Koncern Volkswagen na drodze ku zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla

Koncern Volkswagen na drodze ku zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla

Koncern Volkswagen na drodze ku zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla

22.10.2019

  • koncern Volkswagen zobowiązuje się do neutralności pod względem emisji CO2 do 2050 roku
  • początek produkcji neutralnego pod względem emisji CO2 modelu ID.3* w listopadzie 2019 roku
  • konkretne cele zmierzające do redukcji zużycia paliwa przez samochody koncernu

Poznań, 22. października 2019 – wciąż trwa polityczna dyskusja dot. pakietu klimatycznego, tymczasem Volkswagen już dawno zobowiązał się do realizacji celów zawartych w Porozumieniu Paryskim. Koncern przedsięwziął odpowiednie kroki, by zgodnie ze swoją dewizą „goTOzero” stać się w 2050 roku przedsiębiorstwem neutralnym pod względem emisji CO2.

Aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla koncern Volkswagen postawił na elektryfikację swoich samochodów. W tym celu od 2016 roku rozwija modułową platformę (MEB) przeznaczoną do budowy pojazdów elektrycznych. Właśnie na tej platformie skonstruowano elektryczny model ID.31), który pojawi się na rynku w 2020 roku i który jest produkowany w sposób neutralny pod względem emisji CO2. Do ładowania akumulatorów modelu ID.3 Volkswagen oferuje swoim klientom energię elektryczną ze źródeł odnawialnych oraz angażuje się w Europie i Ameryce Północnej w rozbudowę sieci stacji ładowania. Produkcja elektrycznego modelu rozpocznie się 4 listopada 2019 roku w fabryce Volkswagena w Zwickau.

W ramach prowadzonej ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych koncern wprowadzi do 2025 roku na rynek 70 modeli zasilanych energią elektryczną i będzie sprzedawał prawdopodobnie od tego czasu ponad trzy miliony elektrycznych aut rocznie. Aby sprostać tak dużej liczbie, do 2022 roku do produkcji elektrycznych aut zostanie dostosowanych osiem fabryk w Europie, Chinach i USA.

Poza tym kierując się hasłem „goTOzero” koncern Volkswagen postawił sobie konkretne cele zmierzające do ograniczenia emisji CO2  przez produkowane rocznie przez koncern prawie 11 milionów aut, a także przez należące do niego 122 fabryki na całym świecie:

Od 2020 roku koncern zamierza zmniejszyć emisję dwutlenku węgla nowych aut osobowych produkowanych w Europie ze 123 g CO2/km w 2018 roku do 95 g CO2/km.

Do 2025 roku fabryki koncernu zmniejszą emisję CO2na każdy produkowany pojazd o 45 procent w porównaniu z emisją w roku 2010.

Do 2025 roku zostanie ponadto zmniejszony – o 30 procent w stosunku do 2015 roku – ślad węglowy koncernu Volkswagen przypadający na każdy samochód w ciągu jego cyklu życia.

Do 2030 roku koncern Volkswagen zmniejszy emisję CO2swoich nowych samochodów osobowych w Europie do 74 g CO2/km.

Aby osiągnąć założone cele, w 2030 roku spośród wszystkich nowych samochodów koncernu około 40 procent będą stanowić modele elektryczne. 

*– ID.3: samochód nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży w Europie

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html