Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagena: „Marka jest w trakcie wielkiej przemiany”

Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagena: „Marka jest w trakcie wielkiej przemiany”

Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagena: „Marka jest w trakcie wielkiej przemiany”

Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagen Samochody Osobowe ds. Sprzedaży i Marketingu mówi o identyfikowaniu się z marką oraz o tym, z czego w związku z wrześniową Wystawą Samochodową we Frankfurcie cieszy się szczególnie.


Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagen Samochody Osobowe ds. Sprzedaży i Marketingu

Ostatnie lata nie były łatwe dla Volkswagena. Teraz, w połowie 2019 roku, czuć optymizm. Świat motoryzacji czeka na prezentację modelu ID.3 podczas IAA we Frankfurcie, w Hamburgu zaczyna działać usługa firmy Moia typu „Ridesharing”, w Berlinie z kolei carsharing aut elektrycznych WeShare. W jakim jesteście nastroju?

Dla naszego zespołu to wielki czas. To, co teraz dzieje się jest wynikiem 3,5 roku pracy. W przemyśle samochodowym jest tak, że gdy podejmuje się korekty i zmiany, to zaczynają one być widoczne właśnie po takim czasie. Teraz wszyscy mogą się przekonać z jaką prędkością i dynamiką „wielki okręt Volkswagen” zmienia kierunek. Jesteśmy elastyczni w sposób, jakiego dawno w Volkswagenie nie widziano.

Czy to globalna zmiana myślenia?

Zmiany w koncernie odbywają się na wszystkich poziomach. Nasze główne zadanie polega na tym, żeby ludzie działali w harmonii z samymi sobą i z otoczeniem. Chodzi też o to, żeby być otwartym na wielkie zmiany zachodzące w świecie wokół nas i o zrozumienie, że także my, marka Volkswagen, znajdujemy się w środku głębokiej zmiany – z firmy, która wcześniej produkowała i sprzedawała znakomite produkty przeistaczamy się w przedsiębiorstwo, które musi także coraz mocniej kreować rozwiązania w dziedzinie mobilności.

Co to oznacza dla Pana, Członka Zarządu marki Volkswagen?

Volkswagen jest w trakcie wielkiej przemiany. Jej częścią jest nie tylko konieczność racjonalnego działania ze strony zespołu kierującego firmą, ale też jego świadoma decyzja o tym, byśmy byli postrzegani także jako ludzie. Bo mimo że jesteśmy członkami zarządu tak wielkiej firmy jak Volkswagen, to jesteśmy też ludźmi. Mamy normalne pragnienia, a największym pragnieniem nas wszystkich jest to, by markę Volkswagen i koncern – marka stanowi około 60 procent całego koncernu – rozwijać i by znowu patrzono na nią, jak na firmę, w której po prostu pracują ludzie. Z kadrą zarządzającą, której członkowie mają swoje zdania na różne tematy i którzy kierują się wspólnymi ideami.

Co oznacza chęć „bycia postrzeganymi jako ludzie”?

Chodzi o to, aby osoby, które reprezentują markę, reprezentowały ją także w różnych relacjach na zewnątrz, jako osoby, a nie jako corporate-messenger – jako ja, Jürgen Stackmann. Tak samo Herbert Diess czy Ralf Brandstätter. Jesteśmy dumni i cieszymy się, że możemy zaprezentować na zewnątrz to, co wypracowaliśmy.

A propos prezentowania: na IAA marka Volkswagen chce się pokazać w nowy sposób. Czego możemy się spodziewać?

Cały zespół cieszy się na Frankfurt, gdzie marka zaprezentuje się po nowemu. Także tam będzie widać trzyipółletnią pracę wszystkich pracowników Volkswagena, to, że ta marka znajduje się w fazie zmian i że jest w niej mnóstwo energii. Jestem dumny z pracy działów marketingu i sprzedaży, które nadają marce nowy image. Znaleźliśmy m.in. sposób na mocne, nowatorskie i pozytywne pokazanie marki w nowej identyfikacji wizualnej. Volkswagen to teraz „Nowy Volkswagen” – pod względem technologii, produktów i sposobu w jaki sami siebie przedstawiamy.

Rozmowa z Jürgenem Stackamnnem to fragment z podcastu „Behind the Screens” Panosa Meyera, dyrektora hamburskiej agencji Cellular.

Cały podcast można bezpłatnie wysłuchać pod adresem:

https://soundcloud.com/behindthescreenspodcast/wir-wollen-wieder-menschlicher-werden-jurgen-stackmann-volkswagen-behind-the-screens-18Opens an external link

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html