Kluczowa rola Chin w strategii elektromobilności Volkswagena
Kluczowa rola Chin w strategii elektromobilności Volkswagena
Kluczowa rola Chin w strategii elektromobilności Volkswagena
Kluczowa rola Chin w strategii elektromobilności Volkswagena

Kluczowa rola Chin w strategii elektromobilności Volkswagena

Kluczowa rola Chin w strategii elektromobilności Volkswagena

  1. Kluczowa rola Chin w strategii elektromobilności Volkswagena
  • do 2028 roku w Chinach będzie produkowana ponad połowa z planowanych 22 milionów samochodów elektrycznych Grupy Volkswagen
  • intensyfikacja prac rozwojowych dzięki strukturom ONE R&D marek Volkswagen i Audi oraz Działu Badań koncernu
  • Prezes Zarządu Herbert Diess: „Chiński rynek i nasi chińscy partnerzy mają kluczową rolę w urzeczywistnieniu naszych zamierzeń, które polegają na zapewnieniu milionom ludzi dostępu do ekologicznych, bezpiecznych i inteligentnych samochodów”.
  • Stephan Wöllenstein, CEO Volkswagen Group China: „Już w 2019 roku Volkswagen Group China zaoferuje chińskim klientom nadzwyczaj szeroki wybór aż 14 zelektryfikowanych modeli”.

Poznań, 16 kwietnia 2019 r. – Chiny odegrają główną rolę w globalnym procesie transformacji koncernu Volkswagen. Jeszcze w tym roku oferta pojazdów z zelektryfikowanymi układami napędowymi zostanie zdecydowanie poszerzona. Do 2028 roku ponad połowa z 22 milionów planowanych aut elektrycznych ma być produkowana w Chinach. Aby przyspieszyć ofensywę w dziedzinie modeli elektrycznych i wzmocnić akceptację dla tego rodzaju aut, powstanie nowa spółka joint venture, która zajmie się rozbudową infrastruktury zasilania samochodów elektrycznych. W celu prowadzenia przyszłych badań Volkswagen Group China skupi prace rozwojowe marek Volkswagen i Audi oraz Działu Badań koncernu pod jednym dachem w ramach nowej struktury ONE R&D.

Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen AG, stwierdził: „Dotrzymamy naszego przyrzeczenia i nie tylko spełnimy normy wynikające z przepisów prawa chińskiego, które dotyczą zmniejszenia emisji szkodliwych substancji, ale też – krok po kroku – przebudujemy naszą produkcję tak, by była neutralna z punktu widzenia ogólnego bilansu dwutlenku węgla. Stawiamy na czystą motoryzację i ekologiczne procesy produkcyjne. Chiny mają pod tym względem główne znaczenie”.

Dr Stephen Wöllenstein, CEO Volkswagen Group China, powiedział: „Od 2019 roku Volkswagen Group China rozbudowuje swoją flotę elektrycznych samochodów. Pod koniec roku zaoferujemy chińskim klientom bardzo szeroki wybór aż 14 elektrycznych i zelektryfikowanych modeli. Prezentując w przyszłym roku dwa pojazdy, które zostaną skonstruowane na modułowej platformie MEB do produkcji aut elektrycznych oraz inwestując w technologie cyfrowe będziemy kontynuować transformację Volkswagena i wraz z naszymi chińskimi partnerami nadamy mobilności nowe oblicze”.

W ramach ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych koncern Volkswagen zamierza do 2028 roku produkować w Chinach 11,6 miliona tego rodzaju aut – to więcej niż połowa ich całkowitej planowanej liczby, którą koncern określa na 22 miliony. Przyczynią się do tego trzy spółki: FAW-Volkswagen, SAIC VOLKSWAGEN oraz JAC Volkswagen. Gdy w przyszłym roku w zakładach SAIC VOLKSWAGEN w Anting i FAW-Volkswagen w Foshan rozpocznie się produkcja samochodów na platformie MEB, tylko w tych dwóch fabrykach roczna produkcja wyniesie 600.000 elektrycznych pojazdów.

Ponadto JAC i SEAT pracują nad własną platformą do produkcji samochodów elektrycznych.

We wszystkich 33 chińskich zakładach Volkswagena i jego partnerów produkcja ma się odbywać w sposób jeszcze bardziej zgodny z wymaganiami ochrony środowiska. Tylko w zeszłym roku emisja dwutlenku węgla w chińskich fabrykach zmniejszyła się o 13 procent, co oznacza, że do atmosfery nie wyemitowano 390.000 ton CO2.

Rozbudowa infrastruktury zasilania w energię

Powołując nową spółkę Volkswagen zamierza rozbudować infrastrukturę ładowania akumulatorów w samochodach elektrycznych. Dzięki temu klienci w Chinach, którzy posiadają takie auta, będą mogli korzystać z nich w sposób jeszcze bardziej komfortowy ładując je zarówno w domu, jak i podczas podróży. W ramach współpracy firm Star Charge, FAW i JAC od końca bieżącego roku w ofercie skierowanej do prywatnych klientów znajdą się wallboxy, powstanie także duża liczba stacji ładowania dostępnych publicznie. Aby kierowca mógł szybko i łatwo znaleźć odpowiednią stację, użytkownik auta oraz sama stacja zostaną cyfrowo połączone. Takie zintegrowane połączenie zaoferuje Mobility Asia, firma należąca do Volkswagen Group China, tworząca cyfrowy ekosystem dla wszelkich zastosowań w dziedzinie mobilności.

Nowe technologie przyszłości, nowe modele na dziś

Żeby wzmocnić efektywność w dziedzinie rozwoju nowych technologii, stworzono wspólną strukturę ONE R&D marek Volkswagen i Audi oraz Działu Badań koncernu. Dzięki ich ścisłej współpracy zostanie wykorzystany efekt synergii i zwiększy się efektywność działań.
W celu zaspokojenia bieżących potrzeb klientów, tylko w tym roku marki koncernu wprowadzą na rynek 8 nowych modeli typu SUV. Pięć z nich będzie produkowanych w Chinach.

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen