Koncern Volkswagen na drodze ku zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla

Koncern Volkswagen na drodze ku zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla

Koncern Volkswagen na drodze ku zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla

22.10.2019

22.10.2019

  • koncern Volkswagen zobowiązuje się do neutralności pod względem emisji CO2 do 2050 roku
  • początek produkcji neutralnego pod względem emisji CO2 modelu ID.3* w listopadzie 2019 roku
  • konkretne cele zmierzające do redukcji zużycia paliwa przez samochody koncernu

Poznań, 22. października 2019 – wciąż trwa polityczna dyskusja dot. pakietu klimatycznego, tymczasem Volkswagen już dawno zobowiązał się do realizacji celów zawartych w Porozumieniu Paryskim. Koncern przedsięwziął odpowiednie kroki, by zgodnie ze swoją dewizą „goTOzero” stać się w 2050 roku przedsiębiorstwem neutralnym pod względem emisji CO2.

Aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla koncern Volkswagen postawił na elektryfikację swoich samochodów. W tym celu od 2016 roku rozwija modułową platformę (MEB) przeznaczoną do budowy pojazdów elektrycznych. Właśnie na tej platformie skonstruowano elektryczny model ID.31), który pojawi się na rynku w 2020 roku i który jest produkowany w sposób neutralny pod względem emisji CO2. Do ładowania akumulatorów modelu ID.3 Volkswagen oferuje swoim klientom energię elektryczną ze źródeł odnawialnych oraz angażuje się w Europie i Ameryce Północnej w rozbudowę sieci stacji ładowania. Produkcja elektrycznego modelu rozpocznie się 4 listopada 2019 roku w fabryce Volkswagena w Zwickau.

W ramach prowadzonej ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych koncern wprowadzi do 2025 roku na rynek 70 modeli zasilanych energią elektryczną i będzie sprzedawał prawdopodobnie od tego czasu ponad trzy miliony elektrycznych aut rocznie. Aby sprostać tak dużej liczbie, do 2022 roku do produkcji elektrycznych aut zostanie dostosowanych osiem fabryk w Europie, Chinach i USA.

Poza tym kierując się hasłem „goTOzero” koncern Volkswagen postawił sobie konkretne cele zmierzające do ograniczenia emisji CO2  przez produkowane rocznie przez koncern prawie 11 milionów aut, a także przez należące do niego 122 fabryki na całym świecie:

Od 2020 roku koncern zamierza zmniejszyć emisję dwutlenku węgla nowych aut osobowych produkowanych w Europie ze 123 g CO2/km w 2018 roku do 95 g CO2/km.

Do 2025 roku fabryki koncernu zmniejszą emisję CO2na każdy produkowany pojazd o 45 procent w porównaniu z emisją w roku 2010.

Do 2025 roku zostanie ponadto zmniejszony – o 30 procent w stosunku do 2015 roku – ślad węglowy koncernu Volkswagen przypadający na każdy samochód w ciągu jego cyklu życia.

Do 2030 roku koncern Volkswagen zmniejszy emisję CO2swoich nowych samochodów osobowych w Europie do 74 g CO2/km.

Aby osiągnąć założone cele, w 2030 roku spośród wszystkich nowych samochodów koncernu około 40 procent będą stanowić modele elektryczne. 

*– ID.3: samochód nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży w Europie

Disclaimer by Volkswagen
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. 
Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

Your browser is outdated!

Please get a decent browser here or there