Szybkie tempo zmian w Volkswagenie
Szybkie tempo zmian w Volkswagenie
Szybkie tempo zmian w Volkswagenie
Szybkie tempo zmian w Volkswagenie

Szybkie tempo zmian w Volkswagenie

Szybkie tempo zmian w Volkswagenie

23.12.2019

23.12.2019

  • nakłady w wysokości 19 miliardów euro do 2024 roku na nowe technologie, z tego 11 miliardów euro inwestycji w elektromobilność
  • ofensywa w dziedzinie nowych aut w przyszłym roku, w tym elektrycznych – łącznie zadebiutują 34 nowe modele
  • 1 stycznia 2020 roku rozpoczyna działalność nowa organizacja – Car.Software
  • lepsze wyniki finansowe za rok 2019 mimo malejącej sprzedaży na światowym rynku

W nadchodzącym roku marka Volkswagen wprowadzi na światowe rynki 34 nowe modele. Dwanaście z nich to auta typu SUV, osiem to modele elektryczne lub hybrydowe. Dyrektor Operacyjny Volkswagena – Ralf Brandstätter – stwierdził: Stoimy u progu nowej epoki. Elektromobilność traktujemy niezwykle poważnie. Do 2024 roku marka Volkswagen zainwestuje w nowe technologie 19 miliardów euro, aż 11 miliardów euro z tej kwoty przeznaczymy na rozwój w zakresie elektromobilności. Już w 2020 roku Volkswagen rozpocznie największą w przemyśle samochodowym ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych: w lecie zacznie się sprzedaż ID.3, a niedługo po nim modelu ID.Next, czyli naszego pierwszego SUV-a z napędem elektrycznym.

Volkswagen potwierdza swoją determinację w zakresie realizacji celów klimatycznych określonych w Porozumieniu Paryskim. Do 2050 roku zarówno pojazdy marki Volkswagen, jak i samo przedsiębiorstwo mają stać się neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Do 2025 roku emisja COpowstającego podczas produkcji ma się zmniejszyć o połowę. Dzięki ofensywie w dziedzinie aut elektrycznych Volkswagen jest na dobrej drodze do zrealizowania tego celu.

Ważnym krokiem w kierunku modernizacji i cyfryzacji przedsiębiorstwa jest uchwalona w 2019 roku „Roadmap Digital Transformation”. Opisano w niej działania jakie mają doprowadzić do dalszego wzrostu konkurencyjności i rentowności. Na jej bazie mają również zwiększyć się kompetencje marki i koncernu Volkswagen w dziedzinie oprogramowania. Już od stycznia 2020 roku działalność rozpocznie Car.Software będąca samodzielnym działem marki. Do 2025 roku własny udział Volkswagena w tworzeniu oprogramowania samochodowego oraz wykorzystywanego do realizacji usług samochodowych ma wzrosnąć z aktualnych niecałych 10 do co najmniej 60 procent.

Dyrektor Operacyjny Volkswagena – Ralf Brandstätter – podkreślił wielki wysiłek załogi w 2019 roku: Mimo kurczącego się światowego rynku marka Volkswagen zdołała zwiększyć swoje udziały i znacznie poprawić wynik operacyjny. Do tego sukcesu przyczyniła się przede wszystkim restrukturyzacja w zakresie głównego obszaru działalności, w tym pozytywne skutki paktu na rzecz przyszłości, a także sukces globalnej ofensywy w dziedzinie SUV-ów. Równie ważne były poprawa wyników w poszczególnych regionach oraz sprawne wprowadzenie procedury WLTP. Uchwalony w 2016 roku pakt na rzecz przyszłości także przyniósł pozytywne skutki. Z planowanej obniżki kosztów w wysokości trzech miliardów euro do końca 2019 roku zostanie zrealizowanych około 2,6 miliarda.

Arno Antlitz, Członek Zarządu ds. Finansów, powiedział: Nasza strategia przynosi efekty: samochody znajdują uznanie klientów, a dyscyplina w zakresie kosztów i inwestycji daje pozytywne skutki. Dlatego mimo trudnej sytuacji na rynku możemy potwierdzić realizację celu zakładającego osiągnięcie w 2019 roku stopy zwrotu w wysokości od czterech do pięciu procent. Zgodnie z zapowiedzią spodziewamy się uzyskać w 2019 roku znacznie ponad miliard euro operacyjnego przepływu gotówki. Nasze cele finansowe na 2020 rok pozostają bez zmian. Potwierdzamy także zamiar osiągnięcia w 2022 roku operacyjnej stopy zwrotu w wysokości co najmniej sześciu procent i przepływu gotówki w wysokości ponad dwóch miliardów euro.

W 2019 roku poprawiła się również wydajność produkcji: cel zakładający wzrost produktywności o pięć procent w ciągu roku zostanie przekroczony; na koniec roku wyniesie on ponad siedem procent.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. 
Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

Your browser is outdated!

Please get a decent browser here or there