Volkswagen ID. R na Północnej Pętli Nürburgringu: Najnowsza technika spotyka się z tradycją
Volkswagen ID. R na Północnej Pętli Nürburgringu: Najnowsza technika spotyka się z tradycją
Volkswagen ID. R na Północnej Pętli Nürburgringu: Najnowsza technika spotyka się z tradycją
Volkswagen ID. R na Północnej Pętli Nürburgringu: Najnowsza technika spotyka się z tradycją

Volkswagen ID. R na Północnej Pętli Nürburgringu: Najnowsza technika spotyka się z tradycją

Volkswagen ID. R na Północnej Pętli Nürburgringu: Najnowsza technika spotyka się z tradycją

  1. Volkswagen ID. R na Północnej Pętli Nürburgringu: Najnowsza technika spotyka się z tradycją
  • walcząc o ustanowienie rekordu przejazdu elektryczny ID. R pokona legendarne fragmenty toru
  • Północna Pętla, której długość wynosi 20,832 km to ulubiony tor Romaina Dumasa, który zasiądzie za kierownicą ID. R
  • Volkswagen ID. R osiągnie średnią prędkość ponad 185 km/h

20,832 km, 73 zakręty, w wielu miejscach różnice wysokości: taka jest Północna Pętla Nürburgringu. Volkswagen wybrał ten znany na całym świecie tor, żeby ustanowić na nim nowy rekord przejazdu w kategorii samochodów elektrycznych. Do walki o rekord stanie Volkswagen ID. R. Ustanowienie najszybszego czasu przejazdu Północnej Pętli jest dla aut seryjnych i wyścigowych swoistym świadectwem dojrzałości. Aktualny rekord w kategorii samochodów z napędem elektrycznym wynosi 6 minut 45,90 sekund i został ustanowiony w 2017 roku przez Brytyjczyka Petera Dumbrecka w modelu NIO EP9.

Za kierownicą Volkswagena ID. R ponownie zasiądzie Romain Dumas. Francuski kierowca jest czterokrotnym zwycięzcą 24-godzinnego wyścigu na Nürburgringu i jednym z najbardziej doświadczonych znawców tego toru na świecie. „Północna Pętla jest moim ulubionym torem. Chociaż przejechałem już na niej tysiące kilometrów, za każdym razem, gdy wyjeżdżam tam z boksu dostaję gęsiej skórki” – mówi Dumas. „To naprawdę wielka sprawa mknąć niemal bezgłośnym ID. R przez tak sławne odcinki jak „Flugplatz”, „Fuchsröhre” czy „Karussell”.

Dla ikony Formuły 1 – Jackie’go Stewarta – „Północna Pętla” była „Zielonym Piekłem”
Jackie Stewart, mistrz świata Formuły 1 i trzykrotny zdobywca GP Niemiec (w latach 1968, 1971 i 1973) na Północnej Pętli nazywał ją z szacunkiem „Zielonym Piekłem”. Również dzisiaj kierowcy, wśród nich Romain Dumas, traktują ją z należnym respektem. „Decydujący dla osiągnięcia dobrego czasu jest „Flugplatz”. To połączenie hopki z prawym zakrętem; trzeba go pokonać z dużą prędkością, bo zaraz za nim jest długi odcinek, który przejeżdża się maksymalnie szybko. Tu można zdobyć dużo cennego czasu” – wyjaśnia Dumas. 41-letni kierowca dodaje, że dla sportowego prototypu „Flugplatz” jest szczególnym wyzwaniem: „Na aerodynamikę ID. R bardzo duży wpływ ma strumień powietrza przepływającego pod podwoziem”.

Jednym z najbardziej charakterystycznych fragmentów Północnej Pętli jest „Caracciola Karussell” nazwana tak od nazwiska kierowcy wyścigowego Rudolfa Caraccioli. „Takiego ostrego zakrętu nie ma na żadnym współczesnym torze” – mówi Dumas. „To jeden z najwolniejszych fragmentów Północnej Pętli. Niestety, nawierzchnia w tym miejscu jest tak nierówna, że będę musiał zostać z ID. R na zewnętrznej tego zakrętu. ID. R ma tak nisko osadzone nadwozie, że ryzyko zahaczenia i uszkodzenia przedniego spojlera na ostrym zakręcie byłoby zbyt duże”.

Kolejnym bardzo ważnym miejscem w walce o nowy rekord w kategorii aut elektrycznych jest „Döttinger Höhe”, mniej więcej trzykilometrowa prosta na końcu Północnej Pętli. System dysponowania energią w układzie napędowym elektrycznej wyścigówki skonstruowano tak, żeby w litowo-jonowym akumulatorze pozostał jej na tyle duży zapas, by Dumas mógł jechać do samej mety z maksymalną prędkością. „Wjeżdżając na Döttinger Höhe muszę wziąć odpowiedni rozpęd” – mówi Francuz. „Najważniejsze, żeby wybrać idealny tor jazdy przez „Galgenkopf” – podwójny prawy zakręt tuż przedtem. Jadąc takim wyścigowym autem jak ID. R trzeba być naprawdę bardzo zdecydowanym, żeby przejechać Döttinger Höhe nie hamując”. Jeśli Dumasowi uda się ustanowić rekord będzie to znaczyło, że jego średnia prędkość wyniosła ponad 185 km/h.

Wideo: Romain Dumas tłumaczy tajniki przejazdu przez Północną Pętlę
https://www.youtube.com/watch?v=lUMxVP4yQyI

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Od 1 września 2018 r. cykl WLTP w pełni zastąpił nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który stanowił dotychczasową procedurę badania zużycia paliwa i emisji CO2. Wszystkie prezentowane pojazdy marki Volkswagen uzyskały homologację zgodnie z procedurą WLTP.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa oraz emisji CO2 i może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.
Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki
Volkswagen Osobowe.

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen