Volkswagen zwiększa udział w rynku w pierwszym kwartale tego roku

Volkswagen zwiększa udział w rynku w pierwszym kwartale tego roku

Volkswagen zwiększa udział w rynku w pierwszym kwartale tego roku

  • w marcu dostawy do klientów na świecie wyniosły 542,7 tys. samochodów i były o 7,2 procent niższe niż przed rokiem
  • znaczny wzrost dostaw w ubiegłym miesiącu w USA nie mógł zrekompensować niższych w Azji, Europie i Ameryce Południowej
  • udział rynku chińskiego na świecie wciąż rośnie, pomimo spadku dostaw
  • w Polsce w pierwszym kwartale tego roku zarejestrowano 14.382 nowe osobowe samochody marki Volkswagen, czyli o 3,25 procent więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku
  • Członek Zarządu ds. Sprzedaży, Jürgen Stackmann: „Zgodnie z oczekiwaniami, 2019 rok odznacza się – jak dotychczas – niepewnością polityczną i gospodarczą w wielu regionach. W tych warunkach, w pierwszym kwartale osiągnęliśmy dobre wyniki i odnotowaliśmy niewielki wzrost udziału w rynku”.

Poznań – W marcu marka Volkswagen dostarczyła na świecie 542,7 tys. samochodów, czyli o 7,2 procent mniej niż w marcu 2018 roku. Pozytywny trend w USA (+ 14,0 procent) nie mógł zrekompensować niższych dostaw w Azji (-10,0 procent), w Europie (-3,5 procent ) i w Ameryce Południowej (-12,7 procent). W sumie, w pierwszym kwartale Volkswagen przekazał klientom 1.464.400 aut, czyli o 4,5% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Ponieważ ogólnie rynek skurczył się jeszcze bardziej, marka odnotowała niewielki wzrost udziału.

Członek Zarządu ds. Sprzedaży Volkswagena, Jürgen Stackmann, powiedział – „Zgodnie z oczekiwaniami, niechęć klientów w Chinach do zakupów wpłynęła na wyniki naszych dostaw w pierwszym kwartale. Niemniej jednak trwa dalszy silny wzrost udziału Volkswagena w rynku. Listy zamówień wszędzie są długie i ciężko pracujemy nad zwiększeniem produkcji modeli z silnikami benzynowymi, aby szybko można było dostarczać klientom zamówione auta. W najbliższych tygodniach w salonach w Europie zadebiutuje nowy T-Cross, który przyciągnie do nich nowych klientów”.

Dostawy w marcu w poszczególnych regionach wyglądały następująco:

  • Europie marka Volkswagen dostarczyła 183.200 samochodów, czyli o 3,5 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Częściowo wpływ na zmniejszenie dostaw miała ograniczona dostępność modeli z silnikami benzynowymi, na które obecnie popyt jest wysoki. W Europie Zachodniej również odnotowano niewielki spadek – o 2,4 procent, do 160.600 samochodów. Volkswagen zwiększył jednak udział na kluczowych rynkach – we Francji i Włoszech oraz w Wielkiej Brytanii.
  • Na rynku niemieckim dostawy także nieznacznie spadły w porównaniu z dostawami w tym samym miesiącu ubiegłego roku – zmniejszyły się o 3,2 procent, do 52.700 aut. Szczególnie popularne wśród klientów były SUV-y Volkswagena, których dostawy wzrosły łącznie o ponad 50 procent w porównaniu z dostawami w marcu 2018 roku. W rezultacie udział SUV-ów wzrósł z 18,1 procent w marcu 2018 r. do 28,4 procent w ubiegłym miesiącu.
  • Europie Środkowej i Wschodniej odnotowano duży spadek dostaw – o 10,8% w porównaniu z dostawami w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Do klientów trafiło 22.600 samochodów. Na największym rynku regionu – w Rosji – dostarczono klientom 8.500 aut, czyli nieznacznie mniej niż w marcu poprzedniego roku 
    (-1,2 procent).
  • Polsce zarejestrowano w marcu 4703 nowe osobowe Volkswageny, o 9,8 procent mniej niż przed rokiem.
  • Dostawy w Ameryce Północnej pozytywnie wpłynęły na wynik w ostatnim miesiącu. Volkswagen dostarczył tam klientom 53.700 samochodów, czyli o 6,4 procent więcej w porównaniu z dostawami w marcu 2018 r. Szczególnie silny wzrost miał miejsce w USA, gdzie Volkswagen dostarczył o 14,0 procent więcej aut (37.100 egzemplarzy) niż w marcu 2018 roku. To dla Volkswagena najlepszy wynik uzyskany w marcu, na drugim co do wielkości rynku samochodowym na świecie, od 2013 roku. Popularne SUV-y – Tiguan i Atlas – stanowiły łącznie ponad połowę dostaw w ubiegłym miesiącu. W Meksyku sytuacja wciąż jest trudna –dostawy w tym kraju spadły o 12,7 procent.
  • W regionie Ameryki Południowej odnotowano spadek dostaw o 12,7 procent w porównaniu z dostawami w tym samym miesiącu ubiegłego roku – klientom przekazano 35.800 aut. W Brazylii,największym kraju tego regionu, dostawy nieznacznie spadły (o 1,9 procent) do 27.200 samochodów. W Argentynie, która zmaga się trudną sytuacją gospodarczą, rynek osłabia się w dalszym ciągu. Volkswagen nie był odporny na ten negatywny trend i dostarczył klientom 5.000 pojazdów, czyli znacznie mniej niż w marcu 2018 roku (-49,2 procent).
  • W regionie Azji i Pacyfiku Volkswagen dostarczył 258.100 samochodów, czyli o 10,0 procent mniej niż w marcu ubiegłego roku. Mniejszy popyt w tym regionie w dużej mierze wciąż jest uzależniony od niechęci do zakupów przez klientów w Chinach. Ponownie doprowadziła ona do gwałtownego spadku całego rynku. Obniżka stawki VAT, która weszła w życie dopiero od kwietnia, była dodatkowym czynnikiem, który wpłynął na odroczenie zakupów. Dostawy Volkswagena spadły do 242,9 tys. samochodów, czyli były o -9,9 procent mniejsze niż dostawy w marcu 2018 roku. Mimo to, marka zwiększyła udział w rynku. Udana ofensywa SUV-ów na rynku chińskim przełożyła się na znaczny wzrost udziału tego typu samochodów – z 13,2 procent w marcu 2018 r. do 20,5 procent w poprzednim miesiącu.

Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 5000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.