Goodwood Festival of Speed: elektryczny Volkswagen ID. R zmierzy się z rekordem trasy ustanowionym przez samochód Formuły 1

Goodwood Festival of Speed: elektryczny Volkswagen ID. R zmierzy się z rekordem trasy ustanowionym przez samochód Formuły 1

Goodwood Festival of Speed: elektryczny Volkswagen ID. R zmierzy się z rekordem trasy ustanowionym przez samochód Formuły 1

Podczas „Goodwood Festival of Speed”, obywającego się od 4 do 7 lipca w południowej Anglii, dojdzie do pojedynku na technologie – samochód z napędem elektrycznym kontra auto z silnikiem spalinowym. Takie jest wyzwanie tegorocznej edycji tej imprezy. W jej ramach Volkswagen wystawiający elektryczny model ID. R zaatakuje ustanowiony 20 lat temu i dotąd nie pobity rekord przejazdu trasy.

Wynik 41,6 sekund ustanowił w 1999 roku niemiecki kierowca Nick Heidfeld w samochodzie Formuły 1, McLarenie-Mercedesie MP4/13 z wolnossącym silnikiem V10 o mocy 574 kW (780 KM). ID. R, którego moc systemowa wynosi 500 kW (680 KM), już w zeszłym roku ustanowił w Goodwood nowy rekord – w kategorii samochodów elektrycznych. Francuz Romain Dumas za kierownicą ID. R – sportowego przedstawiciela aut z rodziny ID. wyposażonych w napęd elektryczny – uzyskał wówczas trzeci najszybszy czas w historii tej imprezy.

„Na rynku motoryzacyjnym jak i w sporcie samochodowym zachodzą teraz ogromne zmiany. Auta elektryczne mają coraz większe osiągi i pod wieloma względami już od dawna są na poziomie samochodów z silnikami spalinowymi” – powiedział dyrektor Volkswagen Motorsport, Sven Smeets. „W Goodwood chcemy pokazać, że elektryczny napęd w jaki jest wyposażony ID. R może sprostać wyzwaniom Formuły 1. Jednak to, czy Romainowi Dumasowi uda się skutecznie zaatakować rekord ustanowiony przez Nicka Heidfelda, zależy od warunków jakie będą panowały podczas najbliższego weekendu”.

Decydującą rolę grają pogoda i stan nawierzchni

Zmienna pogoda w południowej Anglii oraz stan nawierzchni na terenie „Goodwood House” to niektóre z wyzwań, z jakimi będzie się mierzyć zespół. Partner Volkswagena, Bridgestone, do sprintu na dystansie 1,86 kilometra wyposażył Volkswagena w wyjątkowo miękkie, a więc wyjątkowo przyczepne wyścigowe opony. Wyzwania jakie stawia „Festival of Speed” są doskonale znane inżynierom konstruującym opony – również Nick Heidfeld uzyskał w 1999 roku swój rekordowy czas jadąc autem na oponach Bridgestone’a.

Największa różnica w konfiguracji technicznej między Volkswagenem ID. R z ubiegłego roku, a tegorocznym polega na zastosowaniu większego litowo-jonowego akumulatora i na innym sposobie zarządzania energią. „ID. R w swojej aktualnej wersji został zmodyfikowany pod kątem maksymalnego przyspieszenia” – wyjaśnia François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport. „W Goodwood będą się liczyć tylko maksymalna moc i minimalna masa własna. ID. R waży (z kierowcą) mniej niż 1.000 kg”. Uzyskując najlepszy czas podczas „Race to the Clouds” na szczyt Pikes Peak w USA w czerwcu 2018 roku i ustanawiając przed czterema tygodniami rekord trasy dla samochodów elektrycznych na Północnej Pętli Nürburgringu, ID. R za każdym razem pokonywał trasę około 20 km – ponad dziesięciokrotnie dłuższą niż ta na „Festival of Speed”.

ID. -  samochód nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży w Europie

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.