W Zwickau ruszyła produkcja elektrycznego Volkswagena ID.3

W Zwickau ruszyła produkcja elektrycznego Volkswagena ID.3

W Zwickau ruszyła produkcja elektrycznego Volkswagena ID.3

4 listopada 2019
  • w uroczystości wzięła udział Kanclerz Niemiec – dr Angela Merkel
  • zakład w Zwickau będzie największą fabryką samochodów elektrycznych w Europie
  • przejście na produkcję samochodów elektrycznych jest dużym wzmocnieniem zaplecza produkcyjnego w Niemczech i tworzy silną bazę dla aut elektrycznych
  • dr Herbert Diess: „ID.3 to przełomowy model w dziedzinie rozwoju elektromobilności”.

Elektryczna ofensywa Volkswagena nabiera tempa: 4 listopada oficjalnie rozpoczęto seryjną produkcję ID.3. Biały ID.3 – pierwszyegzemplarz kompaktowego Volkswagena z rodziny ID., samochodów elektrycznych nowej generacji – zjechał z linii montażowej. Świadkami tego wydarzenia byli Kanclerz dr Angela Merkel i Prezes Zarządu Grupy Volkswagen dr Herbert Diess. Do 2028 roku koncern Volkswagen planuje sprzedać na świecie około 22 miliony samochodów elektrycznych, napędzając w ten sposób rynek samochodów elektrycznych. Kluczową rolę w tym przedsięwzięciu odgrywa zakład w Zwickau: po raz pierwszy tak duża fabryka samochodów została przekształcona na produkcję wyłącznie aut elektrycznych. Inwestycja pochłonęła w sumie 1,2 mld euro. Już w przyszłym roku zakład w Zwickau wyprodukuje około 100.000 samochodów elektrycznych. Od 2021 r. z linii montażowej co roku będzie zjeżdżać do 330.000 aut elektrycznych, dzięki czemu zakład w Zwickau będzie największą i najbardziej wydajną fabryką samochodów elektrycznych w Europie oraz pionierem w transformacji sieci produkcyjnej Volkswagena na świecie.

„ID.3 to przełomowy model w dziedzinie rozwoju elektromobilności. Dzięki niemu neutralna dla środowiska indywidualna mobilność staje się dostępna dla milionów ludzi. ID.3 jest kamieniem milowym dla naszej firmy na drodze ku przedsiębiorstwu, którego działalność nie obciąża klimatu. Ten cel chcemy osiągnąć do 2050 roku” – powiedział Prezes Grupy Volkswagen, Herbert Diess, podczas ceremonii w Zwickau.

Produkcja ID.3 jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla

Volkswagen ID.3 został skonstruowany na platformie MEB. ID.3 ma duży zasięg, bardzo przestronne wnętrze i świetne właściwości jezdne. ID.3 zostanie wprowadzony do oferty niemal równocześnie na rynkach w całej Europie latem 2020 r. Ponad 35.000 klientów zdecydowało się już zarezerwować ID.3.

ID.3 ustanawia nowe standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju: jego produkcja jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla biorąc pod uwagę także łańcuch dostaw. Do produkcji, na przykład, ogniw akumulatora ID.3 jest wykorzystywana wyłącznie energia pochodząca ze źródeł odnawialnych. Emisja, której w procesie produkcji nie da się uniknąć jest rekompensowana udziałem w certyfikowanych projektach służących ochronie środowiska, między innymi, poprzez inwestycje w projekt klimatyczny „Katingan Mataya Forest Protection” na indonezyjskiej wyspie Borneo.

Cała załoga, składająca się z 8.000 pracowników, przeszła dodatkowe szkolenia

W wypadku fabryki w Zwickau Volkswagen po raz pierwszy całkowicie przekształcił duży zakład z produkcji samochodów zasilanych silnikami spalinowymi w fabrykę produkującą auta elektryczne. Inwestycja wyniosła w sumie około 1,2 miliarda euro. Od 2021 roku w Zwickau na platformie MEB będzie powstawać sześć modeli trzech marek Grupy. Cała załoga, licząca 8.000 pracowników, została przeszkolona do produkcji aut elektrycznych i do pracy przy instalacjach wysokiego napięcia. Do końca 2020 roku załoga fabryki w Zwickau będzie miała za sobą około 13.000 dni szkoleniowych i pewne miejsce pracy na przyszłość.

„Dzięki około 1.700 robotom, bezobsługowym systemom transportu i w pełni zautomatyzowanym procesom produkcyjnym, zakład w Zwickau daje wyobrażenie na temat produkcji samochodów elektrycznych na dużą skalę w przyszłości” – mówi Thomas Ulbrich, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. elektromobilności. „Na końcu to ludzie, którzy pracują przy produkcji samochodów są kluczem do sukcesu. Załoga zakładu w Saksonii celująco zdała egzamin, do którego przygotowywała się przez 2 lata. Zwieńczeniem tych przygotowań jest dzisiejsze uruchomienie produkcji ID.3”.

Solidna baza dla produkcji samochodów elektrycznych w Niemczech

Dzięki zdecydowanym inwestycjom w elektromobilność Volkswagen wnosi istotny wkład w ochronę klimatu i tworzy długoterminowe perspektywy pracy dla około 100.000 pracowników niemieckich zakładów. „Niemcy muszą wprowadzić zmiany w całym łańcuchu produkcji i życia samochodów elektrycznych. Dlatego produkujemy je w Niemczech i jednocześnie podjęliśmy decyzję o opracowaniu i produkcji silników elektrycznych, a także ogniw i całych akumulatorów. W najbliższych latach Niemcy staną się solidną bazą dla produkcji samochodów elektrycznych” – powiedział Herbert Diess, Prezes koncernu Volkswagen.

Oprócz fabryki w Zwickau, w produkcję ID.3 są zaangażowane również zakłady w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Wolfsburgu. Wytwarzane są tam kluczowe elementy, takie jak silniki elektryczne i akumulatory. Fabryki w Emden i Hanowerze rozpoczną produkcję samochodów elektrycznych od 2022 r. Ponadto Grupa Volkswagen współpracuje również z firmą Northvolt w celu uruchomienia dużej fabryki akumulatorów w Salzgitter.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.