Większe dostawy samochodów marki Volkswagen w czerwcu

Większe dostawy samochodów marki Volkswagen w czerwcu

Większe dostawy samochodów marki Volkswagen w czerwcu

  • w ubiegłym miesiącu Volkswagen dostarczył na świecie 542.300 aut, o 1,6 procent więcej niż w czerwcu 2018 roku
  • Członek Zarządu ds. Sprzedaży Jürgen Stackmann: „Cieszymy się, że dzięki atrakcyjnym modelom utrzymujemy lub zwiększamy nasz udział w rynku na całym świecie”.

Marka Volkswagen dostarczyła w czerwcu więcej aut niż w analogicznym miesiącu przed rokiem. Na świecie przekazano klientom 542.300 samochodów, czyli o 1,6 procent więcej niż w czerwcu 2018 roku. W malejącym we wszystkich regionach rynku, Volkswagen zdołał utrzymać swój udział lub nawet go zwiększyć. Zgodnie z oczekiwaniami, w czerwcu tego roku po raz kolejny zmalały dostawy w Europie, w porównaniu do rekordowo wysokich wyników ubiegłego roku. Silny wzrost o aż 14,2 procent w Chinach jest jednorazowy i wynika ze zmian w przepisach. Przy wzroście o 9,6 i 13 procent odpowiednio w USA i Brazylii, w krajach tych Volkswagen odnotował w czerwcu najwyższy wzrost dostaw. Nieznacznie (o 1 procent) dostawy wzrosły również na rynku niemieckim.

Członek Zarządu marki Volkswagen ds. Sprzedaży, Jürgen Stackmann, stwierdził: „W czerwcu światowy rynek samochodowy ponownie stanął przed wieloma wyzwaniami. Z przyjemnością zauważam, że uzyskaliśmy lepszy wynik dostaw niż w ubiegłym roku, pomimo że popyt wciąż utrzymuje się na słabym poziomie. Z uwagi na liczne zamówienia w Europie spodziewamy się w tym regionie silnej drugiej połowy roku. W Chinach dopiero kolejne miesiące pokażą, czy ożywienie popytu jest stałe”.

Na ogólnie kurczącym się rynku w Europie Volkswagen, zgodnie z oczekiwaniami, dostarczył mniej samochodów w porównaniu do rekordowych dostaw w czerwcu 2018 roku, które wynikały z wejścia w życie homologacji według normy WLTP. Klientom przekazano w sumie 168.600 aut, czyli o 10,0 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Na wielkość dostaw miały również wpływ zdarzenia specjalne na poszczególnych rynkach oraz ograniczone możliwości dostaw samochodów z benzynowymi silnikami TSI i z przekładniami DSG, które są bardzo popularne. W Europie Zachodniej marka zanotowała spadek dostaw o 9,6 procent do 145.200 samochodów.

Pozytywny trend marka kontynuowała na rynku niemieckim. W ubiegłym miesiącu przekazano klientom 55.700 samochodów, czyli o jeden procent więcej niż w czerwcu 2018 roku.

Sytuacja w Europie Środkowej i Wschodniej była podobna do sytuacji w Europie Zachodniej. Volkswagen zamknął czerwiec spadkiem o 12,1 procent, dostawy wyniosły 23.400 aut.

Wyniki Volkswagena w Ameryce Północnej były bardzo różne. Na całym rynku, który nadal się kurczył, marka przekazała klientom 47.800 pojazdów, co stanowi wzrost o 0,2% w porównaniu z dostawami w czerwcu 2018 r. Po raz kolejny wzrost napędzały Stany Zjednoczone. Na największym rynku tego regionu Volkswagen dostarczył klientom 31.700 samochodów, czyli o 9,6 procent więcej niż w czerwcu 2018 roku. Najpopularniejszym modelem Volkswagena po raz kolejny okazał się Tiguan, mimo że – w porównaniu z czerwcem ubiegłego roku – podwoiła się wysokość dostaw dużego SUV-a o nazwie Atlas. W USA SUV-y stanowiły ponad połowę wszystkich dostarczonych samochodów. W Meksyku marka zamknęła miesiąc spadkiem dostaw o 12,1 procent, do 10.500 aut.

W Ameryce Południowej Volkswagen przekazał klientom 38.300 samochodów, czyli o 1,5 procent mniej niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku. Najsilniejszym i jednocześnie największym rynkiem w regionie pozostała Brazylia. Marka przekazała tam klientom 31.000 samochodów i odnotowała wzrost o 13 procent. Argentyna nadal boryka się z trudną sytuacją gospodarczą i jest poważnie malejącym rynkiem dla samochodów. W Argentynie Volkswagen dostarczył 4.000 aut i odnotował spadek o 50 procent w porównaniu z dostawami w czerwcu 2018 roku. Udział marki w rynku pozostał stabilny.

W regionie Azji i Pacyfiku w czerwcu Volkswagen dostarczył klientom 275.000 samochodów, co stanowi wzrost o 11,6 procent w porównaniu z dostawami w czerwcu ubiegłego roku. Rozwój ten był napędzany głównie przez Chiny, największy rynek dla Volkswagena nie tylko w regionie, ale również na świecie. Zmiana homologacji w Chinach, z obowiązującej dotychczas C5 na C6, dała jednorazowo pozytywny impuls całemu rynkowi. Volkswagen skorzystał na tym szczególnie mocno. Na tylko nieznacznie rosnącym rynku Volkswagen odnotował wzrost aż o 14,2 procent i dostarczył klientom 261.100 samochodów, zwiększając udział w rynku. Pozytywna zmiana nie jest jeszcze odczuwalna dla całego rynku.

Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html