Volkswagen Group Components dostarcza liczne podzespoły i części do produkcji Volkswagena ID.3

Volkswagen Group Components dostarcza liczne podzespoły i części do produkcji Volkswagena ID.3

Volkswagen Group Components dostarcza liczne podzespoły i części do produkcji Volkswagena ID.3

  • udany początek przedseryjnej produkcji komponentów do ID.3
  • specjalizacja i wspólna produkcja części przez fabryki w różnych regionach świata jako element zmian zmierzających do wprowadzenia samochodów elektrycznych
  • Thomas Schmall, Prezes Zarządu Volkswagen Group Components: „Współodpowiedzialność za udany start modelu ID.3 jest dla nas jednocześnie zobowiązaniem i zachętą”

W zakładach Volkswagena w Zwickau rozpoczęła się przedseryjna produkcja modelu ID.3. W fabrykach należących do Volkswagen Group Components projektuje się i wytwarza najważniejsze podzespoły do nowych pojazdów elektrycznych: układ napędowy pochodzi z zakładu w Kassel, z Salzgitter są dostarczane stojany i wirniki, w fabryce w Brunszwiku projektuje się i produkuje akumulatory, inne zakłady dostarczają natomiast odlewy żeliwne i pozostałe elementy.

„Udane rozpoczęcie produkcji ID.3 to milowy krok w historii naszego koncernu. Volkswagen Group Components dostarcza najważniejsze elementy tego samochodu. Współodpowiedzialność za udany start ID.3 jest dla nas jednocześnie zobowiązaniem i zachętą: konsekwentnie zmieniamy profil produkcji w naszych fabrykach pod kątem nowych modeli elektrycznych. Dokonujemy przy tym specjalizacji poszczególnych fabryk i wykorzystujemy efekty współdziałania między zakładami należącymi do działu komponentów koncernu” – powiedział Thomas Schmall, Prezes Zarządu Volkswagen Group Components.

Elektryczny układ napędowy: kluczowa rola zakładu w Kassel

Fabryka w Kassel należąca do działu komponentów koncernu dostarcza elektryczne układy napędowe oraz elementy platformy do produkcji ID.3. Oprócz dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG, w których produkcji zakład ten specjalizuje się od 16 lat, w przyszłości będą w nim wytwarzane głównie elektryczne układy napędowe wykorzystywane w pojazdach powstających na bazie modułowej platformy MEB do produkcji samochodów elektrycznych. W Kassel układy napędowe montuje się wykorzystując podzespoły dostarczane z zakładów w Salzgitter, Poznaniu i Hanowerze.

Elektryczne układy napędowe z Kassel są wykorzystywane do pojazdów skonstruowanych na bazie platformy MEB, wytwarzanych zarówno w Europie, jak i w Ameryce Północnej. Właśnie z sukcesem rozpoczęto ich produkcję – w przyszłości w Kassel ma powstawać do 500.000 układów napędowych rocznie. Kassel współpracuje ściśle z chińską fabryką Tianjin, gdzie wytwarza się elektryczne napędy na potrzeby rynku chińskiego. Łącznie od 2023 roku obydwa zakłady będą wytwarzały ich do 1,4 miliona w ciągu roku. Volkswagen Group Components stanie się wtedy największym na świecie wytwórcą elektrycznych samochodowych układów napędowych.

Oprócz nich w Kassel powstają również elementy nośne Volkswagena ID.3 – części wzmacnianej ramy chroniącej akumulator, łączniki amortyzatorów, wzmocnienia poprzeczne i tunel. Elementy płyty podłogowej produkowane w Kassel montuje się do nadwozi w fabryce w Zwickau.

Stojany i wirniki z Salzgitter

Fabryka komponentów w Salzgitter, w której wytwarza się konwencjonalne silniki, wyspecjalizowała się również w produkcji stojanów i wirników czyli dwóch podstawowych elementów elektrycznego silnika. Obok jednostek benzynowych, Diesla i zasilanych gazem CNG w przyszłości będzie się tam wytwarzać dziennie do 2.000 silników elektrycznych. Aby sprostać tak wysokiej produkcji, w fabryce zastosowano własną technologię Hairpin, dzięki której w krótszym czasie uzyskuje się większą wydajność.

Zakład w Kassel jest doskonałym przykładem transformacji, jaka dokonuje się w dziale komponentów koncernu. Volkswagen Group Components jest w ramach Volkswagen AG całkowicie odpowiedzialna za akumulatory – od projektu, aż do recyklingu. Decydująca rola przypada tu fabryce w Salzgitter: w Center of Excellence (CoE) opracowuje się technologie związane z akumulatorami, a jeszcze w tym roku zostanie otwarta pilotażowa linia do ich produkcji. W 2020 roku powstanie próbna linia recyklingu akumulatorów. Obydwie linie posłużą do gromadzenia fachowej wiedzy i wypracowania optymalnych procesów przemysłowych.

Akumulatory z Brunszwiku

W fabryce w Brunszwiku wytwarza się akumulatory do Volkswagena ID.3. Specjalnie na potrzeby baterii przypominających z wyglądu tabliczkę czekolady buduje się tam nową halę o powierzchni równej dziewięciu boiskom do piłki nożnej; jej otwarcie przewidziano na czwarty kwartał 2019 roku. Docelowo będzie się tu wytwarzać 2.000 akumulatorów dziennie, a następnie dowozić je do Zwickau, gdzie są produkowane samochody. Zakład w Brunszwiku rozpoczął specjalizację w dziedzinie akumulatorów już w 2013 roku opracowując kompletne systemy zasilania i podejmując ich produkcję. Wytwarza się tu m.in. systemy akumulatorów do aktualnych aut elektrycznych i hybrydowych marki Volkswagen, jak również do ciężarówek Scania i MAN.

Wieloletnie doświadczenie i wiedza zostały wykorzystane również przy opracowywaniu najnowszych akumulatorów na potrzeby pojazdów konstruowanych na platformie MEB. W tej chwili wyprodukowane już akumulatory są poddawane wielotygodniowym próbom wytrzymałościowym, podczas których wszechstronnie się je sprawdza. Wyniki od razu uwzględnia się w kolejnych projektach.

W fabryce w Brunszwiku wytwarza się ponadto elementy zwieszenia i montuje przednie oraz tylne osie. Montaż dotyczy elementów spawanych i układów kierowniczych, a także wałów napędowych pochodzących z fabryki zawieszeń w Wolfsburgu.

ID.3 – samochód nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży w Europie

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html