Matrycowe reflektory diodowe IQ.LIGHT w Passacie

Matrycowe reflektory diodowe IQ.LIGHT w Passacie

Matrycowe reflektory diodowe IQ.LIGHT w Passacie

  • jako drugi model po Touaregu nowego Passata można wyposażyć w LED-owe reflektory matrycowe
  • w reflektorach IQ.LIGHT zastosowano matrycę składającą się z pojedynczych diod, z których każdą można aktywować oddzielnie

Dzięki zastosowaniu charakterystycznych dla klasy premium rozwiązań technologicznych zrzeszonych pod nazwą IQ Drive (takich jak: odpowiadający za częściowo autonomiczną jazdę system Travel Assist, adaptacyjny tempomat z wyprzedzającą regulacją prędkości jazdy czy funkcja Emergency Steering Assist zapewniająca większe bezpieczeństwo manewru omijania), Nowy Passat umacniania się na pozycji niedoścignionego lidera w swoim segmencie. Na szczególną uwagę zasługuje także technologia zastosowana w LED-owych reflektorach matrycowych IQ. LIGHT.

Reflektory LED Matrix (IQ.LIGHT) pozwalają na m.in. interaktywne sterowanie strumieniem światła, przez co jazda nocą staje się bardziej komfortowa i bezpieczna. Za pośrednictwem 44 diod należących do dwóch systemów projekcyjnych można realizować różne, także interaktywne funkcje. Sterownik, który to umożliwia wykorzystuje sygnały z kamery umieszczonej z przodu samochodu, cyfrowe mapy systemu nawigacyjnego, sygnały GPS, informacje o kącie odchylenia kierownicy oraz dane o aktualnej prędkości jazdy. Dzięki nim w ułamku sekundy i z ogromną precyzją sterownik włącza poszczególne diody, aby jak najlepiej oświetliły drogę.

W reflektorach LED IQ.LIGHT światła drogowe i mijania powstają jako wynik działania dwóch systemów projekcyjnych. Wewnętrzny moduł składa się z siedmiu diod LED zapewniających podstawowe oświetlenie; pięć kolejnych diod wytwarza dodatkowe światło. Moduł zewnętrzny to interaktywny reflektor matrycowy, zwany także modułem pikselowym. Światło emitują w nim 32 diody, z których każdą można włączać osobno i które umieszczono na specjalnej płytce. Tworzą one diodową matrycę. Światło kierunkowskazów, do jazdy dziennej oraz postojowe także jest emitowane przez diody. LED-y kierunkowskazów – rozbłyskujące kolejno od środka ku krawędziom reflektora – tworzą wąski pas w jego górnej części. W zewnętrznej części pod obudową reflektora znajduje się logo IQ. LIGHT, dzięki któremu można poznać, że są to reflektory matrycowe.

Za pośrednictwem Dynamic Light Assist kierowca uruchamia automatyczne światła drogowe, popychając w tym celu do przodu dźwigienkę po lewej stronie kierownicy. Cała reszta, a więc światła mijania, funkcja zapobiegająca oślepianiu innych uczestników ruchu, światła do jazdy w mieście czy też te używane na autostradzie uruchamiają się automatycznie.

LED-y są seryjnie stosowane również w nowych tylnych lampach Passata. Ich kształt, a także niepowtarzalny układ diod sprawiają, że także w nocy Passata nie da się pomylić z innym autem. W najbogatszej wersji LED-owych lamp diody układają się we wzór sześciu tzw. skrzydeł. Są one obramowane diodowymi paskami tworzącymi światła obrysowe (u góry, u dołu i na zewnątrz) oraz przez pas diod tworzących kierunkowskaz (na samej górze). Trzy „skrzydła” w funkcji świateł pozycyjnych są ułożone dłuższym bokiem na dół, a trzy w funkcji świateł hamowania – w górę. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca wyłączą się trzy „skrzydła” tworzące tylne światła, a włączą te trzy, które tworzą światła „stop” – dzięki temu powstaje doskonale widoczny efekt „mrugania”.

Diody LED zastosowano już w podstawowej wersji nowego Passata. W seryjnym reflektorze światła mijania i drogowe, a także te do jazdy dziennej i postojowe są realizowane przez diody emitujące jasne białe światło. Światła przeciwmgłowe i te umieszczone w zderzaku i doświetlające zakręty także zawierają elementy technologii LED. W tylnych lampach znajdują się wyłącznie diody. Podobnie jak matrycowe reflektory, również tylne lampy diodowe w swojej najbogatszej wersji mają kierunkowskaz, którego diody zapalają się kolejno wywołując charakterystyczny efekt wizualny.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html