Volkswagen Group Components dostarcza liczne podzespoły i części do produkcji Volkswagena ID.3

Volkswagen Group Components dostarcza liczne podzespoły i części do produkcji Volkswagena ID.3

Volkswagen Group Components dostarcza liczne podzespoły i części do produkcji Volkswagena ID.3

  • udany początek przedseryjnej produkcji komponentów do ID.3
  • specjalizacja i wspólna produkcja części przez fabryki w różnych regionach świata jako element zmian zmierzających do wprowadzenia samochodów elektrycznych
  • Thomas Schmall, Prezes Zarządu Volkswagen Group Components: „Współodpowiedzialność za udany start modelu ID.3 jest dla nas jednocześnie zobowiązaniem i zachętą”

W zakładach Volkswagena w Zwickau rozpoczęła się przedseryjna produkcja modelu ID.3. W fabrykach należących do Volkswagen Group Components projektuje się i wytwarza najważniejsze podzespoły do nowych pojazdów elektrycznych: układ napędowy pochodzi z zakładu w Kassel, z Salzgitter są dostarczane stojany i wirniki, w fabryce w Brunszwiku projektuje się i produkuje akumulatory, inne zakłady dostarczają natomiast odlewy żeliwne i pozostałe elementy.

„Udane rozpoczęcie produkcji ID.3 to milowy krok w historii naszego koncernu. Volkswagen Group Components dostarcza najważniejsze elementy tego samochodu. Współodpowiedzialność za udany start ID.3 jest dla nas jednocześnie zobowiązaniem i zachętą: konsekwentnie zmieniamy profil produkcji w naszych fabrykach pod kątem nowych modeli elektrycznych. Dokonujemy przy tym specjalizacji poszczególnych fabryk i wykorzystujemy efekty współdziałania między zakładami należącymi do działu komponentów koncernu” – powiedział Thomas Schmall, Prezes Zarządu Volkswagen Group Components.

Elektryczny układ napędowy: kluczowa rola zakładu w Kassel

Fabryka w Kassel należąca do działu komponentów koncernu dostarcza elektryczne układy napędowe oraz elementy platformy do produkcji ID.3. Oprócz dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG, w których produkcji zakład ten specjalizuje się od 16 lat, w przyszłości będą w nim wytwarzane głównie elektryczne układy napędowe wykorzystywane w pojazdach powstających na bazie modułowej platformy MEB do produkcji samochodów elektrycznych. W Kassel układy napędowe montuje się wykorzystując podzespoły dostarczane z zakładów w Salzgitter, Poznaniu i Hanowerze.

Elektryczne układy napędowe z Kassel są wykorzystywane do pojazdów skonstruowanych na bazie platformy MEB, wytwarzanych zarówno w Europie, jak i w Ameryce Północnej. Właśnie z sukcesem rozpoczęto ich produkcję – w przyszłości w Kassel ma powstawać do 500.000 układów napędowych rocznie. Kassel współpracuje ściśle z chińską fabryką Tianjin, gdzie wytwarza się elektryczne napędy na potrzeby rynku chińskiego. Łącznie od 2023 roku obydwa zakłady będą wytwarzały ich do 1,4 miliona w ciągu roku. Volkswagen Group Components stanie się wtedy największym na świecie wytwórcą elektrycznych samochodowych układów napędowych.

Oprócz nich w Kassel powstają również elementy nośne Volkswagena ID.3 – części wzmacnianej ramy chroniącej akumulator, łączniki amortyzatorów, wzmocnienia poprzeczne i tunel. Elementy płyty podłogowej produkowane w Kassel montuje się do nadwozi w fabryce w Zwickau.

Stojany i wirniki z Salzgitter

Fabryka komponentów w Salzgitter, w której wytwarza się konwencjonalne silniki, wyspecjalizowała się również w produkcji stojanów i wirników czyli dwóch podstawowych elementów elektrycznego silnika. Obok jednostek benzynowych, Diesla i zasilanych gazem CNG w przyszłości będzie się tam wytwarzać dziennie do 2.000 silników elektrycznych. Aby sprostać tak wysokiej produkcji, w fabryce zastosowano własną technologię Hairpin, dzięki której w krótszym czasie uzyskuje się większą wydajność.

Zakład w Kassel jest doskonałym przykładem transformacji, jaka dokonuje się w dziale komponentów koncernu. Volkswagen Group Components jest w ramach Volkswagen AG całkowicie odpowiedzialna za akumulatory – od projektu, aż do recyklingu. Decydująca rola przypada tu fabryce w Salzgitter: w Center of Excellence (CoE) opracowuje się technologie związane z akumulatorami, a jeszcze w tym roku zostanie otwarta pilotażowa linia do ich produkcji. W 2020 roku powstanie próbna linia recyklingu akumulatorów. Obydwie linie posłużą do gromadzenia fachowej wiedzy i wypracowania optymalnych procesów przemysłowych.

Akumulatory z Brunszwiku

W fabryce w Brunszwiku wytwarza się akumulatory do Volkswagena ID.3. Specjalnie na potrzeby baterii przypominających z wyglądu tabliczkę czekolady buduje się tam nową halę o powierzchni równej dziewięciu boiskom do piłki nożnej; jej otwarcie przewidziano na czwarty kwartał 2019 roku. Docelowo będzie się tu wytwarzać 2.000 akumulatorów dziennie, a następnie dowozić je do Zwickau, gdzie są produkowane samochody. Zakład w Brunszwiku rozpoczął specjalizację w dziedzinie akumulatorów już w 2013 roku opracowując kompletne systemy zasilania i podejmując ich produkcję. Wytwarza się tu m.in. systemy akumulatorów do aktualnych aut elektrycznych i hybrydowych marki Volkswagen, jak również do ciężarówek Scania i MAN.

Wieloletnie doświadczenie i wiedza zostały wykorzystane również przy opracowywaniu najnowszych akumulatorów na potrzeby pojazdów konstruowanych na platformie MEB. W tej chwili wyprodukowane już akumulatory są poddawane wielotygodniowym próbom wytrzymałościowym, podczas których wszechstronnie się je sprawdza. Wyniki od razu uwzględnia się w kolejnych projektach.

W fabryce w Brunszwiku wytwarza się ponadto elementy zwieszenia i montuje przednie oraz tylne osie. Montaż dotyczy elementów spawanych i układów kierowniczych, a także wałów napędowych pochodzących z fabryki zawieszeń w Wolfsburgu.

ID.3 – samochód nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży w Europie

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 15% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 20 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.