„China Challenge” – Volkswagen ID. R na „Drodze do Nieba”

„China Challenge” – Volkswagen ID. R na „Drodze do Nieba”

„China Challenge” – Volkswagen ID. R na „Drodze do Nieba”

  • Romain Dumas (F) wystartuje w Volkswagenie ID. R na Tianmen Shan Big Gate Road
  • jedyna w swoim rodzaju trasa z 99 zakrętami i różnicą wysokości wynoszącą 1.200 metrów
  • planowane współzawodnictwo w celu ustanowienia najlepszego wirtualnego czasu przejazdu trasy

Poznań – Wyposażony w wyłącznie elektryczny napęd Volkswagen ID. R podejmie we wrześniu 2019 roku kolejne wyzwanie. Podczas „China Challenge” rozgrywanego na Tianmen Shan Big Gate Road – niezwykłej trasie z 99 zakrętami wiodącej na górę Tianmen około 1.500 km na południowy-zachód od Pekinu – za kierownicą elektrycznego sportowego auta o mocy 500 kW ponownie zasiądzie francuski kierowca Romain Dumas. Ponieważ na 11-kilometrowej górskiej drodze, niedostępnej dla ruchu publicznego, nie ustanowiono dotąd oficjalnego rekordu przejazdu, Volkswagen China zorganizuje wcześniej zawody, podczas których uczestnicy będą mogli pokonać Tianmen Shan Big Gate Road wirtualnie, by ustanowić najlepszy czas. Podczas startu we wrześniu tego roku Romain Dumas spróbuje w rzeczywistych warunkach pobić rekord ustanowiony podczas wirtualnych zawodów.

Dr Stephan Wöllenstein, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe i CEO Volkswagen China, wyjaśnia: Volkswagen ID. R to ikona świadcząca o naszym zaangażowaniu i kompetencji w budowie samochodów wyposażonych w elektryczne układy napędowe. Dzięki doświadczeniom zebranym w sporcie samochodowym te kompetencje stają się jeszcze większe i zostaną wykorzystane do produkcji seryjnych aut elektrycznych”.

Dyrektor Volkswagen Motorsport Sven Smeets, powiedział: „Tianmen ma w Chinach znaczenie mistyczne i jest uważana za bramę do nieba. Trasa należy do najbardziej niezwykłych i najtrudniejszych na świecie, jest więc kolejnym znakomitym wyzwaniem dla ID. R. Chcemy pokonać następny etap w dziedzinie rozwoju samochodów elektrycznych i wesprzeć wdrażanie strategii Volkswagena w dziedzinie tego rodzaju samochodów; strategii, która w tym roku nabierze szybkiego tempa”.

„China Challenge” na górze Tianmen to podróż w nieznane nawet dla zwycięzcy górskiego wyścigu „Pikes Peak”, Romaina Dumasa: „Jak dotąd trasę znam jedynie ze zdjęć i kilku nagrań wideo”, mówi 41-letni kierowca. „Otoczenie jest niesamowite, wygląda jak w filmie. Trasa jest bardzo kręta, w wielu miejscach ekstremalnie wąska i na dodatek bardzo nierówna. Z pewnością okaże się dla mnie szczególnym doświadczeniem. Już się cieszę na to wyzwanie”.

Droga do nieba przyciąga turystów
Wąska Tianmen Shan Big Gate Road to znana atrakcja turystyczna. Droga ta wije się pośród dziewiczych gór, trudno znaleźć na niej prosty odcinek dłuższy niż 50 metrów. Po trasie znanej również jako Tongtian Avenue (droga do nieba) poruszają się autobusy dowożące turystów na Tianmen. Droga zaczyna się w dolinie na wysokości około 200 metrów n.p.m., a kończy na 1.300 metrach. Szczyt góry znajduje się na wysokości 1.519 metrów.

Na celowniku rekord okrążenia Północnej Pętli Nürburgringu
Volkswagen ID. R, którym w czerwcu 2018 roku Romain Dumas ustanowił rekord podczas słynnego górskiego wyścigu „Pikes Peak International Hill Climb” oraz na „Goodwood Festival of Speed”, jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 500 kW (680 KM) i przyspiesza do 100 km/h w ciągu 2,25 sekund. Zanim we wrześniu Dumas wystartuje w Chinach, weźmie udział w wyścigu na słynnej Północnej Pętli Nürburgringu, by zaatakować dotychczasowy rekord w kategorii samochodów elektrycznych.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.