Volkswagen ID. R gotowy do nowych wyzwań

Volkswagen ID. R gotowy do nowych wyzwań

Volkswagen ID. R gotowy do nowych wyzwań

  • jeszcze bardziej zaawansowaną technicznie wersję Volkswagena ID. R zaprezentowano na Nürburgringu
  • sportowym autem z elektrycznym napędem już teraz można wirtualnie jeździć po Północnej Pętli kultowego toru
  • celem nowego modelu jest ustanowienie rekordu prędkości na Nürburgringu w kategorii aut elektrycznych

Poznań – dzień po premierze jeszcze bardziej zaawansowanej technicznie wersji elektrycznego wyścigowego Volkswagena ID. R Romain Dumas przejechał pierwsze testowe okrążenia po 20,832-kilometrowej Północnej Pętli Nürburgringu. ID. R jest sportową wizytówką przyszłej rodziny samochodów Volkswagena napędzanych energią elektryczną i ma podjąć próbę bicia rekordu przejazdu w kategorii aut elektrycznych na najbardziej wymagającym torze świata. Żeby Romain Dumas, który zasiądzie za kierownicą sportowego ID. R, mógł pobić rekord wynoszący dziś 6:45,90 minut, Volkswagen Motorsport stale doskonali wyczynowe auto. Od teraz każdy może odbyć wirtualny przejazd na słynnym torze – po raz pierwszy samochód wyścigowy został w tym samym czasie co oryginał zaprezentowany w postaci realistycznej symulacji komputerowej, którą można pobrać bezpłatnie.

„Trwa misja modelu ID. R jako wyczynowego przedstawiciela całej rodziny elektrycznych aut Volkswagena spod znaku ID.” – mówi Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport. „Również w 2019 roku ID. R pokaże, jak wielkie możliwości tkwią w elektrycznych układach napędowych, które budzą najwyższe emocje, a przy tym są nieszkodliwe dla środowiska. Północna Pętla toru Nürburgring to kolejny etap w podróży Volkswagena ID. R, który pełni dla marki rolę symbolu wskazującego na znaczenie elektrycznych napędów w sporcie samochodowym. Zobaczyć ID. R po raz pierwszy na Północnej Pętli będzie na pewno niezwykłym przeżyciem”.

„To było wspaniałe doświadczenie po raz pierwszy poprowadzić ID. R na moim ulubionym torze” – mówi kierowca Romain Dumas. „Prędkość ID. R w zakrętach jest znacznie wyższa niż w samochodach wyścigowych kategorii GT, którymi miałem okazję ścigać się na Północnej Pętli. Czuję się dobrze w kokpicie i to jest najważniejsze. Na tym torze jest więcej dużych nierówności niż na torach, na których do tej pory testowaliśmy ID. R. Dlatego skoncentrowaliśmy się na znalezieniu odpowiedniej charakterystyki amortyzatorów i optymalnego prześwitu auta, aby dostosować je do unikalnych wymagań Północnej Pętli Nürburgringu”.

Elektryczny układ napędowy modelu ID. R osiąga moc 500 kW (680 KM) i został dostosowany do jedynej w swoim rodzaju charakterystyki toru na Północnej Pętli. Rolę magazynów energii pełnią dwa zestawy litowo-jonowych akumulatorów, skonstruowanych z wykorzystaniem doświadczeń z produkcji seryjnych aut elektrycznych Volkswagena. Zastosowana w nich technologia jest podobna do tej, jaka zostanie wykorzystana w przyszłych seryjnych modelach ID.

Nowe właściwości aerodynamiczne dzięki technologii z Formuły 1
Charakterystyczną cechą Volkswagena ID. R w najnowszej wersji są jego właściwości aerodynamiczne dostosowane do wysokich prędkości. „W zeszłym roku na krętej górskiej drodze na szczyt Pikes Peak i w rozrzedzonym powietrzu chodziło o uzyskanie jak największego docisku do podłoża” – wyjaśnia François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport. „Na Północnej Pętli ID. R będzie jechał ze średnią prędkością powyżej 180 km/h, a na prostych – nawet do 270 km/h. Dlatego wykorzystaliśmy zupełnie nowe rozwiązania aerodynamiczne posiłkując się systemem DRS znanym z Formuły 1, ponadto udoskonaliliśmy system zarządzania energią, który reguluje sposób oddawania mocy przez obydwa silniki elektryczne i odzyskiwania energii podczas hamowania”.

Istotą systemu DRS (Drag Reduction System) jest sterowany hydraulicznie element tylnego spojlera Volkswagena ID. R, dzięki któremu Romain Dumas może jednym przyciskiem zmniejszyć opór powietrza o około 20 procent. „W przeciwieństwie do Formuły 1 system DRS w Volkswagenie ID. R nie jest wykorzystywany podczas wyprzedzania, lecz do zwiększania efektywności auta” – wyjaśnia Demaison. „ID. R ma bardzo wydajny układ napędowy, a DRS pozwala wykorzystać jego moc zużywając energię w taki sposób, żeby wystarczyło jej do pokonania całej Północnej Pętli”.

Cyfrowa premiera: ID. R-em można jeździć wirtualnie nawet po Północnej Pętli
Nie tylko Romain Dumas będzie miał możliwość poprowadzić Volkswagena ID. R po słynnym torze. Miłośnicy wyścigów też już mogą zmierzyć się wirtualnie z profesjonalnymi kierowcami. Z okazji światowej premiery nowej wersji modelu ID. R Volkswagen udostępnił internetową grę na bezpłatnym symulatorze wyścigów RaceRoom. Na liczącą 20,832 km Północną Pętlę gracze mogą w niej wyruszyć nawet za kierownicą ID. R i zmierzyć się z Romainem Dumasem – jeśli chcą, także korzystając z okularów Virtual Reality. Komputerowy pojazd przygotowano zgodnie z parametrami oryginalnego ID. R, a inżynierowie z Volkswagen Motorsport przekazali twórcom gry szczegółowe informacje na temat specyfiki jazdy elektrycznym autem sportowym, by każdy mógł na domowym komputerze jak najbardziej realnie poczuć radość z jazdy takim samochodem.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 5000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.