Premiera podczas Salonu Genewskiego

Premiera podczas Salonu Genewskiego

Premiera podczas Salonu Genewskiego

Nowy Passat* jako pierwszy Volkswagen będzie mógł poruszać się częściowo automatycznie przy wyższych prędkościach

  • od maja w przedsprzedaży: głęboki technologiczny rozwój bestsellerowego modelu
  • debiut w Passacie: nowy system „Travel Assist” umożliwia częściowo automatyczną  jazdę w zakresie prędkości od 0 do 210 km/h
  • zawsze online: systemy multimedialne nowej generacji ze zintegrowaną kartą SIM umożliwiają korzystanie w Passacie z nowych usług internetowych
  • bezemisyjny w mieście: zasięg na energii elektrycznej nowego Passata GTE rośnie w cyklu WLTP do około 55 km** (około 70 km w cyklu NEDC)

Poznań – Wraz z debiutem nowego Passata zbiega się także rekord w jego produkcji – wiosną fabrykę opuści 30-milionowy egzemplarz tego bestsellera. Oznacza to, że Passat jest najpopularniejszym modelem średniej klasy na świecie. 30-milionowy Passat będzie autem 8. generacji, bardzo zaawansowanej pod względem technicznym. Jest to model wyposażony we wszystkie najnowsze, innowacyjne rozwiązania marki Volkswagen. Premiera nowego Passata odbędzie się podczas Salonu Samochodowego w Genewie. W maju w kilku krajach Europy rozpocznie się jego przedsprzedaż; na rynku nowy model pojawi się we wrześniu.

W nowym Passacie zostanie po raz pierwszy zastosowany system „Travel Assist”. Jako nowy asystent, sygnowany marką IQ.DRIVE umożliwia on częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h. Nowy Passat, debiutujący równocześnie jako limuzyna i kombi, będzie pierwszym Volkswagenem wyposażonym w to rozwiązanie. Również jako pierwszy model marki, Passat pojawi się na rynku z kierownicą pojemnościową. Rejestruje ona dotyk, rozpoznaje kiedy kierowca chwycił kierownicę, dzięki temu tworzy interaktywny interfejs dla takich systemów jak „Travel Assist”. Kolejna nowość w Passacie to „Emergency Steering Assist”. System ten poprzez ingerencję w działanie układu hamulcowego zwiększa bezpieczeństwo podczas manewru wymijania. Z kolei nowe, interaktywne matrycowe reflektory „IQ.LIGHT-LED” zapewniają jeszcze doskonalsze oświetlenie drogi. Reflektory te wykonano w innowacyjnej technologii dostępnej dotąd jedynie w aktualnym Touaregu

.W nowym Passacie debiutuje modułowy system multimedialny trzeciej generacji (MIB3). „App Connect” – interfejs pozwalający na korzystanie z aplikacji dostępnych na smartfonie, umożliwia dzięki temu po raz pierwszy w Volkswagenie na bezprzewodowe połączenie z samochodem. Dzięki zastosowaniu MIB3, na życzenie nowy Passat może być stale połączony z Internetem. To dlatego, że nowe systemy multimedialne wyposażono seryjnie w zintegrowaną kartę SIM (tak zwaną eSim). Oprócz usług związanych z nawigacją i korzystaniem z danych w czasie rzeczywistym, MIB3 pozwala na korzystanie z innych, nowych technologii i usług jak na przykład ze streamingu muzyki, radia internetowego, naturalnej obsługi głosowej, z łatwego dostępu do usług internetowych skupionych w Volkswagen We”, a w przyszłości pozwoli także na pobieranie danych z chmury. Ponadto kolejną innowacją nowej platformy multimedialnej będzie opcja, która smartfonom umożliwi funkcję otwierania i uruchamiania samochodu jako tzw. „Mobile Key”.

MIB3 to system mający także cyfrowe połączenie z nowym zestawem wskaźników „Digital Cockpit”. W porównaniu z poprzednim rozwiązaniem („Active Info Display”) cyfrowe wskaźniki nowego urządzenia są jeszcze bardziej zaawansowane. Ich grafika jest prosta i elegancka, a ekran, na którym są wyświetlane zapewnia większy kontrast. System ma także więcej funkcji. Trzy różne konfiguracje zegarów można teraz zmieniać i uruchamiać tylko jednym przyciskiem znajdującym się na nowej, wielofunkcyjnej kierownicy.

Bardziej zaawansowane są również jednostki napędowe nowego Passata. I tak np. Passat GTE, czyli hybryda typu plug-in, podczas jazdy w trybie elektrycznym uzyskuje teraz znacznie większy zasięg. W nowym cyklu WLTP wynosi on około 55 km** ; odpowiada to około 70 km** według cyklu NEDC. Jednocześnie Passat GTE wyposażony zarówno w silnik elektryczny, jak i oszczędny turbobenzynowy (moc systemowa: 160 kW/218 KM), ma wszelkie zalety wygodnej limuzyny przeznaczonej do pokonywania dużych odległości. Passat GTE już dzisiaj spełnia normę Euro 6d w zakresie emisji spalin, która będzie obowiązywać dopiero od 2021 roku. Pozostałe silniki TSI oraz TDI spełniają normę Euro 6d-TEMP. Każdy Passat – zarówno z silnikiem benzynowym, jak i z wysokoprężnym – jest wyposażany w filtr cząstek stałych.

* – model studyjny
** – zasięg, zużycie paliwa i dane dotyczące emisji spalin są wartościami prognozowanymi

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html