Golf to synonim najnowszych technologii, różnorodności i indywidualności – mówi Karlheinz Hell, odpowiedzialny za rozwój modeli kompaktowych

Golf to synonim najnowszych technologii, różnorodności i indywidualności – mówi Karlheinz Hell, odpowiedzialny za rozwój modeli kompaktowych

Golf to synonim najnowszych technologii, różnorodności i indywidualności – mówi Karlheinz Hell, odpowiedzialny za rozwój modeli kompaktowych

28.10.2019

  • nowy Golf to prawdziwa rewolucja – niekwestionowany lider segmentu „kompaktów” stał się teraz jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie
  • Klaus Bischoff i zespół jego stylistów po mistrzowsku rozwinęli stylistykę tego auta. Nowy model ma w sobie typowe geny Golfa – mówi Karlheinz Hell, odpowiedzialny w Volkswagenie za rozwój modeli kompaktowych
  • już pod koniec grudnia nowy Golf pojawi się na rynku w Niemczech, na przestrzeni przyszłego roku ofertę uzupełnią usportowione wersje tego modelu

Nowy Golf to prawdziwa rewolucja – niekwestionowany lider segmentu „kompaktów” stał się teraz jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie. Karlheinz Hell, odpowiedzialny w Volkswagenie za rozwój modeli kompaktowych (np. Golfa, T-Roca i Tiguana), opisuje ważne cechy ósmej generacji Golfa.

Nowy Golf jest tuż po światowej premierze. Co sprawia, że jest samochodem szczególnym?   

Karlheinz Hell: Golf to ikona – jak żaden samochód jest symbolem mobilności dla każdego, i to na najwyższym poziomie. Mogę zapewnić, że model ósmej generacji wyznaczy nowe standardy. Jest nowoczesny i elegancki. To synonim najnowszych technologii, różnorodności i indywidualności.

Czym model różni się od swojego poprzednika?

Moim zdaniem Klaus Bischoff i zespół jego stylistów po mistrzowsku rozwinęli stylistykę tego auta. Nowy model ma w sobie typowe geny Golfa. Z zewnątrz został poddany ewolucji tak, by był od razu rozpoznawalny, w środku natomiast jest rewolucyjny. Golf 8 przenosi nas w epokę cyfrową, na przykład za sprawą nowego Innovision Cockpit. Dzięki innowacyjnemu systemowi obsługi znowu wyznacza nowe standardy. Wyposażony seryjnie w Lane Assist, Front Assist i Car2X wykorzystuje w systemach asystujących nowe technologie. Komfort i bezpieczeństwo w takim kształcie są znane właściwie tylko z samochodów wyższych klas.

Niedawno zaprezentowano model ID.3. Czy Golf jest jeszcze w ogóle potrzebny?

Tak, jestem pewien, że nadal będziemy kontynuować jego sukces! Dzięki oszczędnym i różnorodnym napędom dla wielu klientów stanie się modelem pierwszego wyboru. W wypadku Golfa ósmej generacji zrobiliśmy też kolejny krok w dziedzinie elektryfikacji. Na przykład wszystkie egzemplarze z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem TSI będziemy oferować jako eTSI, z kolei w wypadku E-Hybrid będzie teraz można wybierać spośród dwóch jednostek.

Jak w sumie ocenia Pan ten projekt?

Jestem bardzo zadowolony. Dokonaliśmy analizy potrzeb klientów i zrezygnowaliśmy z produkcji mało popularnych wersji, np. trzydrzwiowego Golfa. Dzięki temu, w porównaniu z modelem siódmej generacji, zmniejszyliśmy o 35 liczbę wariantów. Jednocześnie wyposażyliśmy auto w nowe funkcje. Do tego zwiększyliśmy efektywność produkcji. Łączną wydajność zakładów w Zwickau i Puebla w Meksyku ma teraz fabryka w Wolfsburgu. Dzięki temu zakłady są efektywniejsze i zmniejszają się koszty produkcji.

Jak przebiegają przygotowania do wprowadzenia nowego Golfa do sprzedaży?

Wszystko toczy się zgodnie z planem. Pod koniec grudnia Golf pojawi się na rynku w Niemczech. Klienci będą mogli skonfigurować model zgodnie z własnymi potrzebami. Ofertę Golfa na przestrzeni przyszłego roku uzupełnią usportowione wersje tego modelu.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html