Volkswagen ID.3 będzie od jesieni 2020 roku produkowany w Szklanej Manufakturze w Dreźnie

Volkswagen ID.3 będzie od jesieni 2020 roku produkowany w Szklanej Manufakturze w Dreźnie

Volkswagen ID.3 będzie od jesieni 2020 roku produkowany w Szklanej Manufakturze w Dreźnie

19.11.2019

  • Manufaktura w Dreźnie będzie rozbudowana, stając się centrum innowacyjności
  • Gunnar Kilian, Członek Zarządu ds. Personalnych Volkswagen AG: „Przyszłość zakładu w Saksonii jest zapewniona. Liczba zatrudnionych pozostanie na tym samym poziomie”

Volkswagen postanowił, że model ID.3 będzie produkowany nie tylko w Zwickau, lecz również w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. ID.3 jest pierwszym modelem najnowszej generacji, który wyjedzie na ulice w ramach prowadzonej przez Volkswagena globalnej ofensywy w dziedzinie elektrycznych aut. Szklana Manufaktura stanie się Center of Future Mobility, w którym wraz z partnerami z przemysłu oraz start-upami będą rozwijane i testowane innowacyjne technologie. Zostaną wprowadzone nowe obszary działań, powstanie np. stacja testów w warunkach praktycznych. Znacznie wzrosnąć ma liczba aut wydawanych klientom, wzmocniona będzie także funkcja Szklanej Manufaktury jako miejsca atrakcyjnego dla zwiedzających i klientów.

Członek Zarządu koncernu, Gunnar Kilian, podkreślił: „Decyzją o rozpoczęciu w Dreźnie montażu aut z rodziny ID. zapewniamy temu miejscu bezpieczeństwo funkcjonowania także w przyszłości. Liczba osób zatrudnionych tutaj pozostanie taka sama. Jednocześnie zwiększymy tempo wprowadzania rozwiązań z dziedziny elektromobilności. Manufaktura jest nam potrzebna jako swego rodzaju okno wystawowe elektromobilności i cyfryzacji – dla obu tych dziedzin zamierzamy pozyskać naszych klientów.

Lars Dittert, dyrektor Szklanej Manufaktury, powiedział: „ID.3 to jeden z modeli przyszłości – to, że będzie powstawać również tutaj jest wspaniałą wiadomością dla Drezna i dla Saksonii. Będziemy rozwijali funkcję Manufaktury jako okna wystawowego w dziedzinie mobilności i prowadzili tutaj badania nad nowymi technologiami”.

Drezno stanie się po Zwickau drugim miejscem produkcji ID.3 w Niemczech. Jesienią 2020 roku z taśm tutejszej fabryki zjadą pierwsze egzemplarze aut skonstruowanych w oparciu o modułową platformę MEB. W późniejszym czasie może zostać również uruchomiony montaż innych modeli z rodziny ID.

Aby dobrze przygotować Szklaną Manufakturę do przyszłych zadań, planuje się podjęcie nowych rodzajów aktywności w zakresie wydawania aut klientom, insourcingu oraz praktycznego testowania pojazdów u zbiegu granic trzech państw – Polski, Czech i Niemiec. Funkcja Szklanej Manufaktury jako miejsca, w którym w specjalny sposób przekazuje się klientom zakupione auta, zostanie rozszerzona ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów elektrycznych. Dzisiaj do rąk niemieckich klientów trafia tu około 1.300 samochodów rocznie. W ciągu najbliższych lat ta liczba ma się znacznie zwiększyć.

4 listopada w obecności kanclerz Niemiec dr Angeli Merkel oraz Prezesa koncernu dr Herberta Diessa zainaugurowano w Zwickau seryjną produkcję Volkswagena ID.3. Do 2029 roku koncern zamierza wprowadzić na rynek 75 modeli z wyłącznie elektrycznym napędem oraz około 60 modeli hybrydowych. Do 2029 roku plany koncernu przewidują sprzedaż 26 milionów pojazdów elektrycznych, co ma spowodować przełom w tej dziedzinie.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html