Volkswagen tworzy nowy dział odpowiedzialny za rozwój oprogramowania

Volkswagen tworzy nowy dział odpowiedzialny za rozwój oprogramowania

Volkswagen tworzy nowy dział odpowiedzialny za rozwój oprogramowania

  • w ramach „Car.Software” do 2025 roku Volkswagen zamierza skupić ponad 5.000 ekspertów z branży komputerowej
  • koncern chce zwiększyć swój wkład w rozwój samochodowego oprogramowania komputerowego z niecałych 10 procent dzisiaj do co najmniej 60 procent w 2025 roku
  • w przyszłości powstaną samochodowy system operacyjny „vw.os” oraz Volkswagen Automotive Cloud, które będą wykorzystywane we wszystkich autach koncernu
  • do 2025 roku wszystkie nowe modele mają korzystać z oprogramowania skonstruowanego w oparciu o tę samą platformę

Poznań, 2 lipca 2019 r. - Do 2025 roku w nowym dziale „Car.Software” zajmującym się tworzeniem samochodowego oprogramowania Volkswagen AG zamierza skupić ponad 5.000 ekspertów z branży komputerowej. Koncern chce opracowywać samodzielnie znacznie więcej oprogramowania do samochodów i związanych z nimi usług – własny udział koncernu w tej dziedzinie wynosi dzisiaj mniej niż 10 procent i ma zostać zwiększony do co najmniej 60 procent w roku 2025. W przyszłości ma powstać jednolita platforma zapewniająca podstawowe funkcje w zakresie oprogramowania do wszystkich samochodów koncernu – będzie się ona składała z systemu operacyjnego „vw.os” oraz z Volkswagen Automotive Cloud. Do 2025 roku będą z niej korzystać wszystkie nowe samochody produkowane przez koncern. Pierwszym modelem bazującym na nowej platformie będzie ID.31), którego premiera odbędzie się jeszcze w tym roku podczas IAA we Frankfurcie. Z oferty wstępnej rezerwacji tego samochodu skorzystało już ponad 20.000 potencjalnych nabywców.

„Jesteśmy profesjonalistami w zakresie platform hardware’owych, dlatego teraz wykorzystamy nasze kompetencje przy tworzeniu oprogramowania” – stwierdził Christian Senger, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Digital Car and Services. „Będziemy tworzyć oprogramowanie zawierające te same podstawowe funkcje dla wszystkich marek koncernu i znacznie zmniejszymy przez to stopień skomplikowania oprogramowania samochodowego. W przyszłości wykorzystamy efekt skali, jaki zapewniają nasze marki. Ma to szczególny sens właśnie w dziedzinie oprogramowania i pozwala znacznie zmniejszyć koszty” – dodał Christian Senger.

Dzisiaj w samochodach marki Volkswagen stosuje się do 70 modułów sterujących z oprogramowaniem pochodzącym od 200 różnych dostawców. Oprócz tego w koncernie wykorzystuje się różne systemy spełniające te same funkcje, np. w sprzęcie multimedialnym czy w nawigacji. Jednolity system operacyjny realizujący te same funkcje podstawowe dla wszystkich marek oraz korzystanie z Volkswagen Automotive Cloud na potrzeby wszystkich modeli koncernu znacznie uprościłoby komputeryzację samochodów. To samo dotyczy tzw. cyfrowych ekosystemów poszczególnych marek, poprzez które oferuje się różne usługi. Auta wszystkich marek korzystają z określonych usług podstawowych, np. z  prostego wyszukiwania stacji ładowania samochodów. W modelach Volkswagen Samochody Osobowe usługa ta występuje pod nazwą „We Charge”. We wszystkich markach można by uprościć podstawowe funkcje jak np. poszukiwanie stacji w najbliższej okolicy czy regulowanie płatności różnymi sposobami.

Stosując jednolitą platformę oprogramowania Volkswagen chce uzyskać korzystne efekty wynikające z dużej skali produkcji. W przyszłości produkcja będzie wynosić rocznie ponad 10 milionów pojazdów połączonych cyfrowo, co pozwoli znacznie ograniczyć koszt integracji oprogramowania w pojedynczym aucie. Wraz z rosnącą liczbą pojazdów włączonych w cyfrowe ekosystemy będą się one stawać coraz bardziej atrakcyjne dla nowych partnerów i klientów.

Zwiększenie kompetencji w zakresie oprogramowania i wprowadzenie elastycznych metod pracy

Do 2025 roku Volkswagen zamierza zaangażować w ramach jednostki „Car.Software” ponad 5.000 ekspertów w takich obszarach jak rozwój oprogramowania, rozwój układów elektrycznych i elektroniki, systemy komunikacji, jazda autonomiczna, User Experience (UX), Cloud Architecture oraz e-commerce. Specjaliści mają współpracować w ramach pięciu podstawowych działów tworząc rozwiązania stosowane później przez wszystkie marki koncernu.

Chodzi o stworzenie innowacyjnych metod rozwoju oprogramowania. W tym celu Volkswagen będzie stosował elastyczną politykę w zakresie organizacji pracy, korzystał z nowoczesnych technologii i wprowadzał elastyczne formy współpracy z innymi partnerami. Jeszcze w tym roku w ramach nowej jednostki podejmie współpracę 500 ekspertów, w 2020 roku ma ich być 2.000.

Oprócz utworzenia platformy wspólnego działania dla specjalistów pracujących w ramach różnych marek i spółek koncernu, Volkswagen zamierza zwiększać zatrudnienie w omawianych działach przede wszystkim pozyskując nowych fachowców, poprzez konsolidację strategicznych udziałów w przedsiębiorstwach lub poprzez zakupy firm, a także podejmując strategiczną współpracę z innymi partnerami. Planuje się pozyskiwanie na rynku specjalistów do pracy w ramach nowej jednostki i aktywne werbowanie pracowników z dziedziny IT i rozwoju technicznego. 

„Chcemy stworzyć ośrodek rozwoju cyfrowych samochodów oraz potrzebnej do tego platformy wymiany danych w chmurze i zamierzamy pozyskać do projektu najlepszych specjalistów IT na świecie. Jesteśmy przekonani, że Volkswagen pokaże co potrafi. Tworzenie oprogramowania stanie się jedną z głównych kompetencji koncernu” – powiedział Christian Senger.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.