Szybkie tempo zmian w Volkswagenie

Szybkie tempo zmian w Volkswagenie

Szybkie tempo zmian w Volkswagenie

23 grudnia 2019
  • nakłady w wysokości 19 miliardów euro do 2024 roku na nowe technologie, z tego 11 miliardów euro inwestycji w elektromobilność
  • ofensywa w dziedzinie nowych aut w przyszłym roku, w tym elektrycznych – łącznie zadebiutują 34 nowe modele
  • 1 stycznia 2020 roku rozpoczyna działalność nowa organizacja – Car.Software
  • lepsze wyniki finansowe za rok 2019 mimo malejącej sprzedaży na światowym rynku

W nadchodzącym roku marka Volkswagen wprowadzi na światowe rynki 34 nowe modele. Dwanaście z nich to auta typu SUV, osiem to modele elektryczne lub hybrydowe. Dyrektor Operacyjny Volkswagena – Ralf Brandstätter – stwierdził: Stoimy u progu nowej epoki. Elektromobilność traktujemy niezwykle poważnie. Do 2024 roku marka Volkswagen zainwestuje w nowe technologie 19 miliardów euro, aż 11 miliardów euro z tej kwoty przeznaczymy na rozwój w zakresie elektromobilności. Już w 2020 roku Volkswagen rozpocznie największą w przemyśle samochodowym ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych: w lecie zacznie się sprzedaż ID.3, a niedługo po nim modelu ID.Next, czyli naszego pierwszego SUV-a z napędem elektrycznym.

Volkswagen potwierdza swoją determinację w zakresie realizacji celów klimatycznych określonych w Porozumieniu Paryskim. Do 2050 roku zarówno pojazdy marki Volkswagen, jak i samo przedsiębiorstwo mają stać się neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Do 2025 roku emisja COpowstającego podczas produkcji ma się zmniejszyć o połowę. Dzięki ofensywie w dziedzinie aut elektrycznych Volkswagen jest na dobrej drodze do zrealizowania tego celu.

Ważnym krokiem w kierunku modernizacji i cyfryzacji przedsiębiorstwa jest uchwalona w 2019 roku „Roadmap Digital Transformation”. Opisano w niej działania jakie mają doprowadzić do dalszego wzrostu konkurencyjności i rentowności. Na jej bazie mają również zwiększyć się kompetencje marki i koncernu Volkswagen w dziedzinie oprogramowania. Już od stycznia 2020 roku działalność rozpocznie Car.Software będąca samodzielnym działem marki. Do 2025 roku własny udział Volkswagena w tworzeniu oprogramowania samochodowego oraz wykorzystywanego do realizacji usług samochodowych ma wzrosnąć z aktualnych niecałych 10 do co najmniej 60 procent.

Dyrektor Operacyjny Volkswagena – Ralf Brandstätter – podkreślił wielki wysiłek załogi w 2019 roku: Mimo kurczącego się światowego rynku marka Volkswagen zdołała zwiększyć swoje udziały i znacznie poprawić wynik operacyjny. Do tego sukcesu przyczyniła się przede wszystkim restrukturyzacja w zakresie głównego obszaru działalności, w tym pozytywne skutki paktu na rzecz przyszłości, a także sukces globalnej ofensywy w dziedzinie SUV-ów. Równie ważne były poprawa wyników w poszczególnych regionach oraz sprawne wprowadzenie procedury WLTP. Uchwalony w 2016 roku pakt na rzecz przyszłości także przyniósł pozytywne skutki. Z planowanej obniżki kosztów w wysokości trzech miliardów euro do końca 2019 roku zostanie zrealizowanych około 2,6 miliarda.

Arno Antlitz, Członek Zarządu ds. Finansów, powiedział: Nasza strategia przynosi efekty: samochody znajdują uznanie klientów, a dyscyplina w zakresie kosztów i inwestycji daje pozytywne skutki. Dlatego mimo trudnej sytuacji na rynku możemy potwierdzić realizację celu zakładającego osiągnięcie w 2019 roku stopy zwrotu w wysokości od czterech do pięciu procent. Zgodnie z zapowiedzią spodziewamy się uzyskać w 2019 roku znacznie ponad miliard euro operacyjnego przepływu gotówki. Nasze cele finansowe na 2020 rok pozostają bez zmian. Potwierdzamy także zamiar osiągnięcia w 2022 roku operacyjnej stopy zwrotu w wysokości co najmniej sześciu procent i przepływu gotówki w wysokości ponad dwóch miliardów euro.

W 2019 roku poprawiła się również wydajność produkcji: cel zakładający wzrost produktywności o pięć procent w ciągu roku zostanie przekroczony; na koniec roku wyniesie on ponad siedem procent.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.