„China Challenge” – Volkswagen ID. R na „Drodze do Nieba”

„China Challenge” – Volkswagen ID. R na „Drodze do Nieba”

„China Challenge” – Volkswagen ID. R na „Drodze do Nieba”

  • Romain Dumas (F) wystartuje w Volkswagenie ID. R na Tianmen Shan Big Gate Road
  • jedyna w swoim rodzaju trasa z 99 zakrętami i różnicą wysokości wynoszącą 1.200 metrów
  • planowane współzawodnictwo w celu ustanowienia najlepszego wirtualnego czasu przejazdu trasy

Poznań – Wyposażony w wyłącznie elektryczny napęd Volkswagen ID. R podejmie we wrześniu 2019 roku kolejne wyzwanie. Podczas „China Challenge” rozgrywanego na Tianmen Shan Big Gate Road – niezwykłej trasie z 99 zakrętami wiodącej na górę Tianmen około 1.500 km na południowy-zachód od Pekinu – za kierownicą elektrycznego sportowego auta o mocy 500 kW ponownie zasiądzie francuski kierowca Romain Dumas. Ponieważ na 11-kilometrowej górskiej drodze, niedostępnej dla ruchu publicznego, nie ustanowiono dotąd oficjalnego rekordu przejazdu, Volkswagen China zorganizuje wcześniej zawody, podczas których uczestnicy będą mogli pokonać Tianmen Shan Big Gate Road wirtualnie, by ustanowić najlepszy czas. Podczas startu we wrześniu tego roku Romain Dumas spróbuje w rzeczywistych warunkach pobić rekord ustanowiony podczas wirtualnych zawodów.

Dr Stephan Wöllenstein, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe i CEO Volkswagen China, wyjaśnia: Volkswagen ID. R to ikona świadcząca o naszym zaangażowaniu i kompetencji w budowie samochodów wyposażonych w elektryczne układy napędowe. Dzięki doświadczeniom zebranym w sporcie samochodowym te kompetencje stają się jeszcze większe i zostaną wykorzystane do produkcji seryjnych aut elektrycznych”.

Dyrektor Volkswagen Motorsport Sven Smeets, powiedział: „Tianmen ma w Chinach znaczenie mistyczne i jest uważana za bramę do nieba. Trasa należy do najbardziej niezwykłych i najtrudniejszych na świecie, jest więc kolejnym znakomitym wyzwaniem dla ID. R. Chcemy pokonać następny etap w dziedzinie rozwoju samochodów elektrycznych i wesprzeć wdrażanie strategii Volkswagena w dziedzinie tego rodzaju samochodów; strategii, która w tym roku nabierze szybkiego tempa”.

„China Challenge” na górze Tianmen to podróż w nieznane nawet dla zwycięzcy górskiego wyścigu „Pikes Peak”, Romaina Dumasa: „Jak dotąd trasę znam jedynie ze zdjęć i kilku nagrań wideo”, mówi 41-letni kierowca. „Otoczenie jest niesamowite, wygląda jak w filmie. Trasa jest bardzo kręta, w wielu miejscach ekstremalnie wąska i na dodatek bardzo nierówna. Z pewnością okaże się dla mnie szczególnym doświadczeniem. Już się cieszę na to wyzwanie”.

Droga do nieba przyciąga turystów
Wąska Tianmen Shan Big Gate Road to znana atrakcja turystyczna. Droga ta wije się pośród dziewiczych gór, trudno znaleźć na niej prosty odcinek dłuższy niż 50 metrów. Po trasie znanej również jako Tongtian Avenue (droga do nieba) poruszają się autobusy dowożące turystów na Tianmen. Droga zaczyna się w dolinie na wysokości około 200 metrów n.p.m., a kończy na 1.300 metrach. Szczyt góry znajduje się na wysokości 1.519 metrów.

Na celowniku rekord okrążenia Północnej Pętli Nürburgringu
Volkswagen ID. R, którym w czerwcu 2018 roku Romain Dumas ustanowił rekord podczas słynnego górskiego wyścigu „Pikes Peak International Hill Climb” oraz na „Goodwood Festival of Speed”, jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 500 kW (680 KM) i przyspiesza do 100 km/h w ciągu 2,25 sekund. Zanim we wrześniu Dumas wystartuje w Chinach, weźmie udział w wyścigu na słynnej Północnej Pętli Nürburgringu, by zaatakować dotychczasowy rekord w kategorii samochodów elektrycznych.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html