Członek Zarządu Volkswagena Frank Welsch: „W sprawach jakości nie robimy żadnych ustępstw”

Członek Zarządu Volkswagena Frank Welsch: „W sprawach jakości nie robimy żadnych ustępstw”

Członek Zarządu Volkswagena Frank Welsch: „W sprawach jakości nie robimy żadnych ustępstw”

Nowoczesne samochody są coraz bardziej skomputeryzowane i coraz inteligentniejsze. Wszelkie systemy i funkcje znajdujące się w ich wyposażeniu muszą ze sobą współdziałać, dlatego oprogramowanie odgrywa coraz ważniejszą rolę. Golf ósmej generacji, który zostanie wyposażony w funkcję „Digital Key”, po raz kolejny będzie wyznaczać standardy w swojej klasie – także w zakresie łączności ze światem zewnętrznym.

Gdy Frank Welsch opowiada o pracach nad nowym modelem samochodu, chętnie posługuje się następującym porównaniem: „Dziesięć lat temu oprogramowanie nowego samochodu składało się z 10 milionów linii kodu liczbowego. Dzisiaj jest to 100 milionów”. W ciągu zaledwie jednej generacji modelu ich liczba zwiększyła się aż dziesięciokrotnie. Liczby pokazują, że nowoczesne auta są dzisiaj zależne od oprogramowania jak nigdy wcześniej. „Sposób, w jaki przygotowujemy samochody do seryjnej produkcji całkowicie się zmienił z tego powodu” – mówi Członek Zarządu Volkswagena.

Jednym z największych wyzwań dla inżynierów jest takie połączenie urządzeń wewnątrz auta, by mogły współpracować między sobą, a także współdziałać z urządzeniami zewnętrznymi. Żeby wszystkie funkcje działały prawidłowo, różne systemy w samochodzie muszą stale wymieniać pomiędzy sobą informacje. Dla specjalistów oznacza to, że o ile kiedyś mogli pracować nad pojedynczymi, niezależnymi funkcjami, dzisiaj od samego początku muszą uwzględniać wiele  zależności między nimi.

„Żeby sprostać nowym wyzwaniom, Volkswagen zmienił sposób pracy” – twierdzi Welsch. Konstruktorzy, planiści, kontrolerzy jakości czy dostawcy współpracują dzisiaj ze sobą znacznie bardziej ściśle po to, żeby na najwcześniejszym etapie sprawdzać, jak poszczególne komponenty auta współdziałają ze sobą. Opracowano specjalny system, który pozwala eliminować zauważone niedoskonałości aż do chwili rozpoczęcia produkcji. „W sprawach jakości nie robimy żadnych ustępstw” – podkreśla Frank Welsch.

Wysokie tempo – wysokie nakłady

Wraz z szeroko zakrojoną ofensywą produktową, Volkswagen przywiązuje wagę do prowadzenia rozbudowanych prac rozwojowych. Aby wykonać tę pracę, marka w samym Wolfsburgu zatrudnia ponad 11.000 techników i inżynierów w działach badań i rozwoju. Do tej liczby należy doliczyć kolejnych specjalistów pracujących w zakładach Volkswagena na całym świecie oraz u dostawców. W tym roku szczególnie ważna będzie światowa premiera nowego Golfa – na rynku pojawi się ósma generacja tego modelu. „Ten samochód jest sercem naszej marki” – mówi Welsch. Dlatego prace konstrukcyjne są czymś szczególnym. Kilka miesięcy przed rozpoczęciem produkcji model ten, zgodnie z planem, znajduje się w ostatniej fazie rozwoju, w której wszystkie funkcje są wielokrotnie testowane w rzeczywistych warunkach na drodze.

Także w wypadku nowego Golfa szczególnym wyzwaniem jest zapewnienie współdziałania różnych funkcji. Jako przykład może posłużyć „Digital Key”: za pomocą tej funkcji przyszli właściciele Golfa będą mogli go otworzyć i uruchomić silnik korzystając ze smartfona, a dzięki aplikacji przekazać „cyfrowy kluczyk” np. innym członkom rodziny. Za pośrednictwem smartfona „Digital Key” łączy się z wieloma urządzeniami, inżynierowie muszą zadbać o to, żeby wymiana danych między wszystkimi systemami przebiegała bez zakłóceń.

Nowy Golf, tak jak jego poprzednicy, ma wyznaczać standardy w swojej klasie, zwłaszcza w zakresie łączności ze światem zewnętrznym.

Zbliża się premiera Golfa ósmej generacji – trwa ostatnia faza prac.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.