Volkswagen tworzy nowy dział odpowiedzialny za rozwój oprogramowania

Volkswagen tworzy nowy dział odpowiedzialny za rozwój oprogramowania

Volkswagen tworzy nowy dział odpowiedzialny za rozwój oprogramowania

  • w ramach „Car.Software” do 2025 roku Volkswagen zamierza skupić ponad 5.000 ekspertów z branży komputerowej
  • koncern chce zwiększyć swój wkład w rozwój samochodowego oprogramowania komputerowego z niecałych 10 procent dzisiaj do co najmniej 60 procent w 2025 roku
  • w przyszłości powstaną samochodowy system operacyjny „vw.os” oraz Volkswagen Automotive Cloud, które będą wykorzystywane we wszystkich autach koncernu
  • do 2025 roku wszystkie nowe modele mają korzystać z oprogramowania skonstruowanego w oparciu o tę samą platformę

Poznań, 2 lipca 2019 r. - Do 2025 roku w nowym dziale „Car.Software” zajmującym się tworzeniem samochodowego oprogramowania Volkswagen AG zamierza skupić ponad 5.000 ekspertów z branży komputerowej. Koncern chce opracowywać samodzielnie znacznie więcej oprogramowania do samochodów i związanych z nimi usług – własny udział koncernu w tej dziedzinie wynosi dzisiaj mniej niż 10 procent i ma zostać zwiększony do co najmniej 60 procent w roku 2025. W przyszłości ma powstać jednolita platforma zapewniająca podstawowe funkcje w zakresie oprogramowania do wszystkich samochodów koncernu – będzie się ona składała z systemu operacyjnego „vw.os” oraz z Volkswagen Automotive Cloud. Do 2025 roku będą z niej korzystać wszystkie nowe samochody produkowane przez koncern. Pierwszym modelem bazującym na nowej platformie będzie ID.31), którego premiera odbędzie się jeszcze w tym roku podczas IAA we Frankfurcie. Z oferty wstępnej rezerwacji tego samochodu skorzystało już ponad 20.000 potencjalnych nabywców.

„Jesteśmy profesjonalistami w zakresie platform hardware’owych, dlatego teraz wykorzystamy nasze kompetencje przy tworzeniu oprogramowania” – stwierdził Christian Senger, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Digital Car and Services. „Będziemy tworzyć oprogramowanie zawierające te same podstawowe funkcje dla wszystkich marek koncernu i znacznie zmniejszymy przez to stopień skomplikowania oprogramowania samochodowego. W przyszłości wykorzystamy efekt skali, jaki zapewniają nasze marki. Ma to szczególny sens właśnie w dziedzinie oprogramowania i pozwala znacznie zmniejszyć koszty” – dodał Christian Senger.

Dzisiaj w samochodach marki Volkswagen stosuje się do 70 modułów sterujących z oprogramowaniem pochodzącym od 200 różnych dostawców. Oprócz tego w koncernie wykorzystuje się różne systemy spełniające te same funkcje, np. w sprzęcie multimedialnym czy w nawigacji. Jednolity system operacyjny realizujący te same funkcje podstawowe dla wszystkich marek oraz korzystanie z Volkswagen Automotive Cloud na potrzeby wszystkich modeli koncernu znacznie uprościłoby komputeryzację samochodów. To samo dotyczy tzw. cyfrowych ekosystemów poszczególnych marek, poprzez które oferuje się różne usługi. Auta wszystkich marek korzystają z określonych usług podstawowych, np. z  prostego wyszukiwania stacji ładowania samochodów. W modelach Volkswagen Samochody Osobowe usługa ta występuje pod nazwą „We Charge”. We wszystkich markach można by uprościć podstawowe funkcje jak np. poszukiwanie stacji w najbliższej okolicy czy regulowanie płatności różnymi sposobami.

Stosując jednolitą platformę oprogramowania Volkswagen chce uzyskać korzystne efekty wynikające z dużej skali produkcji. W przyszłości produkcja będzie wynosić rocznie ponad 10 milionów pojazdów połączonych cyfrowo, co pozwoli znacznie ograniczyć koszt integracji oprogramowania w pojedynczym aucie. Wraz z rosnącą liczbą pojazdów włączonych w cyfrowe ekosystemy będą się one stawać coraz bardziej atrakcyjne dla nowych partnerów i klientów.

Zwiększenie kompetencji w zakresie oprogramowania i wprowadzenie elastycznych metod pracy

Do 2025 roku Volkswagen zamierza zaangażować w ramach jednostki „Car.Software” ponad 5.000 ekspertów w takich obszarach jak rozwój oprogramowania, rozwój układów elektrycznych i elektroniki, systemy komunikacji, jazda autonomiczna, User Experience (UX), Cloud Architecture oraz e-commerce. Specjaliści mają współpracować w ramach pięciu podstawowych działów tworząc rozwiązania stosowane później przez wszystkie marki koncernu.

Chodzi o stworzenie innowacyjnych metod rozwoju oprogramowania. W tym celu Volkswagen będzie stosował elastyczną politykę w zakresie organizacji pracy, korzystał z nowoczesnych technologii i wprowadzał elastyczne formy współpracy z innymi partnerami. Jeszcze w tym roku w ramach nowej jednostki podejmie współpracę 500 ekspertów, w 2020 roku ma ich być 2.000.

Oprócz utworzenia platformy wspólnego działania dla specjalistów pracujących w ramach różnych marek i spółek koncernu, Volkswagen zamierza zwiększać zatrudnienie w omawianych działach przede wszystkim pozyskując nowych fachowców, poprzez konsolidację strategicznych udziałów w przedsiębiorstwach lub poprzez zakupy firm, a także podejmując strategiczną współpracę z innymi partnerami. Planuje się pozyskiwanie na rynku specjalistów do pracy w ramach nowej jednostki i aktywne werbowanie pracowników z dziedziny IT i rozwoju technicznego. 

„Chcemy stworzyć ośrodek rozwoju cyfrowych samochodów oraz potrzebnej do tego platformy wymiany danych w chmurze i zamierzamy pozyskać do projektu najlepszych specjalistów IT na świecie. Jesteśmy przekonani, że Volkswagen pokaże co potrafi. Tworzenie oprogramowania stanie się jedną z głównych kompetencji koncernu” – powiedział Christian Senger.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 5000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.