Członek Zarządu Volkswagena Frank Welsch: „W sprawach jakości nie robimy żadnych ustępstw”
Członek Zarządu Volkswagena Frank Welsch: „W sprawach jakości nie robimy żadnych ustępstw”
Członek Zarządu Volkswagena Frank Welsch: „W sprawach jakości nie robimy żadnych ustępstw”
Członek Zarządu Volkswagena Frank Welsch: „W sprawach jakości nie robimy żadnych ustępstw”

Członek Zarządu Volkswagena Frank Welsch: „W sprawach jakości nie robimy żadnych ustępstw”

Członek Zarządu Volkswagena Frank Welsch: „W sprawach jakości nie robimy żadnych ustępstw”

  1. Członek Zarządu Volkswagena Frank Welsch: „W sprawach jakości nie robimy żadnych ustępstw”

Nowoczesne samochody są coraz bardziej skomputeryzowane i coraz inteligentniejsze. Wszelkie systemy i funkcje znajdujące się w ich wyposażeniu muszą ze sobą współdziałać, dlatego oprogramowanie odgrywa coraz ważniejszą rolę. Golf ósmej generacji, który zostanie wyposażony w funkcję „Digital Key”, po raz kolejny będzie wyznaczać standardy w swojej klasie – także w zakresie łączności ze światem zewnętrznym.

Gdy Frank Welsch opowiada o pracach nad nowym modelem samochodu, chętnie posługuje się następującym porównaniem: „Dziesięć lat temu oprogramowanie nowego samochodu składało się z 10 milionów linii kodu liczbowego. Dzisiaj jest to 100 milionów”. W ciągu zaledwie jednej generacji modelu ich liczba zwiększyła się aż dziesięciokrotnie. Liczby pokazują, że nowoczesne auta są dzisiaj zależne od oprogramowania jak nigdy wcześniej. „Sposób, w jaki przygotowujemy samochody do seryjnej produkcji całkowicie się zmienił z tego powodu” – mówi Członek Zarządu Volkswagena.

Jednym z największych wyzwań dla inżynierów jest takie połączenie urządzeń wewnątrz auta, by mogły współpracować między sobą, a także współdziałać z urządzeniami zewnętrznymi. Żeby wszystkie funkcje działały prawidłowo, różne systemy w samochodzie muszą stale wymieniać pomiędzy sobą informacje. Dla specjalistów oznacza to, że o ile kiedyś mogli pracować nad pojedynczymi, niezależnymi funkcjami, dzisiaj od samego początku muszą uwzględniać wiele  zależności między nimi.

„Żeby sprostać nowym wyzwaniom, Volkswagen zmienił sposób pracy” – twierdzi Welsch. Konstruktorzy, planiści, kontrolerzy jakości czy dostawcy współpracują dzisiaj ze sobą znacznie bardziej ściśle po to, żeby na najwcześniejszym etapie sprawdzać, jak poszczególne komponenty auta współdziałają ze sobą. Opracowano specjalny system, który pozwala eliminować zauważone niedoskonałości aż do chwili rozpoczęcia produkcji. „W sprawach jakości nie robimy żadnych ustępstw” – podkreśla Frank Welsch.

Wysokie tempo – wysokie nakłady

Wraz z szeroko zakrojoną ofensywą produktową, Volkswagen przywiązuje wagę do prowadzenia rozbudowanych prac rozwojowych. Aby wykonać tę pracę, marka w samym Wolfsburgu zatrudnia ponad 11.000 techników i inżynierów w działach badań i rozwoju. Do tej liczby należy doliczyć kolejnych specjalistów pracujących w zakładach Volkswagena na całym świecie oraz u dostawców. W tym roku szczególnie ważna będzie światowa premiera nowego Golfa – na rynku pojawi się ósma generacja tego modelu. „Ten samochód jest sercem naszej marki” – mówi Welsch. Dlatego prace konstrukcyjne są czymś szczególnym. Kilka miesięcy przed rozpoczęciem produkcji model ten, zgodnie z planem, znajduje się w ostatniej fazie rozwoju, w której wszystkie funkcje są wielokrotnie testowane w rzeczywistych warunkach na drodze.

Także w wypadku nowego Golfa szczególnym wyzwaniem jest zapewnienie współdziałania różnych funkcji. Jako przykład może posłużyć „Digital Key”: za pomocą tej funkcji przyszli właściciele Golfa będą mogli go otworzyć i uruchomić silnik korzystając ze smartfona, a dzięki aplikacji przekazać „cyfrowy kluczyk” np. innym członkom rodziny. Za pośrednictwem smartfona „Digital Key” łączy się z wieloma urządzeniami, inżynierowie muszą zadbać o to, żeby wymiana danych między wszystkimi systemami przebiegała bez zakłóceń.

Nowy Golf, tak jak jego poprzednicy, ma wyznaczać standardy w swojej klasie, zwłaszcza w zakresie łączności ze światem zewnętrznym.

Zbliża się premiera Golfa ósmej generacji – trwa ostatnia faza prac.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Od 1 września 2018 r. cykl WLTP w pełni zastąpił nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który stanowił dotychczasową procedurę badania zużycia paliwa i emisji CO2. Wszystkie prezentowane pojazdy marki Volkswagen uzyskały homologację zgodnie z procedurą WLTP.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa oraz emisji CO2 i może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.
Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki
Volkswagen Osobowe.

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen