Obudowa silnika elektrycznego ID.3 jest produkowana w Poznaniu

Obudowa silnika elektrycznego ID.3 jest produkowana w Poznaniu

Obudowa silnika elektrycznego ID.3 jest produkowana w Poznaniu

07.11.2019

  • pierwszy element z poznańskiej odlewni, który trafi pod maskę Volkswagena ID.3, to obudowa elektrycznego silnika
  • inwestycje w infrastrukturę i rozruch produkcji wyniosły ponad 40 milionów złotych
  • części wytwarzane w Poznaniu są wysyłane do zakładów Volkswagena m.in. w Niemczech, Czechach, Chinach, Indiach, Brazylii oraz na Węgrzech
  • od początku 2019 roku odlewnia dołączyła do zakładów Volkswagen Poznań zasilanych w 100% energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych

W odlewni Volkswagen Poznań rozpoczęła się seryjna produkcja elementu obudowy elektrycznego silnika Volkswagena ID.3. Produkowanyw Poznaniu komponent trafia do zakładu w Kassel, gdzie powstaje elektryczny układ napędowy pierwszego modelu z rodziny ID. Wielkość produkcji tego elementu jest szacowana na pół miliona sztuk rocznie. Na zakup urządzeń i przebudowę niezbędnej infrastruktury spółka przeznaczyła ponad 40 milionów złotych. W hali o powierzchni 1.200 m2 zbudowano nowoczesną linię produkcyjną z maszynami odlewniczymi i służącymi do obróbki. Produkcja w odlewni Volkswagen Poznań jest neutralna pod względem emisji CO2.

Proces produkcji elementu obudowy elektrycznego silnika Volkswagena ID.3 jest całkowicie zautomatyzowany. Do obróbki części są wykorzystywane cztery innowacyjne technologie: digitalizacja całej linii z wykorzystaniem systemu kodów DCM i kamer; automatyczny załadunek części na linię obróbczą przy pomocy robota i skanera laserowego; technologia chłodzenia narzędzi obróbczych za pomocą mgły olejowej i powietrza oraz w pełni zautomatyzowane pakowanie części połączone z systemem logistycznym.

W 2018 roku w odlewni Volkswagen Poznań powstało 4 mln 424 tys. elementów. Od 2019 roku odlewnia dołączyła do zakładów Volkswagen Poznań, które są zasilane w 100% energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Volkswagen ID.3 to pierwszy elektryczny samochód, którego produkcja biorąc pod uwagę cały łańcuch dostaw jest neutralna pod względem ogólnego bilansu dwutlenku węgla. Emisja CO2, której w procesie produkcji nie uda się uniknąć, zostanie zrekompensowana udziałem Volkswagena w certyfikowanych projektach służących ochronie klimatu.

Proces produkcji elementu obudowy elektrycznego silnika Volkswagena ID.3 można zobaczyć w materiale video: https://youtu.be/67vwKBd5HrAOpens an external link

Więcej informacji dot. prac produkcyjnych prowadzonych przez Volkswagen Poznań udziela:

Patrycja Kasprzyk 
Rzecznik Prasowy 
Volkswagen Poznań Sp. z o.o.
ul. Warszawska 349,
61-060 Poznań
Telefax:  +48 61 876 1473
Mobile:. +48 696 443 929
http://www.volkswagen-poznan.pl

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html