Szybszy niż Formuła 1: ID.R ustanawia nowy rekord trasy w Goodwood

Szybszy niż Formuła 1: ID.R ustanawia nowy rekord trasy w Goodwood

Szybszy niż Formuła 1: ID.R ustanawia nowy rekord trasy w Goodwood

  • ustanawiając w Goodwood nowy rekord trasy Volkswagen ID.R ponownie zapisuje się w historii sportu samochodowego
  • pierwszy elektryczny samochód wyścigowy, który ustanowił rekord w klasyfikacji generalnej „Festival of Speed”
  • Romain Dumas za kierownicą ID.R poprawia o 1,7 sekundy wieloletni rekord należący do samochodu Formuły 1

Elektryczny samochód po raz pierwszy szybszy od bolidu Formuły 1 – Volkswagen ID.R ustanowił w Goodwood nowy rekord w klasyfikacji generalnej i wszedł do historii sportu samochodowego. Romain Dumas 1,86-kilometrową trasę w Goodwood w południowej Anglii przejechał w ciągu 39,90 sekund. Dzięki temu pojazd z napędem elektrycznym o mocy 500 kW (680 KM) poprawił o 1,7 sekundy rekord obowiązujący od 20 lat. ID.R odniósł ponadto zwycięstwo w odbywającym się w niedzielę „Sunday Shootout”. Dotychczasowy najlepszy czas renomowanego wyścigu górskiego od 1999 roku należał do Nicka Heidfelda, który ustanowił go zasiadając za kierownicą McLarena-Mercedesa MP4/13 z silnikiem spalinowym o mocy 574 kW (780 KM).

„Zwyciężając w klasyfikacji generalnej podczas „Goodwood Festival of Speed”  ID.R ponownie udowodnił, że elektryczne układy napędowe produkowane przez Volkswagena mogą być lepsze od najmocniejszych tradycyjnych silników” – stwierdził dyrektor Volkswagen Motosport, Sven Smeets. „Romain Dumas na tej krótkiej, ale trudnej trasie doskonale wykorzystał możliwości ID.R. Po zwycięstwach odniesionych wcześniej w wyścigu Pikes Peak oraz – w kategorii samochodów elektrycznych – na Północnej Pętli Nürburgringu, jest to kolejny ważny krok w rozwoju elektromobilności. Do tego zwycięstwa przyczyniła się również doskonała praca całego zespołu, który specjalnie na potrzeby startu podczas „Festival of Speed” w bardzo krótkim czasie przygotował lżejszą wersję ID.R”.

„Ustanowienie rekordu w ogólnej kategorii w Goodwood napawa mnie dumą. Ten krótki, górski wyścig jest wyzwaniem szczególnym. Właśnie dlatego, że trasa jest tak krótka nie mogłem popełnić najmniejszego błędu, zestrojenie wszystkich elementów ID.R także musiało być perfekcyjne. Nie było to łatwe, ponieważ nie mogliśmy wcześniej przetestować trasy wyścigu” – powiedział Romain Dumas, który w 2018 roku, w tym samym miejscu, odniósł zwycięstwo w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym.

ID.R w wersji przygotowanej do współzawodnictwa z bolidem Formuły 1

Volkswagen Motosport przeprowadził modyfikacje modelu ID.R specjalnie z myślą o jego starcie podczas „Goodwood Festival of Speed”. W porównaniu z wersją przeznaczoną do bicia rekordów na Pikes Peak i na Nürburgringu, kolejne stadium ewolucyjne elektrycznej wyścigówki musiało, między innymi, odznaczać się niższą masą własną. „W porównaniu z wersją na Nürburgring, tym razem zastosowaliśmy mniejszy akumulator i zmieniliśmy sposób oddawania mocy. Dzięki temu nowy ID.R waży wraz z kierowcą mniej niż 1.000 kg” – opisuje François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport. Poza tym, do walki o rekord ID.R wyruszył bez systemu Drag-Reduction (DRS) opracowanego specjalnie na najszybsze odcinki Nürburgringu, ponieważ charakterystyka trasy w Goodwood uniemożliwiała jego zastosowanie.

Partner Volkswagena, firma Bridgestone, która już w 1999 roku wyposażyła w opony zwycięskie auto w Goodwood, także tym razem dostarczyła specjalne opony umożliwiające uzyskanie wielkich przyspieszeń na 1,86-kilometrowej trasie. „Jesteśmy dumni, że mogliśmy wziąć udział w tym projekcie i wnieść swój wkład w ustanowienie rekordu w Goodwood. Aby wyposażyć Volkswagena ID.R w najlepsze opony na tego rodzaju trasę, opracowaliśmy szczególnie miękką odmianę Bridgestone Potenza Slick” – powiedział Mark Tejedor, wiceprezes i CEO Bridgestone EMEA. „Oczywiście ogromnie się cieszymy, że po ponad 20 latach kolejne samochody nadal biją rekordy na oponach Bridgestone”.

180.000 widzów poznaje elektryczne auta z rodziny ID.

„Goodwood Festival of Speed” przyciągnął w miniony weekend ponad 180.000 widzów. Oprócz widowiska na wyścigowej trasie Volkswagen zaprezentował również ekscytujące samochody elektryczne, które pojawią się w przyszłości. Po raz pierwszy przedstawiono publicznie Volkswagena ID.3, który jako pierwszy model z nowej rodziny ID. pojawi się w sprzedaży w 2020 roku. Jak będą wyglądały kolejne zdradzają studyjne ID.BUZZ i ID.VIZZION.

ID. 3– samochód nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży w Europie

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.