynoszące 8,2 procent. Było to 280.300 aut. Motorem wzrostu w tym regionie okazała się Rosja – Volkswagen dostarczył tam klientom 106.100 samochodów, czyli o 18,5 procent więcej niż rok wcześniej. Bestsellerami w Rosji okazały się Polo sedan, Tiguan oraz Touareg.
  • Polsce 2018 rok Volkswagen zakończył z najlepszym wynikiem w historii. Od stycznia do grudnia zarejestrowano w Polsce 56.049 nowych osobowych samochodów Volkswagena (+14,15 procent).
  • Turcji Volkswagen zmagał się w zeszłym roku z nadzwyczaj trudną sytuacją, która pogorszyła się jeszcze w drugiej połowie roku na skutek mocnego spadku kursu tamtejszej waluty. Spowodowało to skurczenie się rynku. Volkswagen dostarczył klientom w Turcji 50.000 samochodów, czyli o 44,7 procent mniej niż rok wcześniej.