Koncern Volkswagen na drodze ku zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla

Koncern Volkswagen na drodze ku zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla

Koncern Volkswagen na drodze ku zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla

22.10.2019

  • koncern Volkswagen zobowiązuje się do neutralności pod względem emisji CO2 do 2050 roku
  • początek produkcji neutralnego pod względem emisji CO2 modelu ID.3* w listopadzie 2019 roku
  • konkretne cele zmierzające do redukcji zużycia paliwa przez samochody koncernu

Poznań, 22. października 2019 – wciąż trwa polityczna dyskusja dot. pakietu klimatycznego, tymczasem Volkswagen już dawno zobowiązał się do realizacji celów zawartych w Porozumieniu Paryskim. Koncern przedsięwziął odpowiednie kroki, by zgodnie ze swoją dewizą „goTOzero” stać się w 2050 roku przedsiębiorstwem neutralnym pod względem emisji CO2.

Aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla koncern Volkswagen postawił na elektryfikację swoich samochodów. W tym celu od 2016 roku rozwija modułową platformę (MEB) przeznaczoną do budowy pojazdów elektrycznych. Właśnie na tej platformie skonstruowano elektryczny model ID.31), który pojawi się na rynku w 2020 roku i który jest produkowany w sposób neutralny pod względem emisji CO2. Do ładowania akumulatorów modelu ID.3 Volkswagen oferuje swoim klientom energię elektryczną ze źródeł odnawialnych oraz angażuje się w Europie i Ameryce Północnej w rozbudowę sieci stacji ładowania. Produkcja elektrycznego modelu rozpocznie się 4 listopada 2019 roku w fabryce Volkswagena w Zwickau.

W ramach prowadzonej ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych koncern wprowadzi do 2025 roku na rynek 70 modeli zasilanych energią elektryczną i będzie sprzedawał prawdopodobnie od tego czasu ponad trzy miliony elektrycznych aut rocznie. Aby sprostać tak dużej liczbie, do 2022 roku do produkcji elektrycznych aut zostanie dostosowanych osiem fabryk w Europie, Chinach i USA.

Poza tym kierując się hasłem „goTOzero” koncern Volkswagen postawił sobie konkretne cele zmierzające do ograniczenia emisji CO2  przez produkowane rocznie przez koncern prawie 11 milionów aut, a także przez należące do niego 122 fabryki na całym świecie:

Od 2020 roku koncern zamierza zmniejszyć emisję dwutlenku węgla nowych aut osobowych produkowanych w Europie ze 123 g CO2/km w 2018 roku do 95 g CO2/km.

Do 2025 roku fabryki koncernu zmniejszą emisję CO2na każdy produkowany pojazd o 45 procent w porównaniu z emisją w roku 2010.

Do 2025 roku zostanie ponadto zmniejszony – o 30 procent w stosunku do 2015 roku – ślad węglowy koncernu Volkswagen przypadający na każdy samochód w ciągu jego cyklu życia.

Do 2030 roku koncern Volkswagen zmniejszy emisję CO2swoich nowych samochodów osobowych w Europie do 74 g CO2/km.

Aby osiągnąć założone cele, w 2030 roku spośród wszystkich nowych samochodów koncernu około 40 procent będą stanowić modele elektryczne. 

*– ID.3: samochód nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży w Europie

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 15% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 20 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.