Volkswagen będzie pierwszym przedsiębiorstwem, które zacznie stosować płynny gaz ziemny LNG do napędu statków do transportu aut

Volkswagen będzie pierwszym przedsiębiorstwem, które zacznie stosować płynny gaz ziemny LNG do napędu statków do transportu aut

Volkswagen będzie pierwszym przedsiębiorstwem, które zacznie stosować płynny gaz ziemny LNG do napędu statków do transportu aut

25.11.2019

25.11.2019

  • dwóm statkom firmy Siem Car Carriers AS napędzanym płynnym gazem ziemnym nadano uroczyście nazwy w porcie w Xiamen w Chinach
  • od stycznia 2020 roku Volkswagen będzie wykorzystywał do transportu między Europą a Ameryką Północną frachtowce zdolne pomieścić 4.700 samochodów
  • mniejsza emisja szkodliwych substancji: dwutlenku węgla do 25%, tlenków azotu do 30%, cząstek stałych do 60% i tlenków siarki do 100%

Wolfsburg/Poznań, 25. listopada 2019 – Volkswagen jako pierwszy będzie korzystać z frachtowców do przewozu samochodów napędzanych płynnym gazem ziemnym (LNG – Liquid Natural Gas). Dwóm tego rodzaju statkom firmy Siem Car Carriers nadano w piątek nazwy w porcie Xiamen w Chinach.

Na temat strategicznego znaczenia tego faktu dla logistyki koncernu Volkswagen, szef działu – Thomas Zernechel – powiedział: „Żeby zmniejszyć emisję szkodliwych substancji wchodzimy na teren dotąd nieznany. Obydwa statki są pierwszymi na świecie frachtowcami do przewozu samochodów napędzanymi gazem LNG i wykorzystywanymi do transportu pełnomorskiego. Obok rosnącej liczby samochodów ciężarowych napędzanych LNG, wykorzystania „zielonej energii” w coraz większej liczbie połączeń kolejowych oraz obok wykorzystania biopaliwa do przewozów drogą morską na krótkich dystansach, te dwa nowe statki zasilane gazem LNG są ważnym elementem zbliżającym nas do realizacji strategicznego celu jakim jest neutralny dla środowiska transport.

Christiane Eckert, dyrektorka do spraw strategii i środowiska w dziale produkcji koncernu nadała statkowi nazwę wypowiadając formułę: „Chrzczę cię imieniem SIEM CONFUCIUS. Niech twoje pierwsze spotkanie z morzem będzie dobre, obyś zawsze pływał po spokojnych wodach i miał siedem stóp wody pod kilem!”. Christiane Eckert nazwała także drugi statek – SIEM ARISTOTLE. „Cieszę się, że dwa pierwsze statki zasilane gazem LNG będą od przyszłego roku transportowały samochody, to ważny krok we wdrażaniu naszej strategii „goTOzero”, według której produkcja i logistyka mają odbywać się w taki sposób, by nie obciążały środowiska”.

Statki zastępują dwa z łącznie dziewięciu frachtowców napędzanych mazutem, które są wykorzystywane przez dział logistyki koncernu na trasie atlantyckiej między Europą a Ameryką Północną. SIEM CONFUCIUS po przybyciu do Europy będzie od stycznia 2020 roku używany do transportu właśnie na tej trasie; drugi statek dołączy do niego wiosną 2020 roku.

Silniki zasilane gazem LNG zużywają do 25% mniej dwutlenku węgla, do 30% mniej tlenków azotu, do 60% cząstek sadzy i do 100% tlenków siarki.

Każdy z frachtowców wyposażonych w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne ma długość 200 m i szerokość 38 m, na każdym znajduje się 13 pokładów do transportu samochodów, pojemność rejestrowa każdego z nich wynosi 7.500 RT, co oznacza, że mogą przewieźć jednorazowo około 4.700 samochodów. Do tej pory do transportu aut wykorzystywano kilka mniejszych statków zasilanych gazem LNG i tylko na krótszych trasach, dział logistyki koncernu jest więc pionierem w wykorzystaniu tego rodzaju napędu we frachtowcach oceanicznych.

Obydwa transportowce są wyposażone w silniki okrętowe Dual-Fuel o mocy 12.600 kW każdy, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem oczyszczania spalin MAN Energy Solutions koncernu Volkswagen. Oprócz płynnego, głęboko chłodzonego gazu ziemnego jednostki te mogą być też zasilane przyjaznym dla środowiska tzw. e-gazem lub biogazem. Pracując w trybie eco-speed silnik rozpędza statek do prędkości 16,5 węzła (30,6 km/h). Zasięg i liczba aut transportowanych przez statek wyposażony w dwa zbiorniki o pojemności 1.800 m3 każdy są porównywalne z możliwościami konwencjonalnych frachtowców oceanicznych z silnikami zasilanymi mazutem.

„Wykorzystanie gazu LNG jako źródła energii do napędu statków jest podstawą zmian, jakie w zakresie nowych źródeł energii dokonają się w transporcie morskim” – skomentował Uwe Lauber, CEO MAN Energy Solutions. „Statki wykorzystujące do napędu gaz mogłyby być w przyszłości zasilane również paliwami syntetycznymi, które są neutralne dla klimatu. Dzięki temu projektowi Volkswagen wykonuje pionierską pracę w zakresie dekarbonizacji światowego transportu”.

Dział logistyki koncernu organizuje, koordynuje i odpowiada za 7.700 przewozów morskich rocznie. Codziennie dla potrzeb koncernu morza i oceany przemierza kilkaset statków liniowych i jedenaście frachtowców wyczarterowanych do przewozu samochodów. Każdego roku przewożą one 2,8 miliona nowych samochodów. Do tego należy doliczyć 250.000 kontenerów, którymi drogą morską transportuje się komponenty do produkcji aut i części zamienne.

Disclaimer by Volkswagen
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. 
Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

Your browser is outdated!

Please get a decent browser here or there