Goodwood Festival of Speed: elektryczny Volkswagen ID. R zmierzy się z rekordem trasy ustanowionym przez samochód Formuły 1
Goodwood Festival of Speed: elektryczny Volkswagen ID. R zmierzy się z rekordem trasy ustanowionym przez samochód Formuły 1
Goodwood Festival of Speed: elektryczny Volkswagen ID. R zmierzy się z rekordem trasy ustanowionym przez samochód Formuły 1
Goodwood Festival of Speed: elektryczny Volkswagen ID. R zmierzy się z rekordem trasy ustanowionym przez samochód Formuły 1

Goodwood Festival of Speed: elektryczny Volkswagen ID. R zmierzy się z rekordem trasy ustanowionym przez samochód Formuły 1

Goodwood Festival of Speed: elektryczny Volkswagen ID. R zmierzy się z rekordem trasy ustanowionym przez samochód Formuły 1

  1. Goodwood Festival of Speed: elektryczny Volkswagen ID. R zmierzy się z rekordem trasy ustanowionym przez samochód Formuły 1

Podczas „Goodwood Festival of Speed”, obywającego się od 4 do 7 lipca w południowej Anglii, dojdzie do pojedynku na technologie – samochód z napędem elektrycznym kontra auto z silnikiem spalinowym. Takie jest wyzwanie tegorocznej edycji tej imprezy. W jej ramach Volkswagen wystawiający elektryczny model ID. R zaatakuje ustanowiony 20 lat temu i dotąd nie pobity rekord przejazdu trasy.

Wynik 41,6 sekund ustanowił w 1999 roku niemiecki kierowca Nick Heidfeld w samochodzie Formuły 1, McLarenie-Mercedesie MP4/13 z wolnossącym silnikiem V10 o mocy 574 kW (780 KM). ID. R, którego moc systemowa wynosi 500 kW (680 KM), już w zeszłym roku ustanowił w Goodwood nowy rekord – w kategorii samochodów elektrycznych. Francuz Romain Dumas za kierownicą ID. R – sportowego przedstawiciela aut z rodziny ID. wyposażonych w napęd elektryczny – uzyskał wówczas trzeci najszybszy czas w historii tej imprezy.

„Na rynku motoryzacyjnym jak i w sporcie samochodowym zachodzą teraz ogromne zmiany. Auta elektryczne mają coraz większe osiągi i pod wieloma względami już od dawna są na poziomie samochodów z silnikami spalinowymi” – powiedział dyrektor Volkswagen Motorsport, Sven Smeets. „W Goodwood chcemy pokazać, że elektryczny napęd w jaki jest wyposażony ID. R może sprostać wyzwaniom Formuły 1. Jednak to, czy Romainowi Dumasowi uda się skutecznie zaatakować rekord ustanowiony przez Nicka Heidfelda, zależy od warunków jakie będą panowały podczas najbliższego weekendu”.

Decydującą rolę grają pogoda i stan nawierzchni

Zmienna pogoda w południowej Anglii oraz stan nawierzchni na terenie „Goodwood House” to niektóre z wyzwań, z jakimi będzie się mierzyć zespół. Partner Volkswagena, Bridgestone, do sprintu na dystansie 1,86 kilometra wyposażył Volkswagena w wyjątkowo miękkie, a więc wyjątkowo przyczepne wyścigowe opony. Wyzwania jakie stawia „Festival of Speed” są doskonale znane inżynierom konstruującym opony – również Nick Heidfeld uzyskał w 1999 roku swój rekordowy czas jadąc autem na oponach Bridgestone’a.

Największa różnica w konfiguracji technicznej między Volkswagenem ID. R z ubiegłego roku, a tegorocznym polega na zastosowaniu większego litowo-jonowego akumulatora i na innym sposobie zarządzania energią. „ID. R w swojej aktualnej wersji został zmodyfikowany pod kątem maksymalnego przyspieszenia” – wyjaśnia François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport. „W Goodwood będą się liczyć tylko maksymalna moc i minimalna masa własna. ID. R waży (z kierowcą) mniej niż 1.000 kg”. Uzyskując najlepszy czas podczas „Race to the Clouds” na szczyt Pikes Peak w USA w czerwcu 2018 roku i ustanawiając przed czterema tygodniami rekord trasy dla samochodów elektrycznych na Północnej Pętli Nürburgringu, ID. R za każdym razem pokonywał trasę około 20 km – ponad dziesięciokrotnie dłuższą niż ta na „Festival of Speed”.

ID. -  samochód nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży w Europie

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Od 1 września 2018 r. cykl WLTP w pełni zastąpił nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który stanowił dotychczasową procedurę badania zużycia paliwa i emisji CO2. Wszystkie prezentowane pojazdy marki Volkswagen uzyskały homologację zgodnie z procedurą WLTP.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa oraz emisji CO2 i może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.
Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki
Volkswagen Osobowe.

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen