Volkswagen ID. R gotowy do nowych wyzwań

Volkswagen ID. R gotowy do nowych wyzwań

Volkswagen ID. R gotowy do nowych wyzwań

  • jeszcze bardziej zaawansowaną technicznie wersję Volkswagena ID. R zaprezentowano na Nürburgringu
  • sportowym autem z elektrycznym napędem już teraz można wirtualnie jeździć po Północnej Pętli kultowego toru
  • celem nowego modelu jest ustanowienie rekordu prędkości na Nürburgringu w kategorii aut elektrycznych

Poznań – dzień po premierze jeszcze bardziej zaawansowanej technicznie wersji elektrycznego wyścigowego Volkswagena ID. R Romain Dumas przejechał pierwsze testowe okrążenia po 20,832-kilometrowej Północnej Pętli Nürburgringu. ID. R jest sportową wizytówką przyszłej rodziny samochodów Volkswagena napędzanych energią elektryczną i ma podjąć próbę bicia rekordu przejazdu w kategorii aut elektrycznych na najbardziej wymagającym torze świata. Żeby Romain Dumas, który zasiądzie za kierownicą sportowego ID. R, mógł pobić rekord wynoszący dziś 6:45,90 minut, Volkswagen Motorsport stale doskonali wyczynowe auto. Od teraz każdy może odbyć wirtualny przejazd na słynnym torze – po raz pierwszy samochód wyścigowy został w tym samym czasie co oryginał zaprezentowany w postaci realistycznej symulacji komputerowej, którą można pobrać bezpłatnie.

„Trwa misja modelu ID. R jako wyczynowego przedstawiciela całej rodziny elektrycznych aut Volkswagena spod znaku ID.” – mówi Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport. „Również w 2019 roku ID. R pokaże, jak wielkie możliwości tkwią w elektrycznych układach napędowych, które budzą najwyższe emocje, a przy tym są nieszkodliwe dla środowiska. Północna Pętla toru Nürburgring to kolejny etap w podróży Volkswagena ID. R, który pełni dla marki rolę symbolu wskazującego na znaczenie elektrycznych napędów w sporcie samochodowym. Zobaczyć ID. R po raz pierwszy na Północnej Pętli będzie na pewno niezwykłym przeżyciem”.

„To było wspaniałe doświadczenie po raz pierwszy poprowadzić ID. R na moim ulubionym torze” – mówi kierowca Romain Dumas. „Prędkość ID. R w zakrętach jest znacznie wyższa niż w samochodach wyścigowych kategorii GT, którymi miałem okazję ścigać się na Północnej Pętli. Czuję się dobrze w kokpicie i to jest najważniejsze. Na tym torze jest więcej dużych nierówności niż na torach, na których do tej pory testowaliśmy ID. R. Dlatego skoncentrowaliśmy się na znalezieniu odpowiedniej charakterystyki amortyzatorów i optymalnego prześwitu auta, aby dostosować je do unikalnych wymagań Północnej Pętli Nürburgringu”.

Elektryczny układ napędowy modelu ID. R osiąga moc 500 kW (680 KM) i został dostosowany do jedynej w swoim rodzaju charakterystyki toru na Północnej Pętli. Rolę magazynów energii pełnią dwa zestawy litowo-jonowych akumulatorów, skonstruowanych z wykorzystaniem doświadczeń z produkcji seryjnych aut elektrycznych Volkswagena. Zastosowana w nich technologia jest podobna do tej, jaka zostanie wykorzystana w przyszłych seryjnych modelach ID.

Nowe właściwości aerodynamiczne dzięki technologii z Formuły 1
Charakterystyczną cechą Volkswagena ID. R w najnowszej wersji są jego właściwości aerodynamiczne dostosowane do wysokich prędkości. „W zeszłym roku na krętej górskiej drodze na szczyt Pikes Peak i w rozrzedzonym powietrzu chodziło o uzyskanie jak największego docisku do podłoża” – wyjaśnia François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport. „Na Północnej Pętli ID. R będzie jechał ze średnią prędkością powyżej 180 km/h, a na prostych – nawet do 270 km/h. Dlatego wykorzystaliśmy zupełnie nowe rozwiązania aerodynamiczne posiłkując się systemem DRS znanym z Formuły 1, ponadto udoskonaliliśmy system zarządzania energią, który reguluje sposób oddawania mocy przez obydwa silniki elektryczne i odzyskiwania energii podczas hamowania”.

Istotą systemu DRS (Drag Reduction System) jest sterowany hydraulicznie element tylnego spojlera Volkswagena ID. R, dzięki któremu Romain Dumas może jednym przyciskiem zmniejszyć opór powietrza o około 20 procent. „W przeciwieństwie do Formuły 1 system DRS w Volkswagenie ID. R nie jest wykorzystywany podczas wyprzedzania, lecz do zwiększania efektywności auta” – wyjaśnia Demaison. „ID. R ma bardzo wydajny układ napędowy, a DRS pozwala wykorzystać jego moc zużywając energię w taki sposób, żeby wystarczyło jej do pokonania całej Północnej Pętli”.

Cyfrowa premiera: ID. R-em można jeździć wirtualnie nawet po Północnej Pętli
Nie tylko Romain Dumas będzie miał możliwość poprowadzić Volkswagena ID. R po słynnym torze. Miłośnicy wyścigów też już mogą zmierzyć się wirtualnie z profesjonalnymi kierowcami. Z okazji światowej premiery nowej wersji modelu ID. R Volkswagen udostępnił internetową grę na bezpłatnym symulatorze wyścigów RaceRoom. Na liczącą 20,832 km Północną Pętlę gracze mogą w niej wyruszyć nawet za kierownicą ID. R i zmierzyć się z Romainem Dumasem – jeśli chcą, także korzystając z okularów Virtual Reality. Komputerowy pojazd przygotowano zgodnie z parametrami oryginalnego ID. R, a inżynierowie z Volkswagen Motorsport przekazali twórcom gry szczegółowe informacje na temat specyfiki jazdy elektrycznym autem sportowym, by każdy mógł na domowym komputerze jak najbardziej realnie poczuć radość z jazdy takim samochodem.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html