Jürgen Stackmann: „Model ID.3 otwiera trzeci wielki rozdział w historii Volkswagena”

Jürgen Stackmann: „Model ID.3 otwiera trzeci wielki rozdział w historii Volkswagena”

Jürgen Stackmann: „Model ID.3 otwiera trzeci wielki rozdział w historii Volkswagena”

Rewolucyjny model ID.3 w edycji specjalnej klienci mogą rezerwować już teraz – na rok przed wprowadzeniem auta na rynek. Zachęcamy do lektury rozmowy z Członkiem Zarządu marki Volkswagen ds. Sprzedaży – Jürgenem Stackmannem – o codziennym użytkowaniu elektrycznych samochodów, o planach dotyczących sprzedaży i o początku nowej epoki w motoryzacji.

– Zanim zaczniemy rozmawiać o systemie rezerwacji, zatrzymajmy się przy nazwie modelu. Ogłosił Pan niedawno, że brzmi ona ID.3. Co się za nią kryje?

– Nazwę ID. będą nosiły wszystkie nasze auta należące do rodziny ID. Ten skrót oznacza inteligentny design, to znak tożsamości tych aut, w których stosujemy wizjonerskie technologie. ID. nie jest jednak skrótem utworzonym od jakiegoś konkretnego terminu czy sformułowania, to raczej symbol wszelkich cech, którymi wyróżniają się te samochody – nie emitujące szkodliwych substancji, poruszające się częściowo automatycznie, obsługiwane intuicyjnie i skomunikowane z otoczeniem w sposób zgodny z osobistymi preferencjami użytkownika. Trójka w nazwie ID.3 symbolizuje przynależność tego modelu do klasy aut kompaktowych – to właśnie trójka w wewnętrznej nomenklaturze wszystkich marek koncernu Volkswagen oznacza tę klasę samochodów. Liczba trzy pokazuje, że z nowymi modelami startujemy od środkowego segmentu i sugeruje możliwość rozbudowy – są przecież jeszcze liczby poniżej i powyżej trójki, a my mamy rozległe plany. Poza tym, po Garbusie i Golfie, model ID.3 otwiera trzeci wielki rozdział w historii Volkswagena.

Volkswagen uruchomił system rezerwacji nowego modelu jeszcze przed jego premierą – w wypadku marki to równie nowatorskie jak sam ID.3. Skąd taki pomysł?

– ID.3 jest dla nas czymś szczególnym – to pierwszy elektryczny samochód nowej generacji; ma sprawić, że tego rodzaju auta będą w pełni przydatne na co dzień, a przy tym przystępne cenowo. W dziejach Volkswagena otwierają nową epokę. Kto zamierza przesiąść się do elektrycznego samochodu, właśnie teraz może to zrobić. I dotyczy to modelu należącego do popularnej klasy. Jesteśmy bardzo ciekawi, jak zareagują nasi klienci.

– Na jak dużą sprzedaż liczycie?

– Mamy informacje, że zainteresowanie na różnych rynkach jest duże. Dlatego możliwość rezerwacji oferujemy w 29 krajach Europy. Na potrzeby tej akcji przygotowaliśmy specjalną edycję ID.3 1ST – auta są bogato wyposażone, a ich liczba jest limitowana do 30.000 egzemplarzy.

– Osoby rezerwujące nowy model muszą wpłacić 1.000 euro, ale samochód odbiorą dopiero w przyszłym roku. Dlaczego miałyby skorzystać z takiej oferty?

– Rezerwujący będą pierwszymi, którzy usiądą za kierownicą nowego ID.3 i doświadczą nowych doznań – staną się pionierami zmian, będą wyznaczać nowe trendy. Regularnie będą otrzymywać od nas informacje na temat wszystkiego, co dzieje się w świecie elektrycznych aut oraz zaproszenia na ekskluzywne wydarzenia. Poza tym osoby rezerwujące ID.3 zaoszczędzą pieniądze: Volkswagen zaoferuje im rok bezpłatnego zasilania auta energią elektryczną do 2.000 kWh. Oferta dotyczy wszystkich publicznych stacji ładowania, na których działa aplikacja We Charge Volkswagena oraz w europejskiej sieci stacji IONITY.

– Właśnie na nowo rozgorzała dyskusja na temat wpływu elektrycznych samochodów na klimat. Jak ID.3 przyczynia się do jego ochrony?

– Zadbaliśmy o to, by produkcja ID.3  – wliczając w to produkcję podzespołów przez firmy zewnętrzne – nie wpływała negatywnie na ogólny bilans zawartości dwutlenku węgla w atmosferze. Jesteśmy pod tym względem pionierami w branży. Udaje nam się to dzięki wydajnemu korzystaniu z energii oraz wykorzystaniu prądu ze źródeł odnawialnych. Emisję, której nie da się uniknąć równoważymy uczestnictwem w projektach przyczyniających się do ochrony klimatu, np. inwestycjami w ochronę lasów czy zalesianie nowych obszarów. Po zakupie samochodu to klient zdecyduje co robić dalej – kto zechce, może za pośrednictwem marki Elli zasilać auto „zielonym” prądem. W takim wypadku ID.3 pozostanie przyjazny dla klimatu także w fazie użytkowania.

– Jak daleko jest w stanie dojechać ID.3 po jednokrotnym naładowaniu?

– W specjalnej edycji ID.3 zdecydowaliśmy się zastosować akumulator, który – jak wynika z naszych analiz rynkowych i ankiet wśród klientów – będzie się cieszył największą popularnością. Wszystkie auta z edycji specjalnej mają więc taki sam zasięg wynoszący 420 km według procedury WLTP. Oferta akumulatorów do aut z rodziny ID. jest szeroka, ID.3 może uzyskiwać zasięg od 330 km do 550 km według WLTP. 

Jürgen Stackmann jest Członkiem Zarządu marki Volkswagen. Mówi: „Rezerwujący ID.3 1ST będą pierwszymi, którzy usiądą za kierownicą nowego modelu i doświadczą nowych doznań – staną się pionierami zmian”.

– Na ile te dane odpowiadają rzeczywistości?

– W codziennym użytkowaniu zasięg zależy od temperatury otoczenia i od sposobu jazdy – to czysta fizyka. W wypadku akumulatora 58 kWh, na który zdecyduje się większość kupujących, oznacza to zasięg od 300 do 420 km. Dzięki funkcji szybkiego ładowania, dostępnej seryjnie (prąd stały 100 do 125 kW), zasięg można w szybkim czasie zwiększyć. Podczas 30-minutowej przerwy na kawę ID.3 wyposażony w najmniejszy z oferowanych akumulatorów, może zostać zasilony prądem o mocy 100 kW, co umożliwi mu przejechanie 260 km.

– Ile będą kosztowały nowe auta elektryczne?

– Podstawowa cena seryjnego ID.3 będzie wynosiła w Niemczech, zgodnie z naszą obietnicą, mniej niż 30.000 euro. Cena modelu w wersji specjalnej (ID.3 1ST) wyniesie w Niemczech niecałe 40.000 euro. To ceny, dzięki którym zakup takiego auta jest naprawdę racjonalny pod względem ekonomicznym. Wprawdzie cena zakupu jest nieco wyższa niż w wypadku samochodów z silnikami spalinowymi, za to koszty utrzymania elektrycznego auta są znacznie niższe, np. serwis o około 30 procent. To sprawia, że elektryczne auta mogą zyskać masową popularność.

– Stawia Pan ID.3 w jednym rzędzie z Garbusem i Golfem, czy to nie przesada?

– Dzięki Garbusowi i Golfowi Volkswagen dał milionom ludzi szansę posiadania własnego samochodu. Z czasem obydwa modele pozwoliły im też korzystać z najnowszych technologii i najwyższej jakości. ID.3 otwiera trzeci rozdział o strategicznym znaczeniu w dziejach naszej marki. ID.3, jak Golf, ma się stać punktem odniesienia dla konkurentów – to samochód w pełni przydatny na co dzień, skomunikowany z otoczeniem, przestronny i atrakcyjny stylistycznie. Do tego uzyskujący wspaniałe osiągi. ID.3 to prawdziwy „Game Changer”!

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.